Plantenbakken

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

12 dec 2018, 10:27

Wij hebben voor ons terras planten staan in een sleuf van ongeveer 37 cm breed, gelegen tussen de terrasverharding en de verharding van het tuinpad. Deze sleuf is maar 15 cm diep omdat er zich een kelder onder bevindt. De planten gedijen dus niet goed.
Wij denken dit te kunnen oplossen door er betonnen of kunststofelementen bovenop te plaatsen die boven en onder open zijn. Wij willen deze elementen dan vullen met teelaarde, zodat dit één geheel vormt met de teelaarde in de sleuf. Daardoor zou het wortelgestel van de planten meer ontwikkelingsruimte krijgen.
Liefst zouden wij elementen in gladde beton vinden omdat deze waarschijnlijk het meest vormvast zijn.
Wij zochten reeds bij plaatselijk handelaars in bouwmaterialen, maar vonden nog niks bruikbaars.
Weet iemand een oplossing of een plaats waar ik iets zodanig kan vinden ? Eventueel via een PB ?
Ik voeg hierbij een tekening hoe zulke elementen er zouden kunnen uitzien.
De lengte van de elementen is niet belangrijk, want ik moet in totaal 8,50 m plaatsen.
Afbeelding
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner