Onbekend liedje Zjef Vanuytsel

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

03 mei 2019, 11:29

Rond 2005 werd er een box uitgegeven met al het werk van Zjef Vanuystel. Zjef had toen 5 albums uitgebracht en voor het eerst werden ze op cd uitgebracht door Universal Music in een mooie box, samen met een dvd'tje. Ieder album zat apart in de box, en op het 5de album "Tederheid" stond er tot mijn verrassing een nummer dat niet op de oorspronkelijk vinyl plaat stond. De titel van dit nummer wordt niet vermeld en is ook onduidelijk, vermits er geen refrein aan te pas komt. Het oorspronkelijke nummer "Mijn Beste Vriendin" werd op de cd weggelaten, maar staat wel vermeld op de hoes.

Na afloop van een concert van Zjef Vanuytsel in 2011 heb ik hem daar naar gevraagd, maar hij zei me dat het om een slechte persing ging die later gecorrigeerd werd. De titel van het nummer wist hij zelf niet meer, hij zou het opzoeken en doormailen naar mij, maar dit is nooit gebeurd. Zjef kreeg een tijdje later kanker en is in 2015 overleden. In 2014 werd de box opnieuw uitgebracht, samen met het laatste album "Ouwe Makkers" onder de titel "Zjef Vanuytsel - Integraal".

Vandaar mijn vraag : Weet iemand de titel van het nummer ? Het zou iets in de trant van "De bom van Hopsasa" kunnen zijn. Vooral de titel van dit nummer intrigeert mij. Ik heb een mailtje gestuurd naar Sabam hierover, maar ze hebben niet gereageerd.

Hopelijk weet iemand het antwoord op mijn vraag.

mvg,
Bojangles

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 mei 2019, 13:33

Vanuytsel bracht in 1983 het album "Tederheid" uit , de albumhoes werd getekend door Gerard Alsteens, die we beter kennen als cartoonist GAL.
Het is het 9e liedje op het album met de titel 'De Bom Van Hopsasa"

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

03 mei 2019, 21:09

Wardje, ben je daar zeker van ? Het 9de nummer op de vinyl-versie (en die heb ik ook) is "Schuldig (Guilty)". Dit nummer staat ook op de cd-box versie (als 8ste nummer). Het nummer "Mijn beste vriendin" staat op de plaat, maar niet op de cd-versie die ik heb. In plaats van dit nummer staat er een nummer zonder refrein, maar waar wel enkele malen de tekst "de bom van hopsasa" of "de bom van hupsakee" in voor komt.

mvg,
Bojangles

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

03 mei 2019, 21:18

bojangles,

Hier een link die bevestigt wat Wardje schreef.

http://bootsofspanishleather.be/ZjefVan ... egraal.htm


mvg
Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

04 mei 2019, 11:09

Merci, Sita, maar da's een link naar mijn eigen website waar ik mijn persoonlijke collectie muziek bijhou. En op die website heb ik inderdaad het nummer "de bom van hopsasa" gezet, maar ik ben niet helemaal zeker van mijn stuk.

Dus weet iemand hier meer over ?

mvg,
Bojangles