De kracht vd verandering

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2019, 12:01

Wardje (of beter: de wereld morgen) klaagt over sociale afbraak - gehandicapten / geschrapte werklozen / scholen e.d.m. - maar uit het hieronder staande overzicht blijkt dat dit land, na Frankrijk,  het meest uitgeeft aan sociale zaken.

Bron: Oeso 2019

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2019, 12:08

wardje schreef:Wil.

De belasting op de arbeid is blijven stijgen, terwijl die op de inkomsten uit risicovrij kapitaal blijft dalen.
Een verlaging van de belasting op de arbeid mag hoe dan ook niet alleen de werknemers ten goede komen. Want als de personenbelasting daalt, maar de loonkosten voor de bedrijven niet, zal de arbeid niet goedkoper worden en zal onze competitiviteit niet verbeteren.

Een voorbeeld: wordt arbeid inderdaad zoveel maal zwaarder belast dan kapitaal? Hoeveel keer meer dan wel?
Dat antwoord moet ik u schuldig blijven , maar denk dat jij dat wel weet , anders laat het eens weten.
Ben daar wel benieuwd naar.
Enkel Luxemburg belast het kapitaal nog méér dan belgië. Maar jij vindt dat er nog een schep bovenop moet? 8O
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2019, 12:23

wardje schreef:Wil.

De belasting op de arbeid is blijven stijgen, terwijl die op de inkomsten uit risicovrij kapitaal blijft dalen.
Ah, ja? Leg dat eens uit? Hoeveel bedroeg de belasting op wat jij "risicovrij kapitaal"  10 jaar geleden en hoeveel is dat nu?

Vroeger was de aanslagvoet op interesten uit obligaties 15% . Dan werd het 25%. Vervolgens 27% en nu is het 30%.
Is dat volgens jou een daling van de belasting op inkomen uit risicovrij kaptiaal?
Laatst gewijzigd door Wil. op 09 feb 2019, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 feb 2019, 12:23

Ja over kapitaal moet ik mij geen zorgen maken  veel zullen ze mij niet moeten belasten maar kan aannemen dat er personen zijn die zich daar wel zorgen om maken.
Maar als je hoort dat je enkel meer wordt belast boven de 500.000€ , ja daar is jan modaal vet mee , dat is mijn bescheiden mening.
En ja vind dat de grootste schouders ook een deftig deel helpen dragen  van de lasten. Niet vergeten dat al het geld dat Jan Modaal tot de laatste € gekend is , bij kapitalisten weet je dat niet die zijn met hun geld elders naar toe, nu als er achterpoortjes zijn en er worden oogjes dichtgeknepen geef ze geen ongelijk , wij maken de wetten niet en niet iedereen is gelijk voor de wet al wil men ons dat doen geloven.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

09 feb 2019, 12:25

Je zal maar doorsnee Nederlander zijn wanneer ik jouw grafieken bekijk, Wil  .
Er zijn er  nochtans hier die het beleid van Nederland  de lucht in prijzen !!!

Sjans dan toch dat ze hun gasbel hebben , dat garant staat (stond) voor hun begroting . Het zal evenwel niet blijven duren want hun provincie in het Noorden  beeft zich kapot .

Een geluk toch maar dat we, als kleine man ,  de sociale zekerheid van hier kennen . Nogal wiedes dat ze van Nederland naar hier komen voor medische opvolging .
De rijken dan , die hebben   in Nederland blijkbaar geen klagen .
Laatst gewijzigd door Phoebe op 09 feb 2019, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

09 feb 2019, 12:28

Wil. schreef:
wardje schreef:Wil.

De belasting op de arbeid is blijven stijgen, terwijl die op de inkomsten uit risicovrij kapitaal blijft dalen.
Een verlaging van de belasting op de arbeid mag hoe dan ook niet alleen de werknemers ten goede komen. Want als de personenbelasting daalt, maar de loonkosten voor de bedrijven niet, zal de arbeid niet goedkoper worden en zal onze competitiviteit niet verbeteren.

