Sri Lanka en Christchurch - verschil in verslaggeving

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

24 apr 2019, 09:22

In de krantencommentaren gisteren morgen op Klara zouden het al boeddhistische radicalen geweest zijn die de minderheden moslims en christenen viseren!

Probeerde de leugenpers daardoor de aanslagen al in de schoenen te kunnen schuiven van boeddhisten omdat die de meerderheid van de bevolking uitmaken?

Intussen zal die leugenaar zijne staart wel hebben ingetrokken want daesh/is heeft de aanslagen opgeëist dus is er geen twijfel meer mogelijk wie de aanslagen pleegden: extremistische moslims...alsof de hele wereld dat niet al zou weten... :roll:
Tot zover nogmaals de onbetrouwbaarheid van de leugenachtige msm.

Tja, al jazeera moet toch de verdediging op zich nemen van hun extremistische moslim broeders door te wijzen op islamofobie, tenslotte voeren islamitische terroristen ook hún jihad.
Deze journalist keurt dus de aanslagen goed, hij is een goede moslim want hij verdedigt zijn geloofsgenoten.
Spijtig dat ze geen privacy kennen, dan had al jazeera de indische pers nog kunnen aanklagen wegens schending van de privacy van dat terroristengespuis. :mrgreen:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 apr 2019, 16:47

Overal waar er een gemeenschap van moslims in een land toekomt , is eer de korstte keren ambras,vanaf dat ze hun "geloof" hebben uitgevonden is het moord en dood-slag, zelfs tegen hun eigen geloofs- genoten, want die zijn dan weer van een andere stam, en dat zijn dan ook afvallige.
Die worden geboren met een haat tegen alles en nog wat,maar wat hebben ze toch aan dat moorden, en aanslagen,kunnen ze nu eens nergens in vrede samen wonen?
Zelfs gematigde moslims zijn onbetrouwbaar, ze zijn zo gehersenspoeld door hun "geloof" dan men ze best niet de rug toedraait, want ze steken gegarandeerd een mes in uw rug,dus is het best van iedereen dat men ze allemaal terug naar hun zandbak stuurt, dan zullen we eindelijk rust kennen,nu is het afwachten tot de volgende zot die zich zelf opblaast, en terug onschuldige slachtoffers maakt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 apr 2019, 17:23

Gisteren naar De Afspraak gekeken? Daar zat 'terreur-expert' Rik Coolsaet. Vanuit zijn linkse denkwereld had hij het natuurlijk over het gebrek aan kansen en bleef hij vooral hameren op de polarisering in onze samenleving. Hij zei letterlijk dat " wij iets moeten doen aan die polarisering want dat is het vergif waarmee die terroristische organisaties (… zin niet afgemaakt) … want dat kan zowel van jihadistische oorsprong zijn of extreem rechtse … díe spelen daar op in van het moment dat wij onze samenleving laten polariseren. Polarisering is de voedingsbodem, is de recruteringsbodem voor eender welke extremistische organisatie en dat is onze verantwoordelijkheid"

Die mens heeft weinig inzicht in de zaak en wel hierom:

1. De jihadi’s die zichzelf naar het paradijs hebben gekatapulteerd, waren goed opgeleide middle class jongens die financieel onafhankelijk waren, zo meldt de Mail online Niks over 'geen kansen' .

2. in Sri Lanka was er geen polarisering tussen christenen en moslims. Maar toch waren de christenen (en de 'crusaders' in de hotels) het doel van de aanslagen. Evenmin was er 'polarisering' in Londen, in Parijs, in de Brusselse luchthaven.
Maar zou Coolsaet de Vlaams-Waalse tegenstelling 'polarisering' noemen? En de Catalaans-Spaanse tegenstellingen? Of de Schots-Britse tegenstellingen? Waar blijven die Vlaamse of Waalse terreuraanslagen dan? Zouden Vlaamse ‘extremisten’ dan ook een aanslag plegen tegen bv. Franstaligen in Bordeaux, zoals de moslimextremisten plots buiten hun bekende terrein een aanslag op neutraal terrein kwamen plegen?

3. het islamitisch terrorisme is al 1400 jaar aan de gang. In de woorden van de allerbeste moslim - wiens levenspad zo veel mogelijk dient gevolgd te worden - : "Ik ben zegevierend gemaakt door terreur" doorscrollen naar nr. 220

4. de voedingsbodem, de recruteringsbodem, zoals Coolsaet dat noemt, bevindt zich in de basisteksten van de islam. Ik geef slechts twee van de vele mogelijke voorbeelden:

• Soera 9: 29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

• S9: 111 Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood

Wanneer je een gegarandeerd plaatsje in het paradijs krijgt op voorwaarde dat je wil doden voor Allah en daarbij gedood wordt, dan lijken de feiten die in Sri Lanka (zoals op zovele ander plaatsen) gebeurd zijn, volledig verklaard te worden door die basisteksten. Coolsaet wil zoiets natuurlijk niet vermelden, want dan ‘polariseert’ hij waarschijnlijk, ofwel heeft hij daar nog nooit van gehoord, wat wellicht nog dichter bij de waarheid is.

