Weishaupt condensatiegasketel WTC-GW 25-8 W

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

01 okt 2018, 15:49

Heb dit type van gasketel sedert 8 maand in gebruik en ook constant problemen hiermee
Functioneert geen maand zonder allerlei foutmeldingen : F23, F94, 95, 96 ,17 18, 
Geeft geen correcte temperatuur weer,  nu 18° alle radiatoren koud en foutmelding 37
Een maand gel den nog aangepast door technieker van het merk zelf. ((aangevraagd door de installateur) Heeft hier iemand ook ervaring mee ?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 okt 2018, 16:28

Was die zogezegde technieker van Weishaupt niet een of andere collega?

Ik zou mij rechtstreeks richten aan https://www.weishaupt.be/contact_/kontaktformular

Afbeelding

Daar kan je blijkbaar degelijke informatie bekomen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

01 okt 2018, 22:26

Janna schreef:Heb dit type van gasketel sedert 8 maand in gebruik en ook constant problemen hiermee
Functioneert geen maand zonder allerlei foutmeldingen : F23, F94, 95, 96 ,17 18, 
Geeft geen correcte temperatuur weer,  nu 18° alle radiatoren koud en foutmelding 37
Een maand gel den nog aangepast door technieker van het merk zelf. ((aangevraagd door de installateur) Heeft hier iemand ook ervaring mee ?
Foutcodes vanaf p. 130:
https://www.weishaupt.be/@@download-fil ... 78afb04077

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2018, 13:26

Joepie, de chauffage perikelen beginnen niet bij mij alleen. Is Niet mooi van mij, maar mijn verwarming en ik hebben al jaren een haat-liefde verhouding.Ik ben dus niet alleen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

02 okt 2018, 15:53

Helena van Troje schreef:Joepie, de chauffage perikelen beginnen niet bij mij alleen. Is Niet mooi van mij, maar mijn verwarming en ik hebben al jaren een haat-liefde verhouding.Ik ben dus niet alleen.
Je moet ze wat meer verwennen.
Alle gekheid op een stokje, maar je kan er niet omheen dat simpele vakkennis tegenwoordig blijkbaar tot het verleden behoort en fabrikanten alleen maar in de verkoop en de facturatie geïnteresseerd zijn.
Weishaupt had vroeger een uitstekende reputatie, maar dan wel als fabrikant van stookoliebranders, voor gasketels weet ik het niet.
Wel is het zo dat de installateurs van in je locatie die zich vroeger aan één merk hielden noodgedwongen meerdere oplossingen moeten kunnen voorleggen, dat helpt allerminst om ieder apparaat tot in de puntjes te beheersen. Daarbij hebben fabrikanten nog algauw de neiging om eventuele fouten bij voorbaat bij de installateur te leggen waarbij die opdraait voor de eventuele kosten.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

02 okt 2018, 20:03

MichelN schreef:
Helena van Troje schreef:Joepie, de chauffage perikelen beginnen niet bij mij alleen. Is Niet mooi van mij, maar mijn verwarming en ik hebben al jaren een haat-liefde verhouding.Ik ben dus niet alleen.
Je moet ze wat meer verwennen.
Alle gekheid op een stokje, maar je kan er niet omheen dat simpele vakkennis tegenwoordig blijkbaar tot het verleden behoort en fabrikanten alleen maar in de verkoop en de facturatie geïnteresseerd zijn.
Weishaupt had vroeger een uitstekende reputatie, maar dan wel als fabrikant van stookoliebranders, voor gasketels weet ik het niet.
Wel is het zo dat de installateurs van in je locatie die zich vroeger aan één merk hielden noodgedwongen meerdere oplossingen moeten kunnen voorleggen, dat helpt allerminst om ieder apparaat tot in de puntjes te beheersen. Daarbij hebben fabrikanten nog algauw de neiging om eventuele fouten bij voorbaat bij de installateur te leggen waarbij die opdraait voor de eventuele kosten.
Onzin wat je schrijft.

Willy

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2018, 23:40

Of het nu onzin is wat MichelN schrijft of niet, ik weet dat mijn chauffageman op een gegeven moment toch hulp heeft ingeroepen van de firma. Om aan die thermostaat aan uit te kunnen moet men universitaire studies gedaan hebben...De werking ervan wordt uitgelegd in een pagina's dik boek, om maar te zeggen dat het echt wel ingewikkeld kan zijn met al hun digitale snufjes...