Een voorbeeld: wordt arbeid inderdaad zoveel maal zwaarder belast dan kapitaal? Hoeveel keer meer dan wel?
Dat antwoord moet ik u schuldig blijven , maar denk dat jij dat wel weet , anders laat het eens weten.
Ben daar wel benieuwd naar.
Enkel Luxemburg belast het kapitaal nog méér dan belgië. Maar jij vindt dat er nog een schep bovenop moet? 8O
Afbeelding
Nee voor die linkse rakkers is het nooit genoeg.
dejules

09 feb 2019, 13:00

petrol schreef: Neen de parasieten en de profiteurs moeten in hun hangmat kunnen blijven liggen. :evil:
Heeft U het over de 3.9 miljoen Belgen die sedert 1979 konden genieten van tbs, vervroegd pensioen, brugpensioen, economische werkloosheid, meetellende studiejaren, perekwatie, opgespaarde ziektedagen, extra betaalde feestdagen, exuberante verlofregelingen, tijdskrediet, loopbaanonderbreking, dubbele ambtenarenpensioen, 20u/werken per week en 80u betaald krijgen,  … Of heeft U het over de ingeschreven werklozen van vandaag waarvan nog slechts 62% uitkeringsgerechtigd zijn en die zwaar opgevolgd en geschorst worden? Wist U dat periodes van minder dan 28 dagen ononderbroken gewerkt door de wet beschouwd worden als zijnde niet gewerkt zodat je sneller in de lagere uitkeringscategorie valt.
Laten wij de parasieten aanpakken, ONMIDDELLIJK, en alle gelijkgestelde dagen beschouwen voor wat ze echt zijn nl niet gewerkt en al dat onterecht ontvangen geld confisceren.
Ik doe mee en elk gewerkt uur waarop rsz betaald werd telt mee!!
U ook?
De parasieten dat zijn mijn generatiegenoten en NIET de mensen die zich vandaag op de arbeidsmarkt bevinden of er uit zijn gevallen.
Ice

09 feb 2019, 13:54

@wardje: en dat is dan nog maar een deeltje van de 'kracht van verandering'.

Terwijl van onze economie opzettelijk een kerkhof gemaakt wordt, deelt de politiek ons belastinggeld kwistig uit aan al wat vreemd is.

Buitenlanders krijgen zelfs nog altijd fiscale cadeautjes om geld te sturen naar hun thuislanden en de economie in hun thuislanden, met tot 5x lagere levensduur, te steunen!

Zelfs bedrijven zoals ford worden hier weggehaald en met óns belastinggeld door subsidies in turkije opgezet en wordt door 'eu-steun' verder gesponsord.

Vaak onterecht, door met valse arbeidscontracten een uitkering of pensioen vast te krijgen, keren die migranten dan terug naar hun goedkope thuislanden om er in weelde te leven op de rug van de Belgische belastingbetaler die steeds méér moet inleveren en steeds minder gebruik kan maken van de voorzieningen waarvoor ze betalen om deze schandelijke aderlating door de politiek te financieren.

Eu doet er nog een schep bovenop door de 'richtlijn' dat élke vreemde parasiet hier al na 1 dag werken verder levenslang op de kap van de werkende belg mag teren.

Met ons belastinggeld onderhouden wij zowat de halve wereld en dát financiert die bende politieke dieven met ónze SZ, met óns belastinggeld dat zou moeten dienen voor de bélgische bevolking HIER!

Poolse poetsvrouwen en arbeiders rijden in Polen rond met mercedes, audi en lexus - een heel dorp in Polen wordt onderhouden door de belgische belastingbetalers, 1/5 de van de dorpsgenoten leeft van belgie, er worden stadions, atletiekpistes aangelegd...intussen verkommert onze infrastructuur, is de energievoorziening mank door verouderde kerncentrales enz... en is er zelfs geen geld om schoolgebouwen te renoveren en moeten onze kinderen in containers les volgen...

De welvaart van de west-europese landen wordt door de eu/politieke landverraders op een smerige manier overgeheveld naar andere landen, geniepig en ongemerkt terwijl de europeanen zienderogen verarmen met het bedrog dat er tekorten zouden zijn waarvoor SZ en economie afgebroken worden, de belastingbetalers nog verder uitgeperst worden en uitgesloten worden waarvoor ze betalen want dat wordt uitbetaald aan buitenlandse profiteurs voor de economie in hun thuislanden.

