N-VA trekt zijn staart in ...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

09 apr 2019, 19:36

frits1955 schreef:
09 apr 2019, 18:45
Waar de NVA ook angstvallig over zwijgt is over de "Bart- taks "die door iedereen zal moeten betaald worden voor de Oosterweelverbinding in Antwerpen nl. 2 € per personenwagen voor wie de Scheldekruising zal gebruiken. Dat zou 250 miljoen moeten opbrengen waarmee dan de lening van 1 miljard van de Europese Investeringsbank moet betaald worden.
Voor de overkapping van de Antwerpse Ring maken de Vlaamse regering, de stad Antwerpen en het Havenbedrijf 1,25 miljard euro vrij. Vlaanderen heeft zich geëngageerd voor 1 miljard euro.
Vlaams geld dat onttrokken wordt uit de andere Vlaamse Provincies die hun investeringen voor 10-20 jaar "on hold" gezet zien worden. De N-VA is een Antwerps fenomeen en die verarmen de andere provincies ten voordele van hun Antwerpen. En dan kakken op de Walen die zogezegd teren op Vlaanderen. Iedereen die op N-VA stemt is een dikke uil!
dejules

09 apr 2019, 19:41

Zolang er geen draagvlak is bij de bevolking, is N-VA geen voorstander van rekeningrijden.
Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts nu ook met zoveel woorden gezegd op VTM Nieuws.


http://www.standaard.be/cnt/dmf20190409_04312312


Was er een draagvlak voor de indexsprong?
Was er een draagvlak voor een bloedbad binnen de sociale zekerheid?
Was er een draagvlak voor massamigratie?
Was er een draagvlak voor 2 jaar langer werken?
Was er een draagvlak voor het afschaffen van landingsbanen voor oude werknemers?

Denken die echt dat Vlamingen idioten zijn?
dejules

10 apr 2019, 12:41

Flashback schreef:
08 apr 2019, 16:27

Jarenlang pleitte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) voor een kilometerheffing. Nu benadrukt de N-VA dat er nog niets beslist is.
De apostel Petrus zegt dat hij Jezus altijd trouw zal zijn. Jezus antwoordt: “Ik zeg je, Petrus, deze nacht zal de haan niet kraaien voordat je driemaal geloochend hebt dat je mij kent.”

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

10 apr 2019, 19:04

Plezierig om volgen hoe ze terugkrabbelen uit schrik voor het VB.
quotes uit verschillende kranten :
- Hoewel hij de invoering van een slimme kilometerheffing jarenlang heeft verdedigd, voerde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts de heffing dinsdag af. Volgens de N-VA-minister is het debat over de heffing vergiftigd en is er helemaal geen politiek draagvlak meer voor. Weyts stelt voor de files op een andere manier aan te pakken, namelijk met een bijkomende investering in verkeersinfrastructuur van 5 miljard euro.
De minister wilde meer mensen verleiden het openbaar vervoer te gebruiken, maar men is daar niet in geslaagd. Integendeel, er is bespaard op de werking van De Lijn en de tevredenheid is gedaald. En nu begraaft hij de kilometerheffing onder een betonfactuur van 5 miljard euro !
Show me the money, is hier nu wel ECHT van toepassing !
- De invoering van een slimme kilometerheffing volgens het principe van ‘de gebruiker betaalt’ staat nochtans in het klimaatbeleidsplan dat de Vlaamse regering heeft goedgekeurd. Het was een onderdeel van het - dixit Vlaams minister-president Geert Bourgeois - “historische” zomerakkoord.
- Weyts heeft jarenlang gezegd dat de kilometerheffing de files zou oplossen. Intussen heeft hij bespaard op de werkingsmiddelen en het aanbod van De Lijn en heeft hij spitsstroken aangelegd die meer files aantrekken. Zijn recordbudgetten hebben enkel geleid tot recordfiles. En nu maakt hij uit plat opportunisme een bocht van 180 graden ...
dejules

10 apr 2019, 19:59

Flashback schreef:
10 apr 2019, 19:04
Plezierig om volgen hoe ze terugkrabbelen uit schrik voor het VB.
quotes uit verschillende kranten :
- Hoewel hij de invoering van een slimme kilometerheffing jarenlang heeft verdedigd, voerde Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts de heffing dinsdag af. Volgens de N-VA-minister is het debat over de heffing vergiftigd en is er helemaal geen politiek draagvlak meer voor. Weyts stelt voor de files op een andere manier aan te pakken, namelijk met een bijkomende investering in verkeersinfrastructuur van 5 miljard euro.
De minister wilde meer mensen verleiden het openbaar vervoer te gebruiken, maar men is daar niet in geslaagd. Integendeel, er is bespaard op de werking van De Lijn en de tevredenheid is gedaald. En nu begraaft hij de kilometerheffing onder een betonfactuur van 5 miljard euro !
Show me the money, is hier nu wel ECHT van toepassing !
- De invoering van een slimme kilometerheffing volgens het principe van ‘de gebruiker betaalt’ staat nochtans in het klimaatbeleidsplan dat de Vlaamse regering heeft goedgekeurd. Het was een onderdeel van het - dixit Vlaams minister-president Geert Bourgeois - “historische” zomerakkoord.
- Weyts heeft jarenlang gezegd dat de kilometerheffing de files zou oplossen. Intussen heeft hij bespaard op de werkingsmiddelen en het aanbod van De Lijn en heeft hij spitsstroken aangelegd die meer files aantrekken. Zijn recordbudgetten hebben enkel geleid tot recordfiles. En nu maakt hij uit plat opportunisme een bocht van 180 graden ...
Iemand die nooit een nagel in een muur heeft geklopt en nooit met cijfers bezig was en ze niet kan interpreteren moet je niet aanstellen als werfleider.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

11 apr 2019, 10:57

Rekening rijden is nochtans een goed systeem …
Werkmensen moeten voor 07.00 op hun werk zijn, tegen 08.00 de bedrijswagens waarna het de beurt is aan de salariswagens … niemand staat nog in de file :D

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 apr 2019, 15:42

E.T. schreef:
11 apr 2019, 10:57
Rekening rijden is nochtans een goed systeem …
Werkmensen moeten voor 07.00 op hun werk zijn, tegen 08.00 de bedrijswagens waarna het de beurt is aan de salariswagens … niemand staat nog in de file :D
En wanneer mogen de gepensioneerden dan buiten..... :(
Maar de files gaan dank zij Europa rap opgelost worden, ze gaan de norm van de uitstoot van de auto's zo laag maken,dat er niemand nog door de schouwing geraakt......en zij die een elektrische hebben, die gaan ze via de slimme meter en het gebrek aan laad palen, en uiteindelijk ook niet genoeg stroom , ook aan de kant krijgen.....
maar het is een feit dat ze nooit de inpakt van het verkeer juist hebben ingeschat, dus hebben ze te laat en te slecht geïnvesteerd in degelijke wegen,met het resultaat dat het overal flessen halzen zijn, wat uiteraard files veroorzaakt,ze zijn al meer dan 20 jaar bezig met de lange wapper in Antwerpen, maar dat wordt terug niks ,maar ze gaan met die werken weer mega files veroorzaken,door de bureaucratie kunnen ze hier niks, ze kunnen nog geen fatsoenlijke weg aanleggen,stellen ze zich geen vragen waarom het in de andere landen wel kan,de wegen goed maken, de files oplossen door meer wegen aan te leggen?
dat ze eens gaan zien naar Barcelona, Madrid, Bilbao, Parijs, daar liggen overal autostrades midden door, en op de zijkanten van de stad.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

16 apr 2019, 17:13

Flashback schreef:
08 apr 2019, 16:27
Kilometerheffing :
Jarenlang pleitte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) voor een kilometerheffing. Nu benadrukt de N-VA dat er nog niets beslist is. De N-VA huivert voor het beeld van een belastingverhoging vlak voor de verkiezingen.
Al een bezigheid van Weyts in de Vlaamse regering sinds 2015, speciale studie besteld en nu die resultaten afwerpt zegt Bart DW als verkiezingsslogan : daar komt niks van als de werkende mensen moeten bijbetalen op hun verkeersbelasting !
Bedoelt hij dan dat de niet-werkende mens alleen belast wordt ?
Of toch elke weggebruiker NA de verkiezingen ?
Boer let goed op uw eieren want er sluipt een vos door de gemeenschap.
Klopt volkomen, doch een theoretisch plan hebben en tijdens de uitwerking ervan beseffen dat er onoverkomelijke drempels zijn, en dat ook willen toegeven! Daar moet je voor bij NVA zijn. Om koppig eenzelfde weg te blijven aanhouden, ongeacht de gevolgen ga je best naar een andere partij...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

16 apr 2019, 18:52

Jockey schreef:
16 apr 2019, 17:13
[
Klopt volkomen, doch een theoretisch plan hebben en tijdens de uitwerking ervan beseffen dat er onoverkomelijke drempels zijn, en dat ook willen toegeven! Daar moet je voor bij NVA zijn. Om koppig eenzelfde weg te blijven aanhouden, ongeacht de gevolgen ga je best naar een andere partij...
Er waren reeds 30.000 bumperstickers uitgedeeld met de kop van Ben Weyts en zijn km-heffing. De Wever werd gek. Toen hij hoorde dat het Vlaams Blok er nog 250.000 had bijbesteld begon hij met glazen te gooien. Ondertussen werd er een petitie opgestart op internet ; "stop de N-VA km-heffing" die massaal gedeeld werd. De Wever werd toen krankzinnig en belde VTM om te zeggen dat het maar om te lachen was. Nee, dit gaat niet over het verliezen van stemmen maar over de rechtlijnigheid van deze partij. Zo hield de Wever tot heden woord toen hij zei : "nooit meer met de sossen". Deze partij is al haar beloftes nagekomen : de schulden zijn afbetaald, er zijn alleen nog begrotingen in evenwicht, wij hebben de hoogste economische groei van alee Oeso-landen, het vreemdelingenprobleem is opgelost, de pensioenen zijn nu op niveau vd toplanden, … Prachtige partij en uw stem waard!

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 apr 2019, 17:28

Wacht tot na de verkiezingen, de kilometerheffing zal snel een feit zijn !
Ik denk dat het in de zelfde schuif als van het rijbewijs met punten komt te liggen, dat heeft Dehane er ook willen doorduwen, en het ligt er nog altijd stof te vergaren.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.