Afstandsbediening en Proximus

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Janco
Lid geworden op: 02 jan 2019, 14:49
Locatie: 2900

02 jan 2019, 14:55

Ik kocht een SEKI EASY afstandsbediening: heeft grote knoppen, en is handig voor slechtzienden en ouderen.

Maar ik heb een probleem om te koppelen aan de TV.

Knoppen voor de TV koppelen (aan-zetten / geluid harder=stiller) gaat allemaal.

Maar zender veranderen (dwz signaal geven naar de Proximus decoder ) lukt niet.


Wie heeft daar een oplossing voor?
Vriendelijke groeten, Jan Coumans

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 jan 2019, 11:44

Twee mogelijkheden,

de handleiding van uw nieuwe zender nog eens opnieuw goed lezen, zodat ze aan gekoppeld zijn.
helaas is dat niet ALTIJD mogelijk en zal u  de Proximus zender moeten gebruiken om van kanaal te veranderen.   Het is ook niet altijd zo eenvoudig, ik wil u meegeven dat, 
Na aankoop van een “ super nieuwe technologie  tv” we, als we tv aanzetten, ook kastje. ( weliswaar Telenet) ook aanspringt, maar bij afzetten moeten we afstandsbediening van Telenet gebruiken

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

03 jan 2019, 20:01

Ik heb ook Proximus, tegen mij heeft de technieker bij plaatsen gezegd:leg de afstandsbediening van uw tv maar aan de kant,zodat ge u niet vergist.Dus zender verzetten is met de afstandsbediening van Proximus
lieve groetjes,mamacalypso

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 jan 2019, 20:35

En kent u de oplossing?

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

03 jan 2019, 20:41

Ik gebruik dan enkel de afstandsbediening van Proximus.Een andere oplossing heb ik ook niet.
lieve groetjes,mamacalypso

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 jan 2019, 22:25

Schrijft u nu dat u op uw Proximus kastje  nooit moet wisselen van knopje ?
Bij Telenet zou dat in principe mogelijk zijn, behalve het op en af zetten van tv.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

04 jan 2019, 15:59

Janco schreef:Ik kocht een SEKI EASY afstandsbediening: heeft grote knoppen, en is handig voor slechtzienden en ouderen.

Maar ik heb een probleem om te koppelen aan de TV.

Knoppen voor de TV koppelen (aan-zetten / geluid harder=stiller) gaat allemaal.

Maar zender veranderen (dwz signaal geven naar de Proximus decoder ) lukt niet.
Inderdaad dat is logisch. Als je de nieuwe afstandsbediening koppelt aan de TV dan kan je daarmee niet de Proximus decoder bedienen.  Je moet de nieuwe afstandsbediening koppelen aan de Proximus decoder,  als dat al kan.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

04 jan 2019, 17:18

hovel schreef:
Je moet de nieuwe afstandsbediening koppelen aan de Proximus decoder,  als dat al kan.

Volgens mij kan dit niet, software laat dit misschien niet toe
maar ja als dit mijn probleem was had ik al lang naar Proximus gebeld 08002280

of anders de vraag stellen op het Proximus forum.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

mamacalypso
Lid geworden op: 22 nov 2002, 14:13
Locatie: Antwerpen

05 jan 2019, 14:42

paullamb schreef:Schrijft u nu dat u op uw Proximus kastje  nooit moet wisselen van knopje ?
Bij Telenet zou dat in principe mogelijk zijn, behalve het op en af zetten van tv.
Ik doe inderdaad ALLES met de afstandsbediening van proximus.Mijn afstandsbediening ligt opgeborgen in de kast.Die technieker zei bij installatie letterlijk:berg uw afstandsbediening van de tv maar op dat ge u niet vergist,anders hebt ge een probleem.Dus heb ik dat wijselijk gedaan
lieve groetjes,mamacalypso

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 jan 2019, 09:32

Janco,

de Proximus decoder beschouwen als video bron en de AV toets inschakelen.rechts van de LED: AV-toets (3). Deze toets kan worden geprogrammeerd om naar de videobron van een TV om te schakelen (AV)
handleiding:
http://www.shop4u2.nl/Files/5/17000/179 ... 91VKAu.pdf
Afstand bediening richten naar decoder niet naar TV.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 jan 2019, 14:42

Sony schreef:de Proximus decoder beschouwen als video bron en de AV toets inschakelen.rechts van de LED: AV-toets (3). Deze toets kan worden geprogrammeerd om naar de videobron van een TV om te schakelen (AV)
Dat is wel waar maar het heeft niks te maken met de vraag.
Hierin staat beschreven (eerste blad) hoe je, zoals ik hierboven al zei, de nieuwe afstandsbediening (Seki Easy) kan koppelen aan de Proximus decoder. Dit gebeurd, tijdens het instellen van de Seki Easy afstandsbediening , door de signalen van de Proximus afstandsbediening te kopiëren. Dit kan alleen als de Proximus afstandsbediening van het infrarood type is. Bij een radio of bluetooth afstandsbediening gaat dit niet.
Sony schreef:Afstand bediening richten naar decoder niet naar TV.
Inderdaad, voor het gebruik. Tijdens het instellen moeten beide afstandsbedieningen naar mekaar gericht worden. (zie handleiding)

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 jan 2019, 14:30

Nadat toets 3 (AV) is ingesteld om video bron te kiezen:
Vrij te programmeren toets (5) * . Deze toets kunt u vrij aan een functie toekennen.
Dit hangt af van de functie u nodig heeft om het apparaat goed te kunnen bedienen.
Hiermee moet je kanaal keuze instellen keuze toets van Proximus bediening kopiëren.
Toets 8 of 12 op onderstaande link.
https://www.proximus.be/dam/jcr:c29713f ... ~cache.pdf
Daarna de pijl toetsen gebruiken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet