Onderzoek vernietigend voor vingerafdrukken op identiteitskaart: “Onnodig en gevaarlijk”

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
55 Monique

22 feb 2019, 15:57

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/on ... /#comments

Begrijpen wie begrijpen kan voor buitenland moet je dat wel doen ....
En voor identiteitskaart dan weer niet ....Als je niks te verbergen hebt is daar toch niks gevaarlijks aan ...

Zo zou het kunnen dat de vingerafdrukken weliswaar verzameld werden in de strijd tegen identiteitsfraude, maar in de toekomst voor heel andere doeleinden gebruikt worden. 8O 8O tja dat ze dan beveiligen , maar dat lukt precies niet .... :roll: :mrgreen: En brave die weten er dan wel weg mee :evil: :evil:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 feb 2019, 11:48

Wat ik mij afvraag is wie dat mijn vingerafdrukken gaat kunnen "lezen"
Zelfs niet elke politieman heeft een kaartlezer op zak om mijn adres na te kijken!
En hoe gaan ze in godsnaam de vingerafdrukken vergelijken met die van mij?

Stel je voor je rijdt 's morgensvroeg zonder licht naar school, politiecontrole, de combi in, vingerafdrukken laten nemen, met vergrootglas gaat dan de inspecteur die vergelijken met die opgeslagen in je ID, gelukkig ben je wie dat je bent (hadden ze ook al op de foto kunnen zien) - OK jongen niet meer doen hé zo zonder achterlicht op de weg, is gevaarlijk hé; je komt ervan af met een waarschuwing en dan met zwarte vingers naar 't school … :D

Op TV en zeker in de Amerikaanse CSI series gaat dat natuurlijk allemaal van zelf op de PC … daar is ook DNA dadelijk helemaal ontleed wat in werkelijkheid weken kan duren.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 feb 2019, 12:09

E.T. schreef:
23 feb 2019, 11:48
Wat ik mij afvraag is wie dat mijn vingerafdrukken gaat kunnen "lezen"
Zelfs niet elke politieman heeft een kaartlezer op zak om mijn adres na te kijken!
En hoe gaan ze in godsnaam de vingerafdrukken vergelijken met die van mij?

Stel je voor je rijdt 's morgensvroeg zonder licht naar school, politiecontrole, de combi in, vingerafdrukken laten nemen, met vergrootglas gaat dan de inspecteur die vergelijken met die opgeslagen in je ID, gelukkig ben je wie dat je bent (hadden ze ook al op de foto kunnen zien) - OK jongen niet meer doen hé zo zonder achterlicht op de weg, is gevaarlijk hé; je komt ervan af met een waarschuwing en dan met zwarte vingers naar 't school … :D

Op TV en zeker in de Amerikaanse CSI series gaat dat natuurlijk allemaal van zelf op de PC … daar is ook DNA dadelijk helemaal ontleed wat in werkelijkheid weken kan duren.
Vingerafdrukkenprincipe onder druk van de VS die dit eisen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 feb 2019, 12:14

"Vingerafdrukkenprincipe onder druk van de VS die dit eisen."

Het kabinet Jambon zal je bedoelen - het is een wetsontwerp van hem. Niet van de VS.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 feb 2019, 13:01

frits1955 schreef:
23 feb 2019, 12:14
"Vingerafdrukkenprincipe onder druk van de VS die dit eisen."

Het kabinet Jambon zal je bedoelen - het is een wetsontwerp van hem. Niet van de VS.
Doordat het in de VS ook gangbaar is en vereist.
Ice

23 feb 2019, 14:48

Deze zin zegt het helemaal:
"Zo zou het kunnen dat de vingerafdrukken weliswaar verzameld werden in de strijd tegen identiteitsfraude, maar in de toekomst voor heel andere doeleinden gebruikt worden."
Dat zou net zo gaan als met de wildgroei aan camera's nu al: ze worden door onze strot geramd met de smoes van veiligheid terwijl er geen enkele crimineel mee wordt gevat maar waar wél de burgers mee bespiedt en gecontroleerd worden!

"Als je niks te verbergen hebt is daar toch niks gevaarlijks aan ..."
En daar is de dooddoener dan weer...het gaat níet over iets te verbergen hebben maar over het récht op privacy!

Bovendien is het verzamelen en opslaan van ónze gegevens zonder onze toestemming in strijd met - GDPR (of ook Algemene Verordening Gegevensbescherming – AVG genoemd) gaat over het beheer en de beveiliging van persoonlijke gegevens van Europese burgers...
Vingerafdrukken verzamelen en opslaan in een database is dus verbóden, zogezégd wánt ook GDPR is weer bedrog, misleiding en volksverlakkerij want het verzamelen en opslaan van onze gegevens door trajectcontroles, camera's, gezichtsherkenning, nummerplaatherkenning zonder onze toestemming door de overheid gebeurt al wél.

áls er correct zou worden omgegaan met ónze gegevens én vingerafdrukken zouden gebruikt worden om alleen criminelen te identificeren zonder risico op hacking waarbij alle vingerafdrukken op straat komen te liggen, dan nóg blijft het risico op allerlei misbruiken vanuit de overheid voor politieke doeleinden.
Zo kun je beschuldigd worden van een misdrijf waar je niks mee te maken hebt door misbruik van je vingerafdrukken omdat je kritiek hebt op de regering bijvoorbeeld.
Geen denkbeeldig risico!

Dat de politiek maar een database aanlegt met de vingerafdrukken van terroristen en criminelen maar van míjn vingerafdrukken blijven ze áf!
En beveiligen, monique?
Digitaal is NIET te beveiligen, nooit, er zijn áltijd manieren om de zogenaamde veiligheid te omzeilen, beveiliging voor internet is een MYTHE want onmogelijk.
Op het moment dat je verbonden bent met internet is de veiligheid wég.

Trouwens: de DURE technologische systemen (betaald door de belastingbetaler!) waarmee onze 'overheden' nu werken zijn niet enkel hopeloos verouderd maar zijn open sluizen en nodigen zelfs uit tot hacken.
Er zijn ambtenaren die zelfs nog met XP werken alhoewel dat reeds járen niet meer ondersteund wordt....zegt dát genoeg?!
En dáár willen ze dan een database met ónze vingerafdrukken in steken?!
Dat is hetzelfde als al de gegevens op straat gooien.

Nog een voorbeeld hoe goed onze 'overheid' waakt over onze veiligheid?
Onze kerncentrales blijven open en bloot volledig tot in detail zichtbaar op google maps, ze slagen er níet in deze uiterst gevoelige informatie door google te laten blurren zoals in andere landen bij kerncentrales...terroristen kunnen zo gerust hun gang gaan om aanslagen te beramen? Zó is de politiek begaan met onze bescherming en veiligheid: NUL! :evil: