De kracht vd verandering

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

10 feb 2019, 09:23

Wil. schreef: Vlaamse werkzaamheidsgraad is nu al >75%. Daarmee komen we in het beste 1/3 van alle Europese regio's.
Over welke Vlaamse bedrijven meespelen in de championsleague van de economie zou ik het graag eens hebben met mensen die ook inzicht hebben in het mechanisme van de economie; dus niet met jou.
Vlaanderen is de zwaarst deïndustrialiserende regio van de wereld.
Bron : De Tijd
Bron : NBB
Bron : Oeso

U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
U ging met 50 jaar op vervroegd pensioen, toch?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 feb 2019, 09:48

MichelN schreef: Had jij dan 800.000 BF per maand? Hèhè, ze schieten hier met spek.
Op een wedde van meer dan 5000€ is een afhouding 2500€ alles inbegrepen toch normaal.
dejules

10 feb 2019, 10:11

voorn schreef:
MichelN schreef: Had jij dan 800.000 BF per maand? Hèhè, ze schieten hier met spek.
Op een wedde van meer dan 5000€ is een afhouding 2500€ alles inbegrepen toch normaal.
U komt toch uit de statutaire leegloperij.
U weet dat U netto-ontvanger zijt dwz U betaalt geen belastingen maar wordt met belastinggeld betaalt.
De afhoudingen op uw loonbriefjes (de facto uitkeringsbriefjes) zijn fictief. Indien U die met factor 1.000 verhoogt heeft dat geen enkele invloed op de positie vd Belgische schatkist.
dejules

10 feb 2019, 10:16

Wil. schreef:Afbeelding
U kunt ook vergelijken met Albanië maar mijn vraag ;
Waarom vergelijkt U die Vlaamse economische groei niet met bijvoorbeeld Nederland, Duitsland, …?
dejules

10 feb 2019, 10:23

Phoebe schreef: Een geluk toch maar dat we, als kleine man ,  de sociale zekerheid van hier kennen . Nogal wiedes dat ze van Nederland naar hier komen voor medische opvolging .
Een Nederlander kent geen remgeld. Hij heeft via zijn verzekering alles betaald.
Daarom maken Nederlanders factor 2.7 keer meer gebruik van medische voorzieningen en hebben zij wachtlijsten.
Het arme België maakt daar handig gebruik van om inkomsten te derven.
70% vd Belgen hebben een slecht gebit. In Nederland is dat 3%.
Nederlanders hebben implantaten, Belgen lopen met rotte tanden rond.
Wist U dat Nederland voor 1.600.000.000.000 € pensioenreserves heeft en voor meer dan 2.000.000.000.000 € verkoopbaar patrimonium heeft? Wist U dat hun staatschuld bijna afbetaald is?
Wist U dat Nederland sedert 2004 340.000.000.000 € meer uitgaf aan infrastructuurwerken dan België?
dejules

10 feb 2019, 10:28

Wil. schreef: De gemiddelde Vlaming had in 2016 een netto beschikbaar inkomen van 20.617 euro.
Netto BELASTBAAR inkomen
In Vlaanderen krijgen meer dan de helft van alle actieven hun inkomen uit de schatkist en Vlaanderen heeft 600.000 statutaire gepensioneerden. Deze mensen hebben een vast en zeker inkomen.
Dit wordt gefinancierd middels enorme belastingdruk en excessieve schulden. Volgens Der Spiegel hebben wij de snelst stijgende schuldenberg vd wereld.
Laatst gewijzigd door dejules op 10 feb 2019, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 10:29

dejules schreef:
voorn schreef:
MichelN schreef: Had jij dan 800.000 BF per maand? Hèhè, ze schieten hier met spek.
Op een wedde van meer dan 5000€ is een afhouding 2500€ alles inbegrepen toch normaal.
U komt toch uit de statutaire leegloperij.
U weet dat U netto-ontvanger zijt dwz U betaalt geen belastingen maar wordt met belastinggeld betaalt.
De afhoudingen op uw loonbriefjes (de facto uitkeringsbriefjes) zijn fictief. Indien U die met factor 1.000 verhoogt heeft dat geen enkele invloed op de positie vd Belgische schatkist.
Begrepen, Voorn?  De chemie in Antwerpen: dat is allemaal statutaire leegloperij. :lol:  :lol:

De enige die hier nog in de statutaire hangmat ligt, dat ben jij, julio. Aangezien je geen inzicht hebt in economie, blijf je blunderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 feb 2019, 10:31

Wil. schreef:  Aangezien je geen inzicht hebt in economie, blijf je blunderen.
U was tot uw 50ste statutair ambtenaar.
U bent nooit economisch actief geweest.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 10:54

Nog altijd jaloers?  De frustratie blijft bijten?

Wanneer is je volgend groepsgesprek? Ik kan me niet voorstellen dat jij de opdrachten van je therapeut naar behoren uitvoert want er valt geen vooruitgang te bespeuren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

10 feb 2019, 11:14

Juleke,wanneer ga je een volgend draadje openen met als onderwerp,
statutaire leeglopers,
netto ontvangers,
ambtenaren,
en last but not least NVA en BDW?????

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 11:45

dejules schreef: Volgens Der Spiegel hebben wij de snelst stijgende schuldenberg vd wereld.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
Wie vertelt de meeste leugens van heel het land?
 Afbeelding
Ja, bemerk de "groei" van onze schuldenberg.

De NBB zegt dat we eind 2018 op 102,3% zaten.

Indien je zou willen discussiëren over de nominale cijfers en de cijfers in verhouding tot de draagkracht van een land, dan verwijs ik je naar hier.  Dat varkentje heb ik daar al gewassen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 feb 2019, 12:46

Wil. schreef:
dejules schreef: Volgens Der Spiegel hebben wij de snelst stijgende schuldenberg vd wereld.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
Wie vertelt de meeste leugens van heel het land?
 Afbeelding
Ja, bemerk de "groei" van onze schuldenberg.

De NBB zegt dat we eind 2018 op 102,3% zaten.

Indien je zou willen discussiëren over de nominale cijfers en de cijfers in verhouding tot de draagkracht van een land, dan verwijs ik je naar hier.  Dat varkentje heb ik daar al gewassen.
Drugs en prostitutie opgenomen in Belgisch bbp


Behalve status en lidmaatchap van de club van rijke landen
levert een hoger bbp heel wat andere interessante voordelen op voor een land.
Om goedkoop geld te kunnen lenen op de financiële markten, en om goede punten te krijgen van Europa, is het van belang een lage schuldgraad te hebben.
Die schuldgraad is de verhouding tussen de totale staatsschuld en het bbp.
Hoe hoger het bbp, hoe lager die ratio, hoe gunstiger de ratingbureaus je evalueren en hoe makkelijker je als land aan vers geld geraakt.
Zo zit de Belgische schuldratio momenteel weer boven de symbolische grens van 100procent

Door de toevoeging van drugs
en prostitutie kan die ratio er plots een stuk aantrekkelijker uitzien.


Ook de berekening van het overheidsbeslag is gebaseerd op het bbp.
Een hoger bbp vertaalt zich in een lagere belastingdruk, een belangrijke economische indicator én politiek argument Toch valt te verwachten dat er ook hier negatieve reacties zullen komen op het rekenkundige handigheidje.

http://www.nbbmuseum.be/wp-content/uplo ... /Press.pdf

België heeft 2.7 miljoen actieven in haar BBP die hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen.
Een hoge migratie doet het BBP ook toenemen.
Dat cijfer zegt niets over de financieel-economische kracht van een land.
De N-VA heeft zowat alle cijfers gemanipuleerd. Zelfs hoeren en drugdealers werden opgenomen in het BBP om het kunstmatig nog te vergroten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 15:33

dejules schreef:De N-VA heeft zowat alle cijfers gemanipuleerd. Zelfs hoeren en drugdealers werden opgenomen in het BBP om het kunstmatig nog te vergroten.

Ja! En de N-VA heeft ervoor gezorgd dat dat ook in het V.K. het geval is, en in Duitsland, en in Nederland, in Spanje, in Frankrijk en …...

Straffe partij, die N-VA :lol: Een kleuter weet betere logische redeneringen op te bouwen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 feb 2019, 15:55

dejules schreef:
België heeft 2.7 miljoen actieven in haar BBP die hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen.
Gisteren waren de 220.000 mensen  die in de 3 Vlaamse havengebieden werkten nog goed voor 44% van alle Vlaamse economische activiteit. 
Moet er nog een tekening bij dit soort tegenstrijdige onzin?
Een hoge migratie doet het BBP ook toenemen.
Maar jij beweert dat Der Spiegel over dit land schrijft dat we met de snelst groeiende schuld zitten. Je haalt hier allerlei elementen aan (drugdealers, migranten) die het bbp omhoog jagen. Als het bbp toeneemt, dan neemt de verhouding schuld/bbp af.  Heb je van dat spiegel-verhaal eigenlijk wel een spatje bewijs?
Dat cijfer zegt niets over de financieel-economische kracht van een land.
Welk cijfer zegt er dan wél iets over, julio? Hoeveel pakjesmannetjes in de hangmat liggen misschien? En dat komt hier zijn 'lesje' economie afdreunen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

10 feb 2019, 16:13

Wil ...
Is wat je zegt , maar dat vergeten er veel.
Heb zonet geplaatst  over nieuwe reeks ‘Over Water’ (drugdealers, migranten)  niet vergeten de drugsbaron   :wink:
Was vergeten te zeggen dat wel binnen zijn stad Bart De Wever  :evil: Hij verschuift de problematiek ) 
Antwerpen is groot  498.473 (2011) inwoners 
Van deze drie steden is Antwerpen de grootste en, met zijn haven en ... Het hoogste punt van de provincie, de Beerzelberg is gelegen in de Putse deelgemeente ...
Was niet voor niks dat Tom Lenaerts in programma Van Gils en gasten ( Tegen De Roover en Calvo )
Die zag de bui hangen ... 
Film of nieuwe Reeks gaat meestal over waar gebeurde verhalen -camouflage :wink:
En zeg ook niet dat allemaal zijn fout is ( is al jaren deze problematiek) 

En voor de duidelijkheid , neen heb geen voorkeur partij - kleur ... 

Rubriek : forum politiek en wereldvreemdheid
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 10 feb 2019, 17:39, 7 keer totaal gewijzigd.