GRATIS muziekbewerkings programma

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

roybis
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:34
Locatie: houthalen

16 nov 2006, 21:08

Toch rare jongens daar bij switch,
vandaag dus na 14 dagen was het er weeral mee gedaan. opnieuw deinstallatie en herinstallatie en alles bolt weer.
dit zal ik nu waarschijnlijk alle 14 dagen moeten doen.
enfin ik ben al tevreden als de boel marcheert
roybis

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 nov 2006, 14:36

Toch bizar ! Ik heb na één maand opnieuw geïnstalleerd en sindsdien werkt het al ononderbroken zonder probleem !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

willyba
Lid geworden op: 13 okt 2006, 14:22

24 nov 2006, 16:27

Hallo,
Als men de gratis Wavepad (en geen trial: Wavepad Master..), Switch, enz.. download krijgt men af en toe de vraag om te upgraden. Op dat verzoek antwoordt men 'neen' en het probleem is opgelost.
Mijn probleem is: van Wikipedia heb ik het Portugese volkslied gedownload, wat als extensie 'midi' heeft. Ik heb al langs alle kanten (o.a. met Wavepad) geprobeerd om er een wav van te maken en het lukt jammer genoeg niet. Wie weet raad? Bedankt bij voorbaat.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

25 nov 2006, 01:54

Misschien kan dit je inmiddels helpen

http://www.embportugal.ro/images/portug ... rtugal.mp3

of deze http://www.navyband.navy.mil/anthems/AN ... rtugal.mp3

Ik vond ook een wav-bestand maar het is wel een gezongen versie :

http://www.consuladoportugalmg.org.br/H ... rtugal.wav

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

25 nov 2006, 07:20

willyba schreef:Hallo,
Mijn probleem is: van Wikipedia heb ik het Portugese volkslied gedownload, wat als extensie 'midi' heeft. Ik heb al langs alle kanten (o.a. met Wavepad) geprobeerd om er een wav van te maken en het lukt jammer genoeg niet. Wie weet raad? Bedankt bij voorbaat.

Midi converteren gaat daar inderdaad niet mee. Daar zijn echter wel andere programmas voor ! Kijk eens op download.com (typ in "midi to wav" als zoekopdracht)
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

willyba
Lid geworden op: 13 okt 2006, 14:22

25 nov 2006, 08:38

Mira, Junior,
Zeer bedankt: probleem opgelost.

willyba
Lid geworden op: 13 okt 2006, 14:22

25 nov 2006, 14:09

Aan Mira,
Zoals gezegd heb ik het Portugese volkslied van Wikipedia gehaald. (voordien had ik me al rot gezocht). Hoe komt men tot uw resultaat: 3x? Wilt u me een beetje slimmer leren zoeken op internet? Dank.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

25 nov 2006, 15:52

Beste Willyba, ik vermoed dat je zocht onder "volkslied". Je moet het ook eens proberen in een andere taal en zoals je wellicht weet is het Engels één der meest gebruikte talen op het internet.

Een algemeen gebruikte term voor volkslied is Anthem (of Hymne); maak daar dan bijvoorbeeld National Anthems van en dan ben je weer een stuk verder.

Voor Portugal zocht ik ook via het portugese "Hino Portugal", dan merk je snel dat hun volkslied A Portuguesa heet en dan is je muziek-zoektreintje vertrokken hé :lol:

En vooral, gebruik ook eens een andere zoekmachine dan Google. Altavista, bijvoorbeeld, waar je speciale zoekopties vindt (een formaat dat je niet kan gebruiken kan je vooraf wegvinken, zoals RAM bijvoorbeeld)

http://be.altavista.com

Mocht je nog "anthems" van andere landen zoeken, hier is een goede site (maar niet de enige hoor):

http://www.navyband.navy.mil/anthems/all_countries.htm

Veel surf- en zoekplezier :wink:
Mira

willyba
Lid geworden op: 13 okt 2006, 14:22

25 nov 2006, 15:58

Mira, bedankt voor de les

minnou
Lid geworden op: 13 nov 2005, 16:37

21 dec 2006, 12:05

Goedemorgen Junior, bedankt voor die tip, heb het gedownload, en dat was het, als ik files open om een geluid te converteren naar mpeg layer mono, waar moet ik dan op klikken ? wil je zo goed zijn mij even op weg te zetten, eens dat ik weet hoe kan ik mijn plan wel trekken, bedankt en de groeten minnou.

leven en laten leven.


ps. maar toch nog die bijkomende vraag, met de geluidsrecorder waar en hoe vind ik mpeg layer mono ?

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

21 dec 2006, 12:12

Je hebt hier geen MPEG layer. Gewoon op het groene +-teken klikken om het liedje te selecteren en dan onderaan bitrate en type selecteren en plaats waar je het bestand wil opslaan. Zoals gezegd, 8kb is het laagste dat je hier kan gaan.
Indien dat niet voldoende is, dan moet je inderdaad via de Windows Recorder werken via MPEG layer.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

06 jan 2007, 17:54

Aan Junior ,
Ik heb ongeveer een 9000 MIDI files op CD staan.
Ben deze aan het selecteren en met SWITCH om te zetten naar MP3.
Zelfs een volledige map, met een 100 tal liedjes in de map om te switchen werkt perfect.
Alle onderdelen, worden een voor een omgezet en als MP3 weggeschreven. Achteraf kan ik ze eenvoudig bewerken met WAVEPAD.
Anderzijds, zet ik de MP3 tjes om naar AMR, dat is een formaat van GSM melodietjes. Zend ze achteraf via bluetooth van PC naar GSM.
Wat de meldingenbetreft, enkele malen uitvinken en ze komen voorlopig niet meer terug.
MIDI naar Wave of MP3 omzetten kan, maar behalve dit progje, zijn de anderen te betalen, en de trial versie heeft dikwijls ernstige beperkingen.

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 mei 2007, 22:56

Switch is een fantastisch programma. Bedankt voor de tip.
BTW Ik heb switch een midifile laten omzetten naar WAV en dat is gelukt. De file ging wel van 61 Kb naar 27 Mb en de muziek blijft een beetje dunnetjes maar het werkt dus wel.
Zie bijgaande screenprint.
Afbeelding
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

23 mei 2007, 07:31

Ja, je kan er geen kwaliteit aan toevoegen... Je kan wel iedere keer bepaalde stukken (kwaliteit) overboord gooien om een bestand kleiner te maken, maar je kan het er nooit weer bijdoen.
Let wel : je kan je .wav bestand ook kleiner maken door de bitrate te verkleinen ! Hangt er alleen maar vanaf waar je het bestand voor nodig hebt !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 jun 2007, 16:06

Hey Junior (jawel, ook langs hier kom ik je lastig vallen :wink: ), ik heb die Switch op een van mijn reserve harde schijven laten uitpakken.

Ik heb misschien wel teveel vinkjes geplaatst op dat openingsscherm van die "uitpakker", daar ik nu op mijn bureaublad zo een 6tal pictogrammatjes heb staan, waaronder de Switch.

Enig idee welke ik niet had moeten aanvinken om slechts de Switch uit te pakken?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender