Van LP naar CD

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

17 okt 2007, 08:37

8O
Beste Junior, ik heb intussn ook de vroegere epistels over dit(mijn) probleem terug gevonden! Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik zeker niet slimmer geworden ben!!! :roll: :oops: :oops: :oops:

Ik ga straks de hele lijst nog eens doornemen want nu wordt het stilaan tijd dat ik je niet meer lastig val. Mijn excuses en dank heb je alvast!

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

17 okt 2007, 12:24

Beste Junior, als ik Nero Wave gebruik kan ik dat klaarmaken om op te nemen,maar vóór ik de opname knop klik moet ik toch eerst kunnen opgeven waar ik die naartoe wil?maar niks vraagt dat( zoals WEL bij gebruik van EAC het geval is)!Hoe moet ik dat doen?

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

17 okt 2007, 13:19

Bij Nero maak je eerst je opname : onderaan op de rode knop klikken > OK klikken voor de instellingen > rode knop klikken om de opname effektief te starten op het panel bovenaan
Als de opname gedaan is, op OK klikken en dan verschijnt de opname in grafiek formaat op je scherm en dan moet je vanuit "Bestand" 'Opslaan als'.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

17 okt 2007, 16:59

Junior ge gaat het niet geloven maar ik heb muziek op een CD geschreven!!! :lol:

:D :D :D

Maar............. der is altijd een maar niet waar!
:? het vergt halsbrekende toeren om van de map waar ik eindelijk ,dank zij jouw uithoudingsvermogen,de muziek heb opgekregen naar de CD te geraken!
Natuurlijk heb jij een eenvoudige manier om dat klaar te spelen?

Het belangrijkste is achter de rug waarvoor hartelijk dank, je hebt veel geduld en betrokkenheid getoond! Dank u.

Nero wilde het niet branden, dan na veel zoeken is het gelukt met WMP, ik weet niet hoe,zoveel toeren moeten doen om daar te geraken!(Nero zei iets over "onverwacht" en gaf de pijp aan Maarten).Als ge me nog verder wil helpen???

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

17 okt 2007, 18:01

Moeilijk om daar zo op afstand iets over te zeggen nog.
Als met WMP wel kan gebrand worden en met Nero niet, doet me dat concluderen dat je bestand in WMA staat. Ben je zeker dat het in wav staat ? Met welk programma heb je uiteindelijk de opname gemaakt ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

17 okt 2007, 21:15

Gemaakt met Nero wave editor.
Wat is WMA?

Junior dank,neem maar wat rust, ik zoek nog een tijdje verder, goede oefening! :wink:

spits
Lid geworden op: 12 jul 2007, 11:22

17 okt 2007, 22:19

Klein vraagje tussendoor.
Werd er al ergens in het forum beschreven hoe je VHS-videocassettes op DVD kan branden ? Of is dit minder jouw domein junior ?
Of misschien is dit helemaal niet zo eenvoudig als het traject LP-CD.


Aan spiksin :
Ikzelf heb ‘Nero Express Essentials’, ik weet niet of jouw versie iets analoog is, maar bij mij gaat het als volgt :
- lege CD inbrengen
- openen Nero
- kiezen voor ‘audio-CD maken’
- klikken op ‘toevoegen’
- bovenaan de juiste lokatie zoeken (een hogerliggende map vind je met het icoontje met de gele map en groene pijl ; een lagerliggende map vind je gewoon door de juiste map in je venster aan te klikken)
- klikken op de gewenste liedjes en daarna op ‘toevoegen’ (zoveel als je liedjes op je CD wilt)
- klikken op ‘sluiten’ als je af wilt sluiten
- klikken op ‘volgende’
- klikken op ‘branden’
Daarna begint je PC de gevraagde liedjes op de CD te branden (kan enkele minuten duren).

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

18 okt 2007, 06:58

spiksin schreef:Gemaakt met Nero wave editor.
Wat is WMA?
WMA is Windows Media Audio. Deze bestanden krijgen een .wma extentie.

Spits, sorry maar heb geen ervaring met video. Ik heb tot mijn grote teleurstelling moeten vaststellen dat de meeste VHS banden die ik heb vrijwel onbespeelbaar zijn geworden met de jaren. Dus de motivatie om hier wat mee te doen is niet bepaald een prioriteit :(
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

18 okt 2007, 08:18

Dank Spits,Junior. :)

Heb Nero Express Essentials 7. Ga straks proberen Spits. :wink: . Uw Video vraag: ik zet video op DVD met gewone, niet PC, Dvd recorder.

spits
Lid geworden op: 12 jul 2007, 11:22

18 okt 2007, 21:37

Zou moeten lukken, tenminste als je de exacte lokatie van jouw liedjes op je harde schijf kent.
spiksin schreef:Uw Video vraag: ik zet video op DVD met gewone, niet PC, Dvd recorder.
Inderdaad, het lijkt me dat elke poging om het via PC uit te proberen, altijd wel omslachtiger zal zijn. Ik zal het m’n vrouw proberen uit te leggen dat een DVD-recorder op m’n verlanglijstje staat voor de eindejaarsperiode. :D

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

19 okt 2007, 08:59

Nog effkes jongens 8) ik ben al blij dat ik 18 minuten muziek op een CD heb kunnen branden met WMP,één van de problemen was dat ik niet wist hoe ik de muziek in een map moest zetten.Dank zij jullie ben ik nu toch op de goede weg :D

Nu ga ik proberen met Nero,Maar...... ik krijg maar een klein budget van mijn bazin en ik verknoei niet graag cdkes dus....op dat cdke met die 18 min. kan ik daarmee verder opnemen? :?:
Ik heb ook nog een externe brander (Benq) waarvan ik al ondervonden heb dat die meer kan dan de ingebouwde van Medion(waarvan ik trouwens zeer tevreden ben ) dit maar ter info.
Weeral veel dank :wink:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 okt 2007, 10:30

Nee, die cd kan je niet verder gebruiken.
Je kan om uit te testen eventueel wel een (herbruikbare- cd-rw gebruiken. Kan je in principe niks mee doen om een audio cd mee te branden, maar is wel geschikt om het branden zelf uit te testen. Kan daarna weer afgeveegd worden en is dan opnieuw te gebruiken.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

19 okt 2007, 21:12

:D
Hartelijk dank Junior 'g hebt er moed op, Niet evident . 8)
Dank ook Spits.

Ben zeer blij met de resulaten en heb veel geleerd.

Wat mij betreft mag dit opgelost beschouwd worden, met nogmaals hartelijk dank voor uw inzet.

wielepietje
Lid geworden op: 13 mei 2006, 12:28

04 nov 2007, 10:39

ik heb drie opneemprogrammas geprobeerd (EAC, audacity en audiograbber), alle drie nemen braaf op, maar ik kan met geen enkel geluidsprogramma iets horen! het geluid van mijn cassettespeler komt schoon over naar mijn laptop, dus de verbinding zit snor, ik zie de opnamebalken verschuiven dus daar kan het niet aan liggen, ik heb dat lame ding geinstalleerd, dus wat opnemen betreft denk ik aan alle vereisten te hebben voldaan. Ik zou nu ook willen horen wat ik opgenomen heb. De opname dateert van 1975 maar daar zal het wel niet aan liggen dunkt mij.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

04 nov 2007, 11:19

Hoort u de opname terwijl u opneemt ? Als dat niet het geval is, dan is de aansluiting nog niet juist. Alles in orde met de aansluiting van de luidsprekers ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird