wc met vermaler

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

bennie
Lid geworden op: 26 dec 2004, 18:56
Locatie: Geel

26 dec 2018, 19:23

Hallo,heeft iemand ervaring met wc met vermaler?Maakt dat véél lawaai enz..

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2018, 20:13

Ja maakt veel lawaai, hebben eens een weekend in een hotel doorgebracht met zo'n onding , telkenmale iemand in de gang s'nachts naar het toilet ging was je gegarandeerd wakker.
Vind er persoonlijk niks aan , maar misschien zullen anderen het de hemel inprijzen . :wink:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 dec 2018, 22:20

bennie schreef:Hallo,heeft iemand ervaring met wc met vermaler?
Heeft alleen zin als je bijvoorbeeld een oude afvoer van bad o.i.d. van 50 wil gebruiken en het plaatsen van een nieuwe leiding van diam. 90 praktisch moeilijk of niet te realiseren is. Of het kostenbesparend is blijft nog maar de vraag, je loodgieter zal wel beweren van wel want aan zo'n ding is een eurootje te verdienen.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 dec 2018, 00:02

bennie schreef:Hallo,heeft iemand ervaring met wc met vermaler?Maakt dat véél lawaai enz..
Wij hebben een Sanibroyeur Sanicompact op de badkamer omdat wij inderdaad de oude afvoer van het bad gebruiken. Wij zijn er zeer tevreden over. Het ding doet wat het moet doen en alles beter dan 's nachts naar beneden te moeten. Ja, hij maakt wat lawaai maar na 25 jaar zijn wij dat wel gewend.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

27 dec 2018, 01:02

Ik heb er ondervinding mee sinds 1978 toen we beslisten dat de septische put in de tuin maar eens moest verdwijnen.
Vergeef me dat ik "het lawaai dat deze motor maakt" fuffelantut noem, zeker in mijn huis!
Er bestaan waarschijnlijk goedkope kweddelen maar ben steeds tevreden geweest van een Frans merk (Fabriek in Marseille) en verdeeld in België. Google eens "Watermatic".
Waarom heb ik dit systeem? Na het verwijderen van onze septische put duurde het een korte tijd dat we moesten vaststellen dat de "val" van de nieuw-aangelegde  rioolpijp naar de straatriool te klein was. Het "dik" (de stront dus!) bleef eerder liggen als de urine en het water natuurlijk. Resultaat: Het "dik" spoelde niet genoeg weg en veroorloofde zich de afvoerbuis in de tuin te verstoppen. Dat pakt éénmaal ... natuurlijk geen twee maal!

Belangrijk om weten is dat zulke "broyeurs/verbrijzelaars" niet tuk zijn op allerlei soorten Tampaxen, hangmatten voor zieke muizen ... of noem het hoe je wil. En ja! Heb, in de beginperiode wel een paar keer mijn verbrijzelaar moeten deblokkeren hierdoor. Geen mechanisch probleem hoor ... heb wel enkele keren gasten verwittigd met een postertje in de WC ... om er niets in werpen uitgenomen pipi, kaka en WC-papier. Dames begrepen dit praktisch automatisch, voor de heren moest er soms bijna een tekeningetje bij gemaakt worden!

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

27 dec 2018, 15:38

@ paca,

fuffelantut ? ? ?
Paca schreef:. . .
Vergeef me dat ik "het lawaai dat deze motor maakt" fuffelantut noem, zeker in mijn huis!
Er bestaan waarschijnlijk goedkope kweddelen maar . . . .
Ik heb gegoogled naar het woord "fuffelantut". Een woord dat GOOGLE zelfs niet kent

Het enige dat Google vond was ---->  een forumvraag omtrent de temperatuur van de diepvries van iemands dochter  Afbeelding
Paca dat doet toch een belletje rinkelen bij jou, niet ?

Wat is nu de vertaling en de betekenis van dit woord ? ? Een streekgebonden iets ?

Wanneer ik het in beide forumonderwerpen vervang door --> "twee keer niets"  dan lijken beide zinnen betekenisvol te zijn.

