Moet ik daar een electrieker voor laten komen?

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.
MaLoReg

28 nov 2018, 08:23

Heb zowel koelkast als diepvrieskast Samsung (combinatie) RZ 60.
Sinds een tweetal weken geeft de vrieskast een belgeluid (wat je normaal zou horen indien de deur is blijven openstaan). Het "Alarm" icoon op de deur gaat dan aan en uit.
Het rare is dat dit aan de lopende band kan zijn (het geluid) en dan weer een halve dag lang niets.
-Er was hier een klusman voor een andere job dat met verlichting te maken had maar die vond ook geen oplossing.
-Heb geschreven naar Samsung maar krijg geen antwoord.
Dit geluid is storend-gaat aan/uit....aan/uit, soms een ganse dag lang.
Heeft iemand soms een idee hoe ik dit kan stoppen?
In de info staat: "ALARM": Druk op de alarm knop om de alarmfunctie in te schakelen.De alarmindicator gaat branden en een geluidsignaal zal aangeven wanneer de vriesdeur langer dan 2 min.blijft openstaan. Om de alarmfinctie uit te schakelen drukt u pnieuw op de alarmknop.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 nov 2018, 09:19

Het lijkt wel dom.
Maar veel fouten hier in het gebouw los ik op met de stekker uit trekken en enkele minuten te wachten zodat de boel zich reset.
Proberen waard
MaLoReg

28 nov 2018, 09:23

Neen dat lijkt helemaal niet dom maar ik kan hier aan die stekker niet aan, zit ergens weggewerkt
achter de koelkasten en vermits dat hoge zijn kan ik die niet zomaar verzetten.
Vraag is ook, hoe zou het aan stekker kunnen liggen vermits niemand daar aankomt?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 nov 2018, 09:27

Het ligt niet aan de stekker maar het programma
Zet ijskast eens een tijdje uit.
MaLoReg

28 nov 2018, 09:35

Het is niet de ijskast maar diepvrieskast. Heb totaal geen idee hoe je zoiets uitzet gezien ik niet aan de stekker kan. (diepvries zit vol lekkers en stel dat hij niet meer aangaat?)
MaLoReg

28 nov 2018, 11:22

Heb eens online raad gevraagd aan electrieker en die zegt:
"Dat is het contact dat kapot is"
Ik trek dat antwoord in twijfel vermits diepvries perfect werkt.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

28 nov 2018, 11:44

MaLoReg schreef:Heb eens online raad gevraagd aan electrieker en die zegt:
"Dat is het contact dat kapot is"
Ik trek dat antwoord in twijfel vermits diepvries perfect werkt.
De electrieker die je gemeld heeft dat "het contact kapot is" KAN gelijk hebben.
Wanneer de deur niet goed gesloten is   gaat er een "contact" dat registreren en alarm geven. Als dat " contact" nu  niet correct meer functioneert kan het zijn dat er soms wel, dan weer niet, alarm wordt geslagen. Vergelijk het met een lamp die lichtjes los staat in de sokkel: die gaat soms ook  niet branden en dan weer wel.

Dat heeft niets te maken met het al dan niet perfect werken van de diepvries op zich.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 nov 2018, 11:58

MaLoReg schreef: -Heb geschreven naar Samsung maar krijg geen antwoord.
eigenaardig.
(beleefde) mail gestuurd?
probleem helder uitgelegd?
Al via hun Facebookpagina geprobeerd?
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

28 nov 2018, 12:03

Ja, dat is zo via "Gebruikershandleiding" en daar leg je het probleem uit.
Dat was gisteren om 07.10 en tot op heden geen reactie.
Neen, niet via F/B gereageerd.

pipa
Lid geworden op: 31 dec 2003, 18:44
Locatie: Aan de oude Maas

28 nov 2018, 16:38

MaLoReg schreef:Het is niet de ijskast maar diepvrieskast. Heb totaal geen idee hoe je zoiets uitzet gezien ik niet aan de stekker kan. (diepvries zit vol lekkers en stel dat hij niet meer aangaat?)
Je kan toch ook even de hoofdschakelaar of de aardbeveiliger afschakelen.Je hebt dan hetzelfde resultaat als de stekker uit te trekken.
Don't dream your life-Live your dreams.
MaLoReg

28 nov 2018, 19:30

Ja pipa daar heb ik dus echt niet aan gedacht-dank voor deze tip.
Inmiddels heb ik antwoord gekregen op f:b van samsung-ze vroeg alle gegevens (dus al die
nummers die in het toestel staan).
Heb hen dat doorgegeven want ze zouden het dan nakijken wat het probleem is.
Dus daar wacht ik ff op vooraleer zelf actie te ondernemen.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

28 nov 2018, 20:48

zou toch maar eens doen wat pipa zegt, kan je een hoop geld besparen !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
MaLoReg

28 nov 2018, 20:50

Ja, jullie hebben gelijk.
Momenteel is het belgerinkel ff weer stil, zodr ahet tetrug begint zet ik ff het contact af;
kwaad kan dat niet denk ik;

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

30 nov 2018, 08:35

en ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
MaLoReg

30 nov 2018, 08:36

Neen dat was niet de oplossing.