Peeters wil zo snel mogelijk........

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 feb 2019, 11:42

Kris Peeters wil dat er na de verkiezingen van 26 mei heel snel een federale regering komt.
Liefst geen regeerakkoord , maar enkele krijtlijnen?????, verdorie die wil er naast kleuren en hij is nog niet verkozen. :D en liefst :evil: zo vaag mogelijk dan kan men alle kanten uit.
Peeters haalt zijn ervaring als informateur aan op Vlaams en Federaal niveau.Nu dan zijn we nog niet aan de eerste patatjes, hij heeft met al zijn ervaring al veel bewezen.
De bevolking heeft geen nood aan dromen maar aan realistische plannen. Als hij lijnen wil tekenen moest hij maar voor architect geleerd hebben.
Als je dit hoort dan zijn verkiezingen overbodig , hij schiet weerom in zijn eigen voet.
Waarom moeten wij nog gaan stemmen? Schaf de stemplicht af, ze doen toch hun zin.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 feb 2019, 11:57

Kris Peeters zal ook niet verkozen worden want hij trekt naar het Europees parlement.
dejules

18 feb 2019, 12:02

wardje schreef:
18 feb 2019, 11:42
Kris Peeters wil dat er na de verkiezingen van 26 mei heel snel een federale regering komt.
Liefst geen regeerakkoord , maar enkele krijtlijnen?????,

Dat is logisch omdat wij in mei onder toezicht komen van europa maw wij worden verplicht om een begroting op te stellen met overschot en met een strikte tijdlijn om onze staatsschuld terug te brengen tot 60%BBP.

Dan kan je niet anders dan werken met krijtlijnen die dan elke 3 maanden (begrotingscontrole) worden bijgesteld. Alle regeringen die wij senioren gaan meemaken zullen besparingsregeringen zijn.
55 Monique

18 feb 2019, 14:26

Wardje

Waarom moeten wij nog gaan stemmen? Schaf de stemplicht af, ze doen toch hun zin.

Idd vraag ik me ook af ....
Enige wat wij mogen doen is , luisteren-niet tegenspreken en betalen ...
dejules

18 feb 2019, 15:28

De volgende regeerperiode zakt de economische groei, explodeert het begrotingstekort en slabakt de jobcreatie. Dat blijkt uit de nieuwe langetermijnvooruitzichten van het Planbureau die De Tijd kon inkijken.

Volgende regering staat voor gigantische sanering

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... TduG04adIs

freemate
Lid geworden op: 09 sep 2015, 15:56
Locatie: de wereld

20 feb 2019, 17:42

dejules schreef:
18 feb 2019, 15:28
De volgende regeerperiode zakt de economische groei, explodeert het begrotingstekort en slabakt de jobcreatie. Dat blijkt uit de nieuwe langetermijnvooruitzichten van het Planbureau die De Tijd kon inkijken.

Volgende regering staat voor gigantische sanering
Inderdaad. Ik heb toch reeds eerder gezegd dat je zal terugbetalen wat je teveel gekregen hebt !

Het zal een kolfje naar de hand worden voor de vakbonden , wat zeg ik .., het is reeds begonnen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
dejules

20 feb 2019, 18:55

freemate schreef:
20 feb 2019, 17:42
Inderdaad. Ik heb toch reeds eerder gezegd dat je zal terugbetalen wat je teveel gekregen hebt !

U begrijpt het niet.
Mensen uit de privé sector betalen onbeperkt belastingen op hun loon en krijgen de laagste werkloosheidsuitkeringen en pensioenen van alle Oeso-landen. Die hebben niet teveel gekregen maar veel te weinig oa de hoogste bruto-lonen en de laagste netto-lonen. Die discrepantie vindt je in geen enkel ander ontwikkeld land terug.
Komt U uit de privésector?

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

21 feb 2019, 00:05

dejules schreef:
20 feb 2019, 18:55
freemate schreef:
20 feb 2019, 17:42
Inderdaad. Ik heb toch reeds eerder gezegd dat je zal terugbetalen wat je teveel gekregen hebt !

U begrijpt het niet.
Mensen uit de privé sector betalen onbeperkt belastingen op hun loon en krijgen de laagste werkloosheidsuitkeringen en pensioenen van alle Oeso-landen. Die hebben niet teveel gekregen maar veel te weinig oa de hoogste bruto-lonen en de laagste netto-lonen. Die discrepantie vindt je in geen enkel ander ontwikkeld land terug.
Komt U uit de privésector?

Peeters gaat naar Europa , de afvalbak voor mislukte politici !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
dejules

21 feb 2019, 00:32

sibarita schreef:
21 feb 2019, 00:05

Peeters gaat naar Europa , de afvalbak voor mislukte politici !
En Bourgeois gaat daar op bejaarde leeftijd ook nog graaien tot dat hij dood valt.
Een graaier heeft nooit genoeg.
MaLoReg

21 feb 2019, 09:12

55 Monique schreef:
18 feb 2019, 14:26
Wardje

Waarom moeten wij nog gaan stemmen? Schaf de stemplicht af, ze doen toch hun zin.

Idd vraag ik me ook af ....
Enige wat wij mogen doen is , luisteren-niet tegenspreken en betalen ...
Daar ben ik het volledig mee eens!