'k Ben benieuwd naar je antwoord. Dank je.
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 dec 2018, 18:33

Paca schreef:Ik heb er ondervinding mee sinds 1978 toen we beslisten dat de septische put in de tuin maar eens moest verdwijnen.!
Mogen jullie rechtstreeks lozen in de riool?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 dec 2018, 18:35

Paca schreef:Ik heb er ondervinding mee sinds 1978 toen we beslisten dat de septische put in de tuin maar eens moest verdwijnen.!
Mogen jullie rechtstreeks lozen in de riool?

bennie
Lid geworden op: 26 dec 2004, 18:56
Locatie: Geel

27 dec 2018, 18:40

Nee.gaat via afvoerleiding van bad naar riool

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 dec 2018, 22:53

bennie schreef:Nee.gaat via afvoerleiding van bad naar riool
Waar jullie wonen moet je dus geen septische put meer hebben?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

28 dec 2018, 00:30

procman4 schreef:@ paca,

fuffelantut ? ? ?
Paca schreef:. . .
Vergeef me dat ik "het lawaai dat deze motor maakt" fuffelantut noem, zeker in mijn huis!
Er bestaan waarschijnlijk goedkope kweddelen maar . . . .
Ik heb gegoogled naar het woord "fuffelantut". Een woord dat GOOGLE zelfs niet kent

Het enige dat Google vond was ---->  een forumvraag omtrent de temperatuur van de diepvries van iemands dochter  Afbeelding
Paca dat doet toch een belletje rinkelen bij jou, niet ?

Wat is nu de vertaling en de betekenis van dit woord ? ? Een streekgebonden iets ?

Wanneer ik het in beide forumonderwerpen vervang door --> "twee keer niets"  dan lijken beide zinnen betekenisvol te zijn.

'k Ben benieuwd naar je antwoord. Dank je.

Wel Procman4, "fuffelantut" is een woord dat ik in mijn jeugd meegekregen heb van mijn pa. Of het een typisch Leuvens dialectwoord is durf ik echter niet beweren, pa was afkomstig van Oud-Heverlee. Je kan het woord gebruiken om "zeverderij", "onbelangrijk", "minderwaardig", "praat voor de vaak" etc. aan te geven.
Zelf ben ik steeds geïnteresseerd geweest door dialecten, vooral het Leuvens dialect.

Een prachtige uitdrukking die ikzelf nogal eens durf gebruiken, absoluut niet racistisch bedoeld is en zelfs waarschijnlijk niet te catalogeren onder het Leuvens dialect: "Wette watte? Het stekt ni op een fluit van ne neger!".
Ik vind deze uitdrukking zelf niet racistisch omdat het zwarte ras dikwijls tamelijk groot geschapen blijkt.
Verder ga ik niet, heb geen goesting om me de wraak van sommigen op de hals te halen wiens madam nu opeens absoluut eens een solo-trip  naar donker Afrika wil boeken :wink:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

28 dec 2018, 00:54

Paul Siemons schreef:
bennie schreef:Nee.gaat via afvoerleiding van bad naar riool
Waar jullie wonen moet je dus geen septische put meer hebben?

Beste Paul Siemons, heb enige moeite uw vraag te begrijpen. Komen we niet allen uit een tijd dat septische putten bijna uitsluitend te vinden waren op de terreinen van huizen die langs wegen lagen/liggen die (nog) niet van enige riolering voorzien waren?
Alhoewel ik begrijp dat er tegenwoordig een "gescheiden" afvoer in de strot geduwd wordt bij nieuwbouw ... is er echter ook steeds een "gescheiden" straatriolering voorzien?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

28 dec 2018, 07:37

Paca schreef:
Paul Siemons schreef:
bennie schreef:Nee.gaat via afvoerleiding van bad naar riool
Waar jullie wonen moet je dus geen septische put meer hebben?

Beste Paul Siemons, heb enige moeite uw vraag te begrijpen. Komen we niet allen uit een tijd dat septische putten bijna uitsluitend te vinden waren op de terreinen van huizen die langs wegen lagen/liggen die (nog) niet van enige riolering voorzien waren?
Ik zal het anders formuleren: als er gebouwd word moet er dan nog een "beerput" geplaatst worden?
Er blijken plaatsen te zijn waar dat niet meer moet maar bij ons in  de gemeente nog wel.

Paca schreef: Alhoewel ik begrijp dat er tegenwoordig een "gescheiden" afvoer in de strot geduwd wordt bij nieuwbouw ... is er echter ook steeds een "gescheiden" straatriolering voorzien?
Waar er in de gemeente hier nieuwe straten aangelegd of oude grondig vernieuwd worden legt men "gescheiden afvoer" aan : een voor afvoer van regenwater en een voor afvalwater en overloop van de beerput. 

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

28 dec 2018, 09:27

Hier pas ja pas twee jaar geleden weg en riolen vervangen
wij moeten geen beerput gebruiken,recht de riool in

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

28 dec 2018, 09:27

Hier pas ja pas twee jaar geleden weg en riolen vervangen
wij moeten geen beerput gebruiken,recht de riool in