Onderhoud liften

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

02 jan 2019, 15:09

Wij wonen in een appartementsgebouw met een 30-tal appartementen. Dit gebouw beschikt over drie liften, waarvoor een onderhoudscontract afgesloten is bij de installerende firma.
Ik weet niet of ik hier de naam van deze firma mag vernoemen, maar het is een zeer gekende firma waarvan de naam begint met S...…..
Uiteraard is de kost van dit contract vrij hoog, er rekening mee houdend dat niet elk euvel gedekt is door dit contract.
Wij overwegen nu een andere firma aan te spreken om dit onderhoud te doen, maar vragen ons af of deze firma uiteindelijk niet een beetje gaat afhankelijk zijn van de installerende firma, o.a. voor wat betreft de levering van eventuele vervangstukken.
Mijn vragen zijn :
- Welke zijn uw ervaringen met het onderhoud door de firma S...…..  ?
- Welke zijn uw ervaringen bij het overstappen naar een andere onafhankelijke firma ?
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 jan 2019, 17:55

Als er een onderhoudscontract is  opgesteld met de firma zou ik toch het contract per aangetekend schrijven opzeggen.
 
Kwa onderhoudsonderdelen zou ik mij geen zorgen maken, dat is met alles zo dat je wel aan onderdelen kunt geraken , zie bvb garages , er zijn er die verschillende merken doen .
Er is wel een probleem als het contract is opgestelt , zeg maar wat voor vastgestelde periode , denk dat je dan je aan een verbrekingsvergoeding zal mogen betalen.
Contract eens goed lezen , zeker de kleine lettertjes.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

02 jan 2019, 18:18

Bedankt, Wardje, voor uw antwoord.
Ik zou graag reactie krijgen van eigenaars/bewoners die deze stap gezet hebben met hun VME.
Welke was hun ervaring met deze firma , en welk was de ervaring met hun onafhankelijke firma ?
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner