MAGIX Video deluxe Plus

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 nov 2018, 23:35

Heb de test versie van bovenvermeld programma gedoawnload en heb een filmpje(het enigste filmpje dat ik bewerkt heb {op een xp computer} in Vegas na zeer lang zwoegen en heb kunnen branden op dvd)  van ongeveer 15 minuten geupload van die dvd.

Heb wat geëxperimenteerd.

Zeer indrukwekkend wat men er mee kan doen.

Lijk op het eerste zicht nog moeilijker, en is het denkelijk ook, dan het programma dat ik van Sony heb gekocht (Vegas) toen ik mijn digitale HD camera van Sony HDR-FX1 heb gekocht in 2006.

Heb ook nooit goed met Vegas kunnen werken en zie dat ik dat ook niet zal kunnen met Magix Video deluxe Plus.

Conclusie: heb mijn video bandjes die ik sinds 2006 gefilmd, nog nooit(behalve eentje) kunnen uploaden(als back up) op mijn computer en kunnen bewerken tot "gezellige" vakantiefilmpjes.

Zou dit moeten doen want de dag dat mijn camera "de geest" geeft is het gedaan want; Sony geeft geen service meer op die "oude" camera.

Zoek een simpel knip en plak programma waarmee ik mijn HD video's kan bewerken in HD en vooral" back uppen".

Even een overpeinzing: wat was Super 8 film toch gemakkelijk, knippen en plakken en men maakte een mooie vakantiefilm

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 nov 2018, 11:30

Helaas, videobewerking is en zal nooit iets eenvoudigs zijn. Om de vergelijking met Super8 te maken: ook daar knipte je de film in stukjes, en sommige gooide je weg, en andere zette je misschien in een andere volgorde terug aaneen.
Videobewerking doet juist hetzelfde (en nog meer als je wilt: kleurkorrekties bijv.), maar je hebt niets meer in handen, alles staat op het scherm, en dat zijn vele dingen.
Als je op zoek bent naar een gratis pakket met (te)veel mogelijkheden, zie dan eens naar https://kdenlive.org/en/2017/01/kdenliv ... s-version/  . Ik gebruik het zelf niet onder Windows, dus kan ik daar geen kommentaar op geven, ik gebruik het alleen onder Linux.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

13 nov 2018, 15:37

Ik gebruik al een paar jaar het volgend prog ArcSoft ShowBiz is in het Nederlands en gratis is gemakkelijk te bedienen . De Nederlandse handleiding staat in google .Er zijn drie hoofdbewerkingen nl : Vastleggen … Bewerken en Maken zeer eenvoudig .
Veel montage plezier .
Beed

Afbeelding  
Afbeelding
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner