Bravectopil

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

16 jan 2017, 12:57

Er is heel wat om te doen over een pil die moet ingeslikt worden door honden en katten omdat ze geen vlooien en teken zouden opdoen!
Heel wat honden en katten zijn vreselijk ziek geworden en velen hebben het uiteindelijk niet gehaald en zijn gestorven.
Ondanks de massale verhalen van mensen die hun huisdier verloren na het toedienen van die pil (bevat insecticide Fluralaner) blijven dierenartsen met enkele uitzonderingen die pil nog steeds verdedigen.
Alhoewel het effect van die pil op vlooien en teken nihil is, want de teek hecht zich nog steeds en kan zo haar speeksel in de hond of kat spuiten, vooraleer ze dood gaat na het zuigen van bloed van het huisdier, met als gevolg dat je huisdier nog steeds ziek kan worden van een tekenbeet!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 jan 2017, 15:46

Onze huisdieren worden sinds enkele maanden behandeld met Bravecto pipetjes op de vacht. Geen nevenwerkingen gemerkt tot nu toe.
Ondank is 's werelds loon
Gast

18 jan 2017, 21:27

Ik koop éénmaal per jaar een halsbandje SERESTO van bayer,dat gedurende de lente en zomermaanden wanneer de teken actief zijn,gedurende acht maanden werkzaam is.De veearts heeft me dit aangeraden.Dit kost 32 euro.Mijn hondje heeft nog nooit last gehad van teken,luizen of vlooien.De kostprijs is ook minder dan regelmatig die pipetjes.Men heeft dat voor verschillende grootte van honden.Gedurende de nacht,en wanneer ze alleen is doe ik het bandje wel af,zodat ze nergens kan blijven haken.

Kiki
Lid geworden op: 05 sep 2004, 15:47
Locatie: Antwerpen

11 feb 2017, 19:38

RADAR TV UITZENDING OVER BRAVECTO op maandag 13 febr. 2017, 20.30 uur, NPO-1

Afbeelding

Kiki
Lid geworden op: 05 sep 2004, 15:47
Locatie: Antwerpen

14 feb 2017, 08:35

voor wie de uitzending gemist heeft:

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... g-of-niet/

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

14 feb 2017, 08:47

Op Facebook "Is bravecto veilig?" kun je heel wat ervaringen lezen van mensen die het middel gebruikten voor hun dier.