kabel om videorecorder aan te sluiten

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

kyara
Lid geworden op: 08 jul 2005, 17:55
Locatie: ergens rond WETTEREN

18 jan 2019, 16:01

hallo,ik heb nog een videorecorder staan op zolder, die nog goed werkt.Nu zou ik die willen aansluiten op mijn tv.Mijn vraag is nu; bestaat er geen kabel,waarbij de ene kant scart is,en de andere kant HDMI?Een vriend van mij had zo een kabel ,maar die zei dat het niet ging voor een videorecorder.Dat gaat wel ,bij bvb een toestel voor games op te spelen.     

                                  mvg   kyara

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 jan 2019, 16:35

Er bestaan wel adapters MAAR als je de videorecorder wil laten weergeven op TV heb je er eentje nodig met ingang scart/uitgang HDMI. Wil je opnemen van TV heb je een andere nodig met ingang HDMI/uitgang scart.
Per stuk kosten die +/- 25 €.
Zoek eens op "van scart naar HDMI" en ga naar dat bolletje !

kyara
Lid geworden op: 08 jul 2005, 17:55
Locatie: ergens rond WETTEREN

18 jan 2019, 18:11

Het zou juist zijn om af te spelen.(ik heb nog veel films liggen).Opnemen zou ik er niet meer mee doen

kyara
Lid geworden op: 08 jul 2005, 17:55
Locatie: ergens rond WETTEREN

19 jan 2019, 10:18

Paul,is zo een kabel geschikt voor videorecorder?Omdat ik bij productinformatie lees;voor playstation 1,2 en3

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 jan 2019, 15:05

kyara schreef:Paul,is zo een kabel geschikt voor videorecorder?Omdat ik bij productinformatie lees;voor playstation 1,2 en3
Nee!    Deze kabel is SCART aan de TV kant en AV aan de playstation kant.

Een kabel SCART naar HDMI bestaan blijkbaar wel maar ze werken niet!!!  SCART werkt met een analoog signaal, HDMI werkt met een digitaal signaal. Dat gaat niet samen. Daar is een omvormer nodig.

Wat wel zou kunnen is:
Videorecorder ->scart-kabel -> scart-naar-hdmi-omvormer ->hdmi-kabel-> TV

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 jan 2019, 20:43

Inderdaad.