Maar hij is wel een 'terreurexpert', hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

24 apr 2019, 19:36

Roei alle religies radicaal uit.
Dan nog ..., zal de mens iets vinden om voor te moorden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 apr 2019, 21:16

Elizabeth Warren is een afgevaardige voor de Democraten en een presidentskandidate voor 2020. Net zoals Obama en H. Clinton kan zij het vermaledijde C-woord niet over de lippen krijgen. Moslims uit Christchurch als moslims benoemen, dat wel, maar - alsof het afgesproken is - zijn het bij Warren (en Clinton en Obama) 'worshippers'.


Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

25 apr 2019, 08:44

@Wil: dat klopt als een bus.
Wie kan nog kijken naar al die zelfverklaarde 'experten', die zichzelf beschamend in de meest belachelijke bochten wringen om het islamitisch terrorisme en de islam te verdedigen door de schuld steeds te leggen bij de niet-moslim slachtoffers?
Want daar komt het op neer door nog steeds met de láng achterhaalde smoezen van oa het gebrek aan kansen en polarisatie af te komen (want van discriminatie kan al geen sprake meer zijn met al de voorkeuren die moslims reeds kregen, dus hebben ze een nieuw woordje gevonden: polarisatie.)

Als terreurexpert zou hij overigens de koran op zn minst moeten kennen om het gedrag van islam extremisten/terroristen te kunnen verklaren - niet dus - je kunt je dan afvragen waar zulke linkiewinkies zich dan wel op beroepen om zichzelf terreurexpert te noemen als ze de islam ideologie die ten grondslag ligt van élke islamitische, terreur aanslag niet eens kennen?

moslims geloven dat zij superieur zouden zijn aan ongelovigen, zij hebben het enige, perfecte geloof islam.
Máár in een westerse, vrije, democratische maatschappij van ongelovigen zijn moslims 'maar' gelijk aan ieder ander mens en dáárdoor voelen zij zich minderwaardig en tekort gedaan want ze wanen immers superieur te zijn....en die superioriteit wordt hen niet bevestigd in onze maatschappij want ze zijn máár gelijk aan de minderwaardige ongelovigen.

En dat verteert de wraakzuchtige, superieur gewaande moslim niet, vandaar hun frustratie, vandaar hun geveinsde discriminatie...
Zij vinden, als moslims, de gelijkheid met de ongelovigen beledigend, discriminerend en racistisch, ze willen als superieur erkend en behandeld worden met duidelijke voorkeuren en voordelen op de autochtone ongelovigen - van polarisatie/discriminatie/racisme/segregatie gesproken, hé??

Dáár zit de oorzaak van élk probleem met moslims: moslims wijzen élke gelijkheid af, zoals ze ook elke niet-moslim niet als mens beschouwen.

Het fundamentele mensenrecht van gelijkheid en in élke westerse grondwet wordt met de voeten getreden door moslims (maar vooral door het linkse clubje zelfverloochenaars en de politiek!) die hier een beter leven komen zoeken bij de ongelovigen die ze haten en minachten, nét voor onze vrijheden en gelijkheid die ze óns dan willen ontzeggen door in de slachtofferrol te kruipen om van gelijkheid moslim-discriminatie te maken.
Ons mensen- en grondwettelijk récht op gelijkheid wordt geschonden door voorkeuren aan moslims te geven onder het mom van.....bestrijding van discriminatie? 8O

Hóe leggen linkiewinkies en politici dan grondwettelijke gelijkheid uit als moslims voorkeuren krijgen waardoor autochtonen gediscrimineerd worden?

Met elke voorkeur dat de politiek verleent aan moslims/allochtonen, discrimineert de politiek haar autochtone bevolking en schendt de politiek onze grondwettelijke gelijkheid..oa op de arbeidsmarkt gaan ze zelfs zovér dat werkgevers verplícht gedwongen worden allochtonen/moslims voorkeuren te geven op straffe van boetes waarbij de politiek zélf de wetten overtreden (mystery calls: voorwenden valse identiteit en uitlokking) om werkgevers verplicht te dwingen de 'superioriteit' van moslims te erkennen door zelfs de eisen van beroepskwalificatie voor een job ondergeschikt te maken aan afkomst, lees: geloofsovertuiging moslim - islamisering.
Een drastische maatregel om onwillige, domme allochtonen/moslims toch aan een job te helpen, tenslotte hoeft de superieure moslim geen diploma te behalen of evenwaardig geschoold te zijn om voorrang te krijgen op autochtonen voor dezelfde job...zelfs de verlaagde kwaliteit van het onderwijs schikt zich al naar dat ondermaatse niveau...nu enkel nog een manier verzinnen om onze autochtone leerlingen te discrimineren en geniepig strengere voorwaarden op te kunnen leggen om nog een diploma te kunnen behalen..aan die volksverlakkerij met de smoes van discriminatie voor moslims werkt crevits en co nu volop.

Bestrijding van discriminatie van moslims door autochtonen te discrimineren...wáár is ónze gelijkheid dan gebleven?
Misschien kan Frits hierover klaarheid brengen? :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 apr 2019, 10:48

Moslims krijgen vanuit hun ideologisch kader een gans leven ingelepeld dat zij beter zijn dan de anderen.
In de praktijk blijkt dat die andere landen het op zo goed als alle vlakken beter doen. Dat leidt tot frustraties zonder einde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 apr 2019, 11:12

De nieuwe grote mond van de Amerikaanse linkerzijde - AOC - Alexandria Ocasio-Cortez, heeft zich sinds Sri Lanka afzijdig gehouden op Twitter. Dat is eigenaardig: na Christchurch heeft ze 14 keer getweet over de white supremacist terrorist, maar nu hult ze zich in bijna compleet stilzwijgen.


Afbeelding

Dit soort hypocrisie is wat veel mensen tegen de borst stoot.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 apr 2019, 11:31

Na Christchurch werd er door de 'influencers' opgeroepen om een hijab-day te organiseren. Dat was een dag waarop niet-moslimvrouwen zich voor een dag in de symbolische kooi opsloten die voor moslimvrouwen bedoeld is. Uit solidariteit, weet je wel.
Afbeelding


Nu is het nog even wachten tot de moslims (en misschien ook anders-gelovigen) een 'kruisjesdag' gaan organiseren: op die dag zullen moslims in Sri Lanka en vast ook op andere plaatsen op de wereld voor één dag het christelijk symbool dragen. Uit solidariteit, weet je wel? Zie je het al vóór je?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

25 apr 2019, 11:55

Zouden ze nog in hijab ronddartelen uit solidariteit als hun dochtertje van 3 jaar op de kleuterspeelplaats aangerand zou worden door vrome moslims?
Of als hun 9-jarige zoon vermoord zou worden door asieleisers?
Rotte eieren verdienen die achterlijke seuten, die moeten ze verplichten altijd die vodden te dragen zodat duidelijk te zien is wie zichzelf verloochent en graag onderworpen wil worden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 apr 2019, 19:51

Frederica Mogherini weet ons te vertellen dat de aanslagen tegen de christenen in Sri Lanka een aanval waren " against all beliefs and denominations"

Tiens, ik dacht dat de mensen in die kerken precies uitgekozen waren omdat het christenen waren. Zouden daar dan ook boeddhisten, hindoes en moslims binnen geweest zijn?

De lafbekkerij van de EU-commissaris om het kwaad een naam te geven. Het is de islamideologie die de christenen in het vizier neemt, maar dat durft ze niet zeggen.

Voor wie denkt dat de aanslagen op de hotels toch niet tegen christenen gericht waren: elke westerling is in de ogen van deze mannen een 'kruisvaarder'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2019, 17:10

In Sri Lanka hebben ze een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen een islamitische geestelijke. Wat zou die kenner van de religie van de vrede dan wel hebben uitgespookt? Wel, hij heeft een video gepost waarin hij de aanslag op Pasen rechtvaardigt. Hij verwijst daarbij naar het leven van Mohammed. (Je weet wel: de meest perfecte mens). Volgens Maulvi (de imam) is die aanslag het gevolg van het feit dat de moslims hun geduld aan het verliezen zijn. Net zoals Mohammed 13 jaar geduld heeft gehad met zijn stamgenoten, maar dan overgegaan is naar de gewapende strijd, zo is het ook het geval met de moslims van vandaag, aldus de wijze man.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

27 apr 2019, 17:46

Het wordt de hoogste tijd dat wij eens ons geduld met hen beginnen te verliezen!

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

27 apr 2019, 23:02

500 dynamiet staven bij kind en gezin stockeren, stalen bolletjes etc. Drugs(geld) zal er ook wel bij zitten.
En zoals braaf landje zal het zich van beste kant tonen om toeristen te lokken. Gedaan met toerisme.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 apr 2019, 16:08

De lekker-linkse website Slate wist het na de moordpartij in Christchurch wel zeker: Alle blanke Australiërs zijn mede betrokken partij in deze actie.

Maar vandaag, na Sri Lanka, zijn deze linkse mensen bijlange nog niet overtuigd dat Isis iets te maken heeft met dit moslimterrorisme. Laat staan dat "alle moslims van Sri Lanka" zich erbij betrokken moeten voelen zoals blanke Aussies bij Christchurch.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.