En dan hebben we het nog niet over de horde moslim immigranten die hier op onze rug komen teren en gratis krijgen waarvoor de belgische belastingbetaler bestolen en van uitgesloten wordt!

Vlamingen betalen voor de Walen door miljarden transfers, vlamingen betalen voor al wat vreemd is uit de hélé wereld en hier wordt binnengehaald om onze belastingpot te mógen leegzuigen.

Dus, dejules: NEEN, de parasieten zijn níet onze generatie die nu zelfs gepluimd worden op hun pensioen maar de politici die toestaan dat al wat vreemd is en meestal ónterecht, zelfs in hun thuislanden, óns belastinggeld uitgedeeld krijgt!!
Stop met die zelfverloochening en de schuld te leggen bij de vergrijzende bevolking zonder het gehele plaatje te zien: machtspelletjes van de politiek voor de ondergang van het welvarende europa!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2019, 14:29

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

09 feb 2019, 15:07

Wil. schreef:Afbeelding
Hogere, economische groei met als gevolg MINDER welvaart!
Goed bezig.. :roll:
dejules

09 feb 2019, 15:37

Wil. schreef:Afbeelding
Wanneer we het DNA van de Vlaamse economie ontrafelen, zien we  dat de sterke groei in jobs vooral bij de gesubsidieerde diensten en de overheid ligt.
Vlaanderen heeft geen Philips, geen Bosch, ...
Wij hebben ambtenaren en poetsers met dienstencheques.
In de chemie werken nauwelijks 40.000 mensen. De poetsers zijn met 5 keer meer in aantal.
U bent blij met een dode mus.
ps Uit welke sector komt u?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2019, 16:01

Als er iets aan het rafelen is, dan is het wellicht jouw hangmat geweest waardoor je op je kopke gevallen bent.

Vlaamse werkzaamheidsgraad is nu al >75%. Daarmee komen we in het beste 1/3 van alle Europese regio's.
Over welke Vlaamse bedrijven meespelen in de championsleague van de economie zou ik het graag eens hebben met mensen die ook inzicht hebben in het mechanisme van de economie; dus niet met jou.

De jongens en meisjes van De Tijd weten ook van niks volgens jou?
De hogere groei in het noorden van het land is vooral te danken aan de ondernemingen. De privésector leverde in 2017 een bijdrage van 1,9 procentpunt tot de groei in Vlaanderen en maar 1,3 procentpunt in Wallonië. De overheidssector daarentegen groeide het meest in Wallonië en het minst in Vlaanderen.


:lol: :lol: At your service, julleke!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 feb 2019, 16:10

Wil. schreef: Vlaamse werkzaamheidsgraad is nu al >75%
Laat alle werklozen poetsen met dienstencheques en je hebt 100%.
Geef werklozen een statutair statuut en laat hen witte merels tellen en U heeft 100%, HOERA!
Wat zegt de werkzaamheidsgraad over de financieel-economische positie van een land?
In Bangladesh is de werkzaamheidsgraad bijna 100% te tellen vanaf 8 jaar t&m 99 jaar.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 feb 2019, 16:12

Ice schreef: Hogere, economische groei met als gevolg MINDER welvaart!
Goed bezig.. :roll:
De NBB zegt iets anders.
Het zou natuurlijk kunnen dat die toename geconcentreerd zit bij de rijkste 10% . Maar daarover heb ik niets gevonden.
 Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 feb 2019, 16:12

Wil. schreef: Vlaamse werkzaamheidsgraad is nu al >75%.
Wanneer we het DNA van de Vlaamse economie ontrafelen, zien we  dat de sterke groei in jobs vooral bij de gesubsidieerde diensten en de overheid ligt.
Vlaanderen heeft geen Philips, geen Bosch, ...

Wij hebben ambtenaren en poetsers met dienstencheques.

In de chemie werken nauwelijks 40.000 mensen. De poetsers zijn met 5 keer meer in aantal.

U bent blij met een dode mus.

ps Uit welke sector komt u?