Waterontharder

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

31 jan 2019, 20:07

Mijn waterontharder is tien jaar oud!
Geen reden om te vieren vertelt Aquacare, tegenwoordig onder Amerikaanse vleugels Kinetico.
Wel reden voor de firma om mij al drie keer lastig te vallen met een brief daaromtrent.
Eerst mocht ik een gratis nazicht aanvragen.
Nu, dat gratis nazicht krijg ik sowieso elke keer als ik zout bestel.
Tot daar aan toe.
Ware het niet dat mij nu in de laatste brief de aankoop van een nieuw apparaat op vrij agressieve manier wordt opgedrongen.
Ik ga massa's geld moeten betalen voor eventueel herstellingen, tot zelfs 600€.Dreig! Dreig !
En bibberen dat ik nu doe, je kan het niet geloven :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik krijg wel 400€ afslag bij aankoop van een nieuw toestel.Hoera, hoera, ik juich en jubel!!! :? :? :? :?
Desgevallend gebeld om te vragen hoeveel zo een toestel moet kosten.
Dat kon de persoon aan de telefoon niet zeggen.
Daar zou een deskundige voor moeten komen om te bekijken welk toestel ik zou nodig hebben.
Ondertussen komen die al elf jaar alle jaren hier om mijn huidig toestel na te kijken.
Wel ik heb gezegd dat we dan uitgesproken waren als ze niet wilde zeggen welke orde van grootte de prijs van een nieuw toestel bedraagt. 

Ben ik de enige die lastig is over dergelijke manieren van doen?

Dat is nu deze week de tweede firma die op zo een agressieve afdreigende manier probeert een aankoop te forceren. 
Mijn reactie hierop is dat ik nu des te minder geneigd ben daar nog iets te kopen.
 

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

01 feb 2019, 15:24

Die watermannen zijn enkel uit op uw geld. Dat is een echt dieven wereldje.
2 Jaar geleden bleef een van de spoelkleppen hier hangen. Voor de 4de keer in 8 jaar tijd.
Ik liet een technieker komen. Hij verklaarde dat de onderdelen niet meer verkrijgbaar waren en probeerde mij een nieuw toestel aan te smeren.  Alhoewel er een 10 jarige onderdelen garantie op het toestel bestond.
Om een lang verhaal kort te maken - men heeft me geprobeerd de onderhoudsbeurt te laten betalen alhoewel er niets uitgevoerd was. Men dreigde zelfs een deurwaarder te sturen als ik niet betaalde. Maar omdat ik voet bij stuk hield en zelf even dreigde een belletje te laten luiden bij andere klanten via fora, heeft men mij enkel de voorrij kosten doen betalen.

Ik heb dat defect ding afgekoppeld en dacht er aan iets gaan te kopen bij de concurrentie. Maar ik had de indruk dat ze allemaal uit het zelfde hout gesneden zijn. Dus heb ik geen waterverzachter meer alhoewel de hardheid hier zo'n 32 a 34 Franse graden bedraagt. (moet dus de koffiezet en de waterkoker regelmatig ontkalken - ik doe dit met azijn) en de boiler heb ik afgesteld op minder dan 60°C - onder deze temperatuur is er geen kalkafzetting.

Maar nu komt het belangrijkste... De drinkwatermaatschappijen zijn allemaal druk bezig met zelf te ontkalken.  In de nabije toekomst heb je geen eigen ontkalker meer nodig.
https://www.dewatergroep.be/nl-be/drink ... drinkwater
Chi pecora si fa, il lupo mangia

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

02 apr 2019, 11:52

Op de watergroup kan U kontroleren of U een waterverzachter nodig hebt. Er zijn lijsten van straten beschikbaar bij Uw maatschappij.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 apr 2019, 11:57

Dat ik een waterontharder nodig heb lijdt geen twijfel!
Op ongeveer dertig jaar heb ik al voor de derde keer alle kraanwerk moeten laten vervangen...
De badkamer is vernieuwd ondertussen.
Wel, sinds ik vanaf 2008 de waterontharder heb zijn er geen kranen meer gesneuveld.
De douche is nog steeds als nieuw, evenals het andere sanitair.
De koffiezet blijft netjes doorlopen zonder azijn te moeten gebruiken...
Tevoren was dat andere koek!

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

02 apr 2019, 13:54

Helena van Troje schreef:
02 apr 2019, 11:57
De koffiezet blijft netjes doorlopen zonder azijn te moeten gebruiken...
En heb je al eens nagegaan hoeveel "natrium" je met je drinkwater binnen krijgt?
De bloemen moet je met ontkalkt water niet begieten, ze gaan gegarandeerd kapot.
Mensen met een zoutloos dieet mogen zeker als geen ontkalkt water gebruiken.
Het maximale natrium gehalte in EU is 200 mg/liter (in Nederland 150 mg)

Voor iedere fH verlaging (Franse hardheid) van het harde water zal het natriumgehalte van het water met 4,6 mg per liter toenemen. Wanneer het kraantjeswater een hardheid heeft van bijvoorbeeld 20 fH, én het water totaal onthard wordt, zal het natrium gehalte toenemen met 20 x 4,6 mg/l = 92 mg/l.
Hierbij dient dan ook de natrium die van nature in het water zit te worden bijgeteld. Zo komt me al vlug over de maximum limit.
Chi pecora si fa, il lupo mangia

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 apr 2019, 16:23

Het leidingwater bij mij is gewoon niet te drinken:voor en na de ontharder.
Dus, o hemeltje, ik drink water uit plastic flessen, omdat ik onmogelijk zelf een bak met glazen flessen kan opheffen.
Daar denken de mensen die gezond en wel zijn allemaal niet aan.
De groen op kop want dat zijn allemaal mensen die oergezond leven en dus geen problemen hebben met krachtverlies en beweeglijkheid.
Bij tijd en wijle is mijn leidingwater een bruine smurrie en ligt het "zand" onderin de badkuip als je het laat staan.
O jee, ik heb jaren een bad gebruikt, alweer een doodzonde tegen de klimaatregeling en tegen onze moeder aarde, want verspilling van leidingwater.
Jawel, het bad is gesupprimeerd en ik gebruik een douche nu.
Alweer omwille van de beweeglijkheid...
Bij navraag aan de drinkwatermaatschappij werd me gezegd dat het perfect drinkbaar is.
Ook al is het een bruine smurrie...
Mijn bloemen en planten krijgen regenwater en geen drinkwater.
Voor zover ik die heide bloemen en planten want ook dat is weer extra werk, de dagen dat het niet lukt.
De hardheid is rond de 35° als het niet ontkalkt wordt.

Voor de rest zal ik wel zien hoe ik mijn plan getrokken krijg in mijn eentje zonder hulp.

Beetje bitter antwoord ik weet het, maar het is mijn dagje niet vandaag
Daarenboven probeert een mens zijn kop boven water te houden zo goed en zo kwaad als mogelijk.
Maar als het zo verder gaat met geboden en verboden, dan zie ik meer mensen dan ik alleen, verdrinken op de duur....

Ach ja, volledig ontkalken, dat wordt dus nooit gedaan hé...