Hoe iemand overtuigen?

Hier is plaats voor discussie of vragen over palliatieve zorgen.

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

25 mei 2005, 23:51

Vader hebben wij in het weekend naar huis laten komen en dat hadden we beter niet gedaan,veel heeft het niet bijgebracht en bij vader heeft het toch emoties losgemaakt die hem geen deugd deden.
Te grote fysische en psychische inspanningen putte hem danig uit dat hij blij was terug te zijn in het ziekenhuis,tja ik heb geprobeerd maar het is niet gelukt ondertussen gaat het berg afwaarts en kunnen we dit proces niet stoppen,er valt niet veel te hopen...groeten,ines.

nienka.
Lid geworden op: 15 dec 2004, 18:38

26 mei 2005, 04:53

Ik wens je heel veel sterkte Ines, vooral jezelf niets verwijten, je hebt
gedaan wat je kon doen, dit is onmacht, je kunt niet meer doen dan wat je nu doet.
Groetjes Nienka
Geef nooit iets op, voordat je definitief verloren hebt, en zelfs dan nog...

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

26 mei 2005, 07:38

ines ik wens je heel veel sterkte maar vooral maak je geen verwijten Alsook tracht je vader bij te staan in de mogelijkheid die er is en onthoud de goede dingen Het is moeilijk om iemand zien af te takelen die je heel dierbaar is ,kan er van meespreken Probeer als het mogelijk is met hem te praten zo dat je later niet ga zeggen ik had dit of dat nog willen zeggen Geef hem de nodige steun ondanks het enorm moeilijk en zwaar is zodat hij zich op zijn gemak voel Dus ines ik wens u en de hele familie heel veel sterkte toe en vooral maak je geen verwijten je doet wat je kunt en dat is het voornaamste

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

27 mei 2005, 23:35

Hartelijk dank voor de steun,groetjes,ines.

nienka.
Lid geworden op: 15 dec 2004, 18:38

05 jun 2005, 00:32

Ines, hoe is het nu met je vader?

gr Nienka
Geef nooit iets op, voordat je definitief verloren hebt, en zelfs dan nog...

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

11 jun 2005, 22:45

Beste,vandaag ligt vader de eerste dag met een soort rustserum (vroeger
nog nooit van gehoord) ik vrees het ergste,ik ben steeds overdag bij hem van 10 tot 10 en heb alles gedaan om hem bij ons te houden en ik ben sinds vandaag de strijd aan het verliezen...kweet het nie meer.....ik zit uren naar dat infuus te kijken en ieder druppel lijkt vader verder en verder weg te zinken.(herkend ons niet,eet en drinkt niet en slaapt)
De enige troost die we hebben is dat hij nu geen pijn meer voelt.
Bedankt voor het medeleven en misschien tot schrijfs met beter nieuws,dat hoop ik,vele groetjes,ines.

nienka.
Lid geworden op: 15 dec 2004, 18:38

12 jun 2005, 00:41

Sterkte Ines... Nienka
Geef nooit iets op, voordat je definitief verloren hebt, en zelfs dan nog...

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 jun 2005, 09:14

ines heel veel sterkte en probeer de moed er in te houden Weet dat het gemakkelijk gezegd is dan gedaan Maar ik weet en begrijp u waar je voor staat Het is een zware taak die nogal onderschat word Maar het voornaamste is dat hij geen pijn heeft Dus ines houd de moed erin en vooral tracht aan leuke dingen te denken heel veel sterkte en heel veel geduld

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

14 jun 2005, 07:28

Mijn vadertje is zondag kwart voor tien in de voormiddag overleden
na een zeer lange lijdensweg. Een zo sterke geest in een tenger lichaam met een hart van goud.
Steeds zorgend voor gezin en anderen,eerlijk en rechtschapen.
Ik mis hem zo....mijn vadertje.....ines

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

14 jun 2005, 09:11

hallo ines oprechte deelneming bij het overlijden van je vader Ja dat zal in begin wel zo zijn dat je hemmist STilaan gaat wel een beetje minder maar toch blijft het gemis Ik wens je en u moeder heel veel sterkte nu en de toekomende tijd en vooral denk aan de goeie momenten met je vader Tracht het zonneke binnen in je te houden dat maak het toch iets lichter Dus hou de moed erin langzaam zal het een plaatsje krijgen binnen in je en verkrop je verdriet niet op maar laat het naar buiten komen Heel veel moed en sterkte en zal een kaarsje voor hem laten branden

nienka.
Lid geworden op: 15 dec 2004, 18:38

14 jun 2005, 17:07

Hallo Ines, mijn oprechte deelneming met het overlijden van je vader,
Ik wens jou en je moeder en andere familieleden veel sterkte in de
komende tijd.
Je hebt gedaan wat je kon doen.
Groetjes, Nienka
Geef nooit iets op, voordat je definitief verloren hebt, en zelfs dan nog...

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

14 jun 2005, 22:57

Beste Bekaf en Nienka,hartelijk dank voor de steun!
De drukte voor de begrafenis neemt bijna alle tijd in beslag,ik wil een aantal dingen die vader nauw aan het hart lag in zijn uitvaart verwerken om ook een beetje zijn vele vrienden en vriendinnen te troosten,maar het gaat niet zo goed als ik dacht.
vb hij was fan van Edith Piaf:non,je ne regrette rien, maar het liedje dat hij verkoos is niet passend op de uitvaartdienst,zou iemand een ander liedje kunnen aanduiden ?Zou Mon Dieu passend zijn?
vb als vinkenliefhebber wil ik zijden vinkjes in een bloemstuk en ik vind de vinkjes niet(Waregem of omstreken)heeft iemand iets anders?of waar kan ik daaraan geraken?
Nogmaals dank voor de steun,ines.

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

19 jun 2005, 00:33

De begrafenis was zoals vader het vroeger wilde.
Bedankt voor de steun en medeleven,ines.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

19 jun 2005, 13:32

ines dat is toch een troost dat de begrafenis naar wens is verlopen Ja nu begin het verwerkings proces dat zo wel een tijdje kunnen duren WAt ik je wil zeggen ik heb dat op die manier op gelost ik heb van als men moeder gestorven is over 17jaar een dagboek naar haar gericht en nu bijna8jaar naar men vader ik schrijf ieder dag wat ik hun nog wilde zeggen dat heeft me al veel troost gegeven Ines ik ken je wel niet maar toch uit het diepst van men hart wens ik je heel veel sterkte om deze emoties en verdriet een plaatsje te geven in je hart Denk aan de leuke momenten en vooral verkrop je verdriet niet maar uit het Er komt een tijd dat het verdriet niet zoveel pijn zal doen dus ines kop er zal wel een betere tijd komen maar verwerk het op u manier en op je eigen tempo sterkte en veel moed en geduld

ines
Lid geworden op: 21 feb 2005, 20:16
Locatie: WAREGEM

19 jun 2005, 23:56

Beste Bekaf heel hartelijk bedankt voor de steun en medeleven.
Ik denk na deze ervaring mij nog meer in te zetten om anderen te steunen in moeilijke periodes want nu weet ik heel goed dat steun van anderen helpt.
Mijn moeder door deze periode helpen is nu prioriteit want het gaat met haar niet zo best nu.Nog eens bedankt en groetjes,ines.