Iemand ervaring met plaatsen van zonnepanelen

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 mar 2019, 14:16

Beste ,

Iemand ervaring met plaatsen van zonnepanelen ...
Compacte zonneboiler of Zonneboilercombi

Alvast bedankt .

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

05 mar 2019, 14:56

gast43 schreef:
04 mar 2019, 14:16
Beste ,

Iemand ervaring met plaatsen van zonnepanelen ...
Compacte zonneboiler of Zonneboilercombi

Alvast bedankt .
dat is een ruim begrip !
Op ons dak liggen er 32panelen met een totaal vermogen van 11.118 kW.
deze voldoen om onze elektriciteit behoefte te deken. betaalnu enkel het prosumenten tarief.
Het prosumenten tarief wordt afgeschaft bij het plaatsen van de digitale meter
.Het principe de terug draaiende meter blijf ( waarschijnlijk )nog 15 jaar bestaan te tellen van je installatie datum voor 2020
Dan betaal je enkel de netwerk tarieven voor de afgenomen stroom

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

05 mar 2019, 22:31

popov1

Bedankt .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

06 mar 2019, 18:55

https://www.hln.be/geld/consument/digit ... gle.com%2F

De komst van de digitale elektriciteitsmeter beroert de gemoederen. Vooral eigenaars van zonnepanelen vrezen een hogere energiefactuur. Niet geheel terecht, bleek onlangs uit de online simulator van energieregulator VREG. Wie een maximaal rendement uit zijn zonnepanelen beoogt, zal zijn verbruiksgewoontes wel moeten veranderen. Energievergelijker mijnenergie.be legt uit hoe u dat doet en hoe u in afwachting nu al fors kunt besparen.

Ik kan niet vergelijken :evil: Wie kan er nog volgen , ga ze toch plaatsen we zien wel .8O
En digitale meter is toch opgeschort ? of niet

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

07 mar 2019, 10:17

de zekerheid over de digitale meter zal er pas komen na de verkiezingen in mei.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 mar 2019, 16:03

popov1

Wachten tot mei wat ze ons gaan aanbieden :mrgreen:

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

08 mar 2019, 14:41

gast43 schreef:
07 mar 2019, 16:03
popov1

Wachten tot mei wat ze ons gaan aanbieden :mrgreen:
of beter gezegd wat te ons gaan aanrekenen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 mar 2019, 19:28

De netbeheerders geven aan dat de consument niets zal moeten betalen voor de vervanging van de meter. De kosten worden gesolidariseerd. Dat wil zeggen dat de verrekening gebeurt via het nettarief. Dit gebeurt nu ook bij de huidige meters.
Bij nieuwe en bestaande eigenaars van zonnepanelen betaalt de distributienetbeheerder de digitale meter. Nieuwbouwers en wie grondig renoveert, betalen zelf de plaatsing en de indienststelling van hun meter, net zoals nu.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

10 mar 2019, 07:28

https://www.engie-electrabel.be/nl/blog ... rendement/

Samengevat: niet de slimme meter, maar politieke beslissingen zijn verantwoordelijk voor het verdwijnen van de compensatiemechanismen. Wil je niet afhankelijk zijn van eventuele wijzigingen door de overheid, dan kan je nog altijd een thuisbatterij installeren. Lees er meer over in het e-book ‘Een thuisbatterij voor je zonnepanelen’ van ENGIE.

Wardje , kon niet reageren problemen inlog forum
Ik wacht gewoon af , wat ze gaan vertellen ,zodra zonnepanelen zijn geplaatst
komen zij controle uitvoeren waarom ? .
De vrijdag gebeld met de vraag , wat er gaat gebeuren met de nieuwe elektriciteitsmeter van over 2 jaar
is slimme meter dat bij ons is geplaatst , normaal moet er niks veranderd worden ?
één ding weet ik zeker , dat ze niet klantvriendelijk zijn , dat ze mij link stuurde daar ga je alles vinden , voor mij prima , was wel de bedoeling of ik twee keer moet betalen elektriciteitsmeters , kan best zijn dat die mensen veel telefoons krijgen per dag .Bespaar tijd en geld met je Online Energiedesk dat was titel van de mail .Maar woensdag komt die man langs zonnepanelen , zal daar nog eens informatie vragen .
Niet iedereen bij ons slimme meter in stad , wij waren proefkonijn daar kwam het op neer ,rond centrum iedereen zo meter maar al de rest niet .
Had ook gelezen bij Ice dat er ook nieuwe digitale gasmeter , zeg die mag je komen afsluiten tegen de dame van Engie Electrabel geen gas meer .
Abonnement , controle apparaten door Engie Electrabel , of dat ook van toepassing is op alles wij betalen daar iedere maand 5 euro staat op de factuur vermeld , was vergeten te vragen .
Marcelv

28 mar 2019, 10:44

Gast ik had ook inlog problemen lang van alles en nog wat geprobeerd
Bij het inloggen of registreren verdween gewoon de site en kwam er een kadertje met

Error e n zo