Trouwens om de vijf jaar moeten die installateurs terug naar school en examen afleggen, dat zal ook wel zijn redenen hebben.

Maar daarmee is topicstarter zijn probleem niet opgelost...

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

03 okt 2018, 09:33

stevens-willy schreef:Onzin wat je schrijft.

Willy
Ha zo, en wat zijn jouw credentials?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 okt 2018, 14:41

MichelN schreef:
stevens-willy schreef:Onzin wat je schrijft.

Willy
Ha zo, en wat zijn jouw credentials?
Waddist, stevens-willy, geen praatjes meer?

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

10 okt 2018, 18:52

Helena van Troje schreef:Of het nu onzin is wat MichelN schrijft of niet, ik weet dat mijn chauffageman op een gegeven moment toch hulp heeft ingeroepen van de firma. Om aan die thermostaat aan uit te kunnen moet men universitaire studies gedaan hebben...De werking ervan wordt uitgelegd in een pagina's dik boek, om maar te zeggen dat het echt wel ingewikkeld kan zijn met al hun digitale snufjes...

Trouwens om de vijf jaar moeten die installateurs terug naar school en examen afleggen, dat zal ook wel zijn redenen hebben.


Klopt helemaal, reeds ondervonden en ik ben niet de enige , het regent klachten van overal ivm die ingewikkelde uitleg


Maar daarmee is topicstarter zijn probleem niet opgelost...
Probleem ondertussen wel opgelost door technieker  van Weisshaupt, was een lek aan één van de koperen buizen waardoor er niet genoeg water meer circuleerde, dus fout van installateur

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

12 okt 2018, 08:24

Een raar verhaal
Lek aan kopereBuis
Dan zat u toch regelmatig met te lage waterdruk,zelfs een niet stielman weet dan dat er een lek moet zijn

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 okt 2018, 15:05

Helena van Troje schreef:Of het nu onzin is wat MichelN schrijft of niet, ik weet dat mijn chauffageman op een gegeven moment toch hulp heeft ingeroepen van de firma. Om aan die thermostaat aan uit te kunnen moet men universitaire studies gedaan hebben...
Dat hoeft helemaal niet, maar wel is het zo dat nogal wat CV-installateurs geen flauw benul hebben van elementaire basiskennis elektriciteit, vooral dan de oude garde. Don't ask me how I know.
De werking ervan wordt uitgelegd in een pagina's dik boek, om maar te zeggen dat het echt wel ingewikkeld kan zijn met al hun digitale snufjes...
Fabrikanten geven met de regelmaat van een klok seminaries over nieuwe (en oude) producten, het is aan de installateur om de moeite te nemen daar aan deel te nemen. Meestal komen ze dan met de dooddoener "geen tijd" wat op zich al flauwe kul is, daarenboven gaan dergelijke seminaries gewoonlijk gepaard met een hapje en een drankje - en soms nog iets meer. (uitstap naar fabriek o.i.d.)
Trouwens om de vijf jaar moeten die installateurs terug naar school en examen afleggen, dat zal ook wel zijn redenen hebben.
Ha, dat is het eerste wat ik daarvan hoor, heb je daar ook een referentie van, dus niet "van horen zeggen"?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 okt 2018, 19:20

MichelN Ik ga je de naam van de man niet publiekelijk doorgeven, maar hij zelf heeft me dat gezegd en later is dat ook nog eens bevestigd door een onafhankelijke andere bron die evengoed naar die cursus was geweest en in de branche zit. Iemand die later in de firma is bijgekomen is trouwens in avondschool ook nog aan het bijscholen. 
Enne die mens is de leeftijd van mijn kinderen, zijn vader was van de oude garde, maar die had nog een hart voor zijn klanten. Dat kan je tegenwoordig niet meer zeggen....
Geen cursus, geen examen, geen licentie meer. Misschien eens informeren bij mensen die nog aan het werk zijn in het normale circuit.

Maar ja wat bij u niet gebeurt of niet onder uw eigen ogen plaats heeft dat schijnt in jouw wereld niet te bestaan.
Nu word ik ook een beetje giftig.