Hond nemen die in andere taal is opgevoed.

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.
MaLoReg

17 nov 2018, 17:26

Al heel lang wil ik terug een Duitse Herder maar vermits ik op app woon is dat niet zo
mogelijk. Mijn zoon die piloot was in Qatar vliegt nu in Griekenland en woont daar.
Hij ,kan van een Griekse man een D H krijgen die nu 5 maanden jong is en omdat ik
in de toekomst veel in Gr. zal zijn stelt hij voor deze hond te nemen.
Nu zijn er enkele zaken die ik eerst in vraag stel:
-Van uit de nest tot 5 maanden is de Herder opgevoed in de Griekse taal (wij spreken géén Gr.-)
-Hij zal bij mij zijn telkens ik in Gr. ben (wel erg veel) en voor de rest bij de zoon-maar ook hier
besef ik dat zoon soms lange vlieguren heeft.
Hoe graag ik het ook allemaal wil ik overweeg eerst voor-nadelen.
We ijn nog niet gaan kijken want dan zijn we sowieso verkocht. Eerst eens de mening van 
anderen horen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 nov 2018, 10:21

Uw zoon is onregelmatig thuis en soms lange tijd van huis?  En jij bent er ook niet (zo goed als) elke dag ??

Dan kan ik maar één raad geven : géén hond nemen.
Ook dieren hebben een geregeld leven nodig, en dat kan niet in de omstandigheden die je aangeeft.
MaLoReg

18 nov 2018, 10:33

Dank voor je antwoord. Idd eerst goed over nadenken.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

18 nov 2018, 10:46

hoe goed je bedoeling ook is (en ik twijfel daar niet aan) eerst aan de hond denken... véél alleen zijn toch ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
MaLoReg

18 nov 2018, 10:53

Ja, en zoon noch ikzelf echt sportief om er veel mee te gaan lopen.
Ik denk niet dat we hem zullen nemen-hoe doodgraag ik dat ook zou willen want heel mijn leven lang
had ik Duitse herders maar ik denk in de allereerste plaats aan de hond zelf.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

23 nov 2018, 10:42

als u echt een dierenlief hebster bent,zou ik een poes
in huis nemen ,heb je ook veel liefde van :wink:
want aleen is maar aleen !
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )
MaLoReg

23 nov 2018, 10:44

Dat is idd een vriendelijke oplossing maar ben en blij honderliefhebster.
Ice

23 nov 2018, 11:29

MaLoReg schreef:Al heel lang wil ik terug een Duitse Herder maar vermits ik op app woon is dat niet zo
mogelijk. Mijn zoon die piloot was in Qatar vliegt nu in Griekenland en woont daar.
Hij ,kan van een Griekse man een D H krijgen die nu 5 maanden jong is en omdat ik
in de toekomst veel in Gr. zal zijn stelt hij voor deze hond te nemen.
Nu zijn er enkele zaken die ik eerst in vraag stel:
-Van uit de nest tot 5 maanden is de Herder opgevoed in de Griekse taal (wij spreken géén Gr.-)
-Hij zal bij mij zijn telkens ik in Gr. ben (wel erg veel) en voor de rest bij de zoon-maar ook hier
besef ik dat zoon soms lange vlieguren heeft.
Hoe graag ik het ook allemaal wil ik overweeg eerst voor-nadelen.
We ijn nog niet gaan kijken want dan zijn we sowieso verkocht. Eerst eens de mening van 
anderen horen.
Dan zou ik gaan voor een oudere hond uit het asiel, die heeft niet meer zoveel beweging nodig en is ook rustiger?
5 maanden is nog een pup en die heeft heel wat beweging nodig en is ook heel speels...
Anderzijds dan wel rekening houden met eventueel grotere, medische kosten....
De taal is geen enkel probleem want honden reageren op wat je voelt, niet op taal...

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

23 nov 2018, 13:22

Ice heeft overschot van gelijk.
Wijze raad !!!
De perfecte oplossing voor jou en het "asielhondje"