Planbureau voorspelt begrotingstekort van 12 miljard in

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 feb 2019, 14:13

Wil. schreef:
14 feb 2019, 13:58
, ik lees slechts voor wat Steven Rombaut op de vrt-website heeft geschreven, en hij heeft op zijn beurt de mosterd gehaald bij de NBB.
https://www.hln.be/geld/economie/planbu ... ~ae0cadf8/

Met zoveel nieuwe jobs moet er nog al geld in de schatkist vloeien … maar dat gebeurt niet.
Leugens?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2019, 14:22

De reden waarom 'ons land' nog in de puree zit, is duidelijk:
Afbeelding
Komt uit de Tijd.
Met mijn land gaat alles meer dan behoorlijk goed.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 feb 2019, 14:36

Wil. schreef:
14 feb 2019, 14:22
Met mijn land gaat alles meer dan behoorlijk goed.
De Vlaamse overheid torst volgend jaar 26,8 miljard euro schulden op een totale begroting van bijna 41 miljard euro. Dat is ongeveer evenveel als de budgetten voor onderwijs, werk en welzijn samen.

https://www.demorgen.be/politiek/vlaams ... -be83d4e8/

De snelst stijgende schuld vd wereld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2019, 14:47

1. Waar staat dat? Oh, het zat in je duim die je nog altijd in je mond hebt zitten … :lol:

2. De Vlaamse regering legde vorig jaar daarom een schuldnorm vast. De Vlaamse schuld mag in 2022 maximaal 35 miljard euro bedragen of 7 procent van het bbp.

Ter vergelijking: 'ons landje' ± 100%
Om enig idee te krijgen van het gewicht van de overheidsschuld: kijk hier
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

14 feb 2019, 15:25

https://www.demorgen.be/buitenland/were ... oogle.com/

Wereldwijd 612.000 jobs bedreigd bij brexit zonder akkoord
dejules

14 feb 2019, 15:32

Wil. schreef:
14 feb 2019, 14:47

De Vlaamse regering legde vorig jaar daarom een schuldnorm vast. De Vlaamse schuld mag in 2022 maximaal 35 miljard euro bedragen of
2007 : Eind volgend jaar zal Vlaanderen zo goed als schuldenvrij zijn, zegt Vlaams begrotingsminister Dirk Van Mechelen (Open Vld).

https://www.hbvl.be/cnt/aid607507/vlaam ... afgerond-3


Met de N-Va in de regering begon Vlaanderen schulden te maken.
Met Bourgeois als MP zwieren de schulden de pan uit.

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

14 feb 2019, 16:17

Ja,ja, en staak nog een beetje meer dan kan de schuld de pan uitzwieren.
Of denkt men misschien dat het geld uit de hemel valt ?

Ten andere, ik geloof maar weinig van wat de media komt vertellen uitgezonderd de instanties die ervoor werden opgericht.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

14 feb 2019, 17:12

freemate schreef:
14 feb 2019, 16:17
Ten andere, ik geloof maar weinig van wat de media komt vertellen uitgezonderd de instanties die ervoor werden opgericht.

Planbureau voorspelt begrotingstekort van 12 miljard in 2024


https://www.hln.be/geld/economie/planbu ... /#comments

.. en dat terwijl Nederland zijn schulden tijdens deze hoogconjunctuur aan het afbetalen is, stijgen die van ons.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

14 feb 2019, 18:05

Daar lig ik echt niet wakker van en het is het allerlaatste van m'n zorg.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

14 feb 2019, 18:11

dejules schreef:
14 feb 2019, 17:12
freemate schreef:
14 feb 2019, 16:17
Ten andere, ik geloof maar weinig van wat de media komt vertellen uitgezonderd de instanties die ervoor werden opgericht.

Planbureau voorspelt begrotingstekort van 12 miljard in 2024


https://www.hln.be/geld/economie/planbu ... /#comments

.. en dat terwijl Nederland zijn schulden tijdens deze hoogconjunctuur aan het afbetalen is, stijgen die van ons.
Het is niet verwonderlijk.
Als men bekijkt wat er zoal gebeurt in België zoals het uitdelen aan vzw's, onnodige organisaties, récréative ondersteuningen, buitensporige kosten, enz..
Zonder te spreken van de immigratie, de vakbons-fléau voor het altijd maar méér en méér.
De spaarboekjes stijgen ieder jaar, nochtans naar het zeggen van het volk is hun inkomen te klein.

Het land en de politieke postjes worden artificieel in stand gehouden door het uitdelen ten koste van de staatsschuld, de onbezonnenheid van de Belg en het stoer doen in het buitenland. En door de lafheid van de regeringen.
Ceasar had het mis dat de belgen de moedigste waren van Gallië.

Ik heb het reeds gezegd dat wat de Belg teveel gekregen heeft zal moeten terug betaald worden.
De jaren van onrust, nog meer stakingen, vandalisme, drugs, dronkaards, criminaliteit, komen eraan.

Een zwakke aanstaande nieuwe regering wordt een ramp want er zal moeten geregeerd worden met harde hand.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2019, 18:37

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 feb 2019, 19:53

Wil. schreef:
14 feb 2019, 18:37
Afbeelding
Planbureau voorspelt begrotingstekort van 12 miljard in 2024

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

14 feb 2019, 20:40

Sedert de staking gisteren moeten de werknemers die voor de afwerking van de Tesla's in zeebrugge zorgden niet meer komen, beter gezegd 100 man ontslagen .
Musk laat er geen gras over groeien en zo moet dat ook voor een bedrijfsleider.
Tesla zal het zelf doen.

Wanneer de volgende... de Brexit 29 maart ??
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.