Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit voordeel heb je als je een dictator bent: je kunt weigeren om het geld uit te betalen aan de ouders, vrouwen en/of kinderen van de soldaten die je de dood hebt ingejaagd om een soeverein land te gaan bezetten.
Die mensen moeten nu zelf maar gaan bewijzen dat hun vader/zoon/broer gedood is in de oorlog. Het aantal aanvragen voor gedode of vermiste soldaten stijgt naar onwaarschijnlijke hoogten.
Waarom gebeurt dat? Omdat het geld op is. Dus weigert Poetin om die vergoeding te betalen. Dit komt nog bovenop de torenhoge inflatie en het verhogen van de btw met 10% (van 20% naar 22%).
Die mensen moeten nu zelf maar gaan bewijzen dat hun vader/zoon/broer gedood is in de oorlog. Het aantal aanvragen voor gedode of vermiste soldaten stijgt naar onwaarschijnlijke hoogten.
Waarom gebeurt dat? Omdat het geld op is. Dus weigert Poetin om die vergoeding te betalen. Dit komt nog bovenop de torenhoge inflatie en het verhogen van de btw met 10% (van 20% naar 22%).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Swastika's op de muren van synagogen en varkenskoppen voor de deur van moskeeën: het kremlin grijpt elk middel aan om binnen het Westen groepen tegen elkaar op te zetten zodat verdeeldheid en ontevredenheid kan leiden tot 'gunstige verkiezingsuitslagen' voor Moskou.

Rusland heeft effectief de "drukpers" aangezet om een begrotingsgat van bijna 6 biljoen roebel (76,8 miljard dollar) te dichten, terwijl zijn grootste commerciële werkgever verzuipt in de schulden, terwijl de olie-inkomsten kelderen en vermeende bondgenoten miljarden dollars aan kortingen afdwingen dankzij de wanhoop van Moskou.
Volgens Rosneft-topman Igor Sechin heeft China sinds 2022 ongeveer 20 miljard dollar bespaard op Russische olie-aankopen. Hij noemde de (genoodzaakte) uitverkoopprijzen tijdens een energieforum in Peking op 25 november zelfs Chinese "inkoopefficiëntie".
$20 miljard korting = $20 miljard inkomstenderving voor Poetin.
Dat komt ervan als je als een ongetemde beer een buurland militair binnenvalt en de beschaafde wereld zich tegen jou keert. Andere 'predatoren' laten niet na om een hap vlees uit je lijf te rukken.
Volgens Rosneft-topman Igor Sechin heeft China sinds 2022 ongeveer 20 miljard dollar bespaard op Russische olie-aankopen. Hij noemde de (genoodzaakte) uitverkoopprijzen tijdens een energieforum in Peking op 25 november zelfs Chinese "inkoopefficiëntie".
$20 miljard korting = $20 miljard inkomstenderving voor Poetin.
Dat komt ervan als je als een ongetemde beer een buurland militair binnenvalt en de beschaafde wereld zich tegen jou keert. Andere 'predatoren' laten niet na om een hap vlees uit je lijf te rukken.

