Bartje de graaier zei ; "Show me the money"

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

29 mar 2019, 08:29

Het is met deze regering niet anders dan met de vorige.

“Tegen eind 2019 loopt het gat in de begroting op tot 8,5 miljard euro, en het wordt zelfs nog groter”, schrijft De Standaard vandaag.
Als nieuwe regeringen niet snel ingrijpen, loopt het tekort op tot 11 miljard euro in 2021.


Met de slogan ‘Show me the money’ rekende Bart De Wever (N-VA) in 2014 af met het begrotingsbeleid van de regering- Di Rupo.
Maar ook het palmares van zijn centrumrechtse regering-Michel is niks om fier op te zijn.
Eerst zouden de rode cijfers weggewerkt zijn tegen 2018, dan werd het 2019 en daarna 2020.
Nu ziet het ernaar uit dat er nog een jaar bijkomt.
De Hoge Raad van Financiën, waarin experts van zo goed als alle partijen vertegenwoordigd zijn, stelt nu voor om pas in 2021 naar een evenwicht te gaan.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/re ... ~a6a7014c/

En dat in een goed economisch klimaat, nul-rentebeleid ECB en massieve belastingdruk en bloedbad in de sociale zekerheid. Wat was dat geworden in een periode van crisis?
MaLoReg

29 mar 2019, 09:40

dejules uit je epistel komt het duidelijk naar voor dat jij afwezig waard toen
de lessen beleefheid begonnen.
Méér woorden maak ik aan jou niet vuil.
dejules

29 mar 2019, 10:09

MaLoReg schreef:
29 mar 2019, 09:40
dejules uit je epistel komt het duidelijk naar voor dat jij afwezig waard toen
de lessen beleefheid begonnen.
U zit als N-VA-kiezer in de ontkenningsfase van uw rouwproces.
dejules

29 mar 2019, 10:34

De volgende Vlaamse regering kan meer geld uitgeven, maar kampt wel met een historisch hoge schuldenberg. Die stijgt tot 34 miljard euro.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... UOzaSsYXJ4

Die N-VA-ers zijn criminelen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mar 2019, 10:42

Gaat de wever nu een Latijnse spreuk bovenhalen om dit debacle recht te trekken .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 mar 2019, 11:40

Tijd dat die politici eens op het matje komen om daar verantwoording voor af te leggen.
Tijd dat er een drastiche inkrimping van de politiek gebeurd.
De oplossing is toch simpel. Zorg voor twee-derde meerheid om de grondwet te veranderen en beslis alzo één federale regering .
Zolang men de politieke partijen niet financieel verantwoordelijk gaat stellen voor hun wanbeheer zal de staatsschuld blijven oplopen.
Als men federaal een even correct parkoers zou gereden hebben als in Vlaanderen zouden we al 3jaar uit de rode cijfers zijn geweest.
Wanneer gaan ze in de politiek roeien met de riemen die ze hebben en steeds geen geld uitgeven die ze niet hebben.
Geef mij maar een regering van technocraten, verkozen op basis van competentie, en niet op basis van populistische slogans.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 mar 2019, 11:44

wardje schreef:
29 mar 2019, 11:40
De oplossing is toch simpel. Zorg voor twee-derde meerheid om de grondwet te veranderen en beslis alzo één federale regering .
Hebben wij nu 2 federale regeringen? Of nog méér?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 mar 2019, 11:56

Wil, je weet wel dat ik bedoel zonder deelregeringen :wink: :wink: :wink: , zoals vroeger één federale regering, nu als je altijd de puntjes op de i wilt en niet direkt doorhebt wat ik bedoel zal er de volgende maal aandacht aanbesteden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 mar 2019, 12:40

Die éne regering kan er al komen als de partijen zich alvast terug bij elkaar voegen. Voorlopig is er maar ééntje die niet gesplitst is: de communisten van de pvda/ptb

Geen enkele andere partij wil dat doen. Hoe zou dat komen denk je? Volgens mij is er geen wil om weer slechts één regering te hebben. En de reden is niet dat dan veel verkozenen hun inkomen gaan verliezen. Iedereen beseft wel dat dit niet één land is. Het zijn er twee die bijeen gedwongen zijn. Dat is de bottom line.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

30 mar 2019, 06:53

Show me the money !

10 miljard op weg naar aandeelhouders
De meeste Belgische beursgenoteerde bedrijven beloven hun aandeelhouders een hoger dividend uit te keren na een mooi resultatenseizoen.
dejules

30 mar 2019, 08:54

petrol schreef:
30 mar 2019, 06:53
Show me the money !

10 miljard op weg naar aandeelhouders
Onder de N-VA is de staatsschuld met 72.000.000.000 € nominaal gestegen. Zo'n sterke stijging op zo'n korte tijd heeft zich nooit eerder voorgedaan in de Belgische geschiedenis.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 mar 2019, 09:27

Klopt de jules heb dat ook gelezen deze week .
Maar dat was te verwachten dat zou verhogen . 8O

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 mar 2019, 09:39

Moest deze week ergens zijn .Inlichtingen .

En dat is op alle diensten waar je moet zijn dat ze onder bemand zijn .


Weet je wat die me zegde , gebrek aan personeel en die opstappen wegens pensioenleeftijd .Die plaats word niet meer ingevuld wij moeten ons redden met de middelen die we we hebben op dit moment .En nu moeten de mensen wachten en nog eens wachten , want dat is soms niet haalbaar .
En dan verkopen zij show in de media politieker , wij gaan eraan werken :evil: :roll:
En dan zouden ze bemiddelen de overheid maar als er geen geld is , kunnen ze niet bemiddelen .
Als je deze cijfers ziet . Wat hebben ze dan verwezenlijkt ???
Graaiers voor hun eigen posten te behouden , waar behoorlijk prijskaartje aan vast hangt , maar dat mag allemaal .
dejules

30 mar 2019, 11:06

petrol schreef:
30 mar 2019, 06:53
Show me the money !

10 miljard op weg naar aandeelhouders
De meeste Belgische beursgenoteerde bedrijven beloven hun aandeelhouders een hoger dividend uit te keren na een mooi resultatenseizoen.
En om de aandeelhouders nog meer te kunnen uitbetalen verhuizen ze de fabrieken naar de goedkopere Oostbloklanden.
MaLoReg

30 mar 2019, 11:26

dejules schreef:
29 mar 2019, 10:09
MaLoReg schreef:
29 mar 2019, 09:40
dejules uit je epistel komt het duidelijk naar voor dat jij afwezig waard toen
de lessen beleefheid begonnen.
U zit als N-VA-kiezer in de ontkenningsfase van uw rouwproces.