Na de 'vernieuwde' NSS - National Security Strategy - van de VS, is het over-overduidelijk dat Europa er alleen voor staat. Sterker nog: de VS zal proberen om actief bepaalde krachten (AFD - Marine Le Pen - N. Farage - Orban) in Europa te steunen om de EU minstens weer 'op het juiste spoor' te brengen, maar - zoals blijkt uit een tweet van Musk - om de EU te vernietigen.
Ik denk dat we nu meer afhankelijk zijn van de kracht van Oekraïne dan dat Oekraïne omgekeerd afhankelijk is van Europa.
UA legt sancties op aan RU die onmiddellijk effect hebben: de Zwarte Zee is verboden terrein voor de shadow tankers van Poetin. Dat Poetin zal terugslaan en de uitvoer van graan zal boycotten, is een consequentie die de wereld (en ook UA) erbij moet nemen.
Indien UA niet hard toeslaat om de olie-uitvoer zo goed als stil te leggen, dan gaat UA ten onder. Of die graanuitvoer wordt onmogelijk gemaakt, doet dan niet meer ter zake. Maar de olie-uitvoer is ook de life-line voor Poetin.
Wanneer hongersnood in Afrika en sommige Aziatische landen het gevolg is van Poetins acties, dan komt de volle aandacht van de wereld weer op het conflict. De zwarte piet zal naar Rusland worden doorgeschoven, en niet naar het land dat zich verweert tegen de brutale militaire bezetting en tegen de dagelijkse moordpartijen die Poetin aanricht.
Ik denk dat we nu meer afhankelijk zijn van de kracht van Oekraïne dan dat Oekraïne omgekeerd afhankelijk is van Europa.
UA legt sancties op aan RU die onmiddellijk effect hebben: de Zwarte Zee is verboden terrein voor de shadow tankers van Poetin. Dat Poetin zal terugslaan en de uitvoer van graan zal boycotten, is een consequentie die de wereld (en ook UA) erbij moet nemen.
Indien UA niet hard toeslaat om de olie-uitvoer zo goed als stil te leggen, dan gaat UA ten onder. Of die graanuitvoer wordt onmogelijk gemaakt, doet dan niet meer ter zake. Maar de olie-uitvoer is ook de life-line voor Poetin.
Wanneer hongersnood in Afrika en sommige Aziatische landen het gevolg is van Poetins acties, dan komt de volle aandacht van de wereld weer op het conflict. De zwarte piet zal naar Rusland worden doorgeschoven, en niet naar het land dat zich verweert tegen de brutale militaire bezetting en tegen de dagelijkse moordpartijen die Poetin aanricht.

In tegenstelling tot wat Trump in het nieuwe NSS schrijft, ziet de bevolking van de VS Rusland nog wél als een vijand. Zelfs de MAGA-republikeinen vinden voor 74% dat Rusland geen bondgenoot is maar wel een vijand.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En de Russen doen rustig verder.Analyse: Dit was geen optimistische ontmoeting tussen Oekraïne en zijn bondgenoten
Volgens onze internationale correspondent John Sparks was de bijeenkomst in Londen van leiders uit Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Oekraïne "niet bepaald optimistisch".
"De Europeanen hebben een groot probleem. Ze proberen de Oekraïners te steunen, omdat de Oekraïners onder enorme druk staan, zowel op het slagveld door de Russen als door Donald Trump", waarschuwt Sparks.
Bron: SkyNews 0/812/2025 - 14.47
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Maar de beste kaarten in handen heeft nog altijd Rusland en niet deze EU (Europa).Elysee schetst twee doelen van bondgenootschappelijke gesprekken
Eerder vandaag meldden we u dat Emmanuel Macron zich bij Volodymyr Zelenskyy, Sir Keir Starmer en Friedrich Merz in Downing Street voegt.
De Franse leider is een van de trouwste bondgenoten van Kiev sinds de grootschalige invasie van Rusland.
In een persbericht na de bijeenkomst schetste het Franse presidentiële paleis twee doelstellingen van het werk:
- Oekraïne robuuste veiligheidsgaranties bieden
- De wederopbouw van het land plannen
Er werd ook gezegd dat de bijeenkomst van vandaag de voortzetting van de werkzaamheden aan het Amerikaanse vredesplan mogelijk maakte.
Bron: SkyNews - 0/12/2025 - 16.55
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik dacht eerst al wat komt UA doen, geld ophalen in BXL om aan Putin te geven, kunt u aub stoppen?
Over de voorwaarden geen woord, extra provincies afgeven(waar de rare earth zit).
Enkel de industrielen kunnen iets doen en zitten overal, tel wat minder geld en denk aan de mensen!
Over de voorwaarden geen woord, extra provincies afgeven(waar de rare earth zit).
Enkel de industrielen kunnen iets doen en zitten overal, tel wat minder geld en denk aan de mensen!
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850