weeral vluchtmisdrijf

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

05 mar 2019, 15:53

Deze namiddag hier ongeval voor de deur
hoor zo doffe slag en je gaat zien
Was al naar telefoon aan lopen maar zie van uit de living chauffeurs naast slachtoffer verder rijden :evil:
Zijn er nog mensen die respect hebben is toch eerste dat je blijft staan en u vier pinkers opzet en gaat kijken
En de vooruit was zwaar beschadigd , gelukkig heeft de jongeman met zijn fiets veel geluk gehad .

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 jun 2019, 12:52

"Bestuurder had rijverbod en was al eens veroordeeld voor vluchtmisdrijf."
Maar natuurlijk, dat krijg je als politiekers flut-wetjes stemmen en rechters flut-strafjes uitspreken.
Het volk weet dat, en daarom kiezen ze voor straffe partijen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vl ... ~a864e0ba/

En nog iets:
de gesel van de political correctness!
We komen te weten dat het slachtoffer Lehmami heet.
De dader heet Y.M.
Het is dat de wegpiraat zijn identiteit moet beschermd worden he; dat arme (bruine) schaapje hoorde achter de tralies te zitten, dan was dit schandelijke ongeval niet gebeurd !!
Ondank is 's werelds loon
Ice

14 jun 2019, 12:59

Inderdaad, MD
Gisteren in schaarbeek nog maar eens een 14-jarig meisje met de fiets levensgevaarlijk gewond door van de weg gemaaid te worden in een geval van vluchtmisdrijf.....gepleegd door een 20-er, veroordeeld voor.....eerder VLUCHTMISDRIJF met RIJVERBOD in een wagen, gehuurd onder een VALSE NAAM!

Het blijft steeds maar duren dat justitie er niet in slaagt om criminele doodrijders van de baan te houden.
Het is overduidelijk dat hun strafbeleid níet werkt en de wet openlijk aan de laars wordt gelapt door dit soort wegpiraten die geen enkele wet respecteren en mensen/kínderen blijven vermoorden met hun wagen als wapen door hun onaanvaardbare, onbeschofte en respectloze rijgedrag.
Het wordt opvallend dat het profiel van veelplegers van vluchtmisdrijven telkens van hetzelfde soort is?
"Gekend bij politie en gerecht, veroordeeld voor eerdere feiten, talloze keren rijverbod etc...."

Ik begin zelfs het vermoeden te krijgen dat vluchtmisdrijven opzettelijk gebeuren?
Hoe verklaar je anders telkens recidive?? Dat kun je GEEN ongevallen meer noemen, hé?

Mogelijk is de enige optie om een vluchtmisdrijf te behandelen, te veroordelen en te stráffen als een moord/poging om dit fenomeen onder controle te krijgen?
Fazal

14 jun 2019, 13:56

De dader is gevonden, maar de naam werd om onduidelijke redenen alweer niet bekend gemaakt.
Maar als we al weten dat het telkens in Schaarbeek gebeurt, dan weten we ook tot welke groep de dader(s) behoort.

Maar ..., de ouders, opvoeders en leerkrachten, dienen kinderen duidelijk te maken, dat ze niet mogen oversteken zolang ze niet zien dat de autobestuurder vertraagd en zal stoppen.
En daarvoor is er maar één middel, namelijk goed kijken vooraleer het voetpad te verlaten. Zebrapad of niet!
Zo moeilijk kan dat niet zijn!

Er lopen gestadig mensen 'van alle leeftijden' zomaar de straat over zonder te kijken en te proberen voorzien wat de automobilist zal doen. Zal hij/zij stoppen of niet? Dat vragen ze zich gewoon niet af, met alle gevolgen vandien.
Ice

14 jun 2019, 14:25

Ik stel mij overigens vragen bij de ommekeer van de leugenpers die nu sinds enige tijd opeens wél eerdere veroordelingen van veelplegers zo dik in de verf zet en mondjesmaat in sommige artikels nog wel duidelijk vermeld dat het om moslims gaat of met migratie afkomst...
Eerder werden die feiten angstvallig uit de pers gehouden en nu lijkt het wel alsof er pogingen worden ondernomen om de volkswoede te richten op allochtonen/moslims.
Zelfs kritische, niet zo politiek-correcte, reacties op wangedrag/criminaliteit door allochtonen/moslims worden nu voorzichtig toegelaten en gepubliceerd?

Vindt nog iemand dit hoogst merkwaardig?

Verdeel en heers spelletje? Autochtonen tegen allochtonen/moslims uitspelen zodat de echte schuldigen, de aanstokers, de politiek, buiten schot blijven?

@Fazal: in het verkeer heeft iedereen de verantwoordelijkheid om uit zn doppen te kijken en vooral: de verkeersregels te kénnen en na te leven, zowel autobestuurders als fietsers/voetgangers etc..
Er zijn fietsers die menen overal voorrang te hebben maar de haaietanden en stopborden negeren, net zoals er bestuurders zijn die vol door het rood rijden.
Verkeersregels naleven en hoffelijk zijn in het verkeer zou al veel miserie besparen en doden/ongelukken vermijden.
Dáár zou veel meer controle moeten op zijn, voor de verkeersveiligheid ipv te flitsen op snelheid voor de poen!
Ik heb mijn gemeente aangeschreven over een verkeerslicht kort aan een school waar regelmatig roodrijders voorkomen, voorál als kinderen fietsend naar/van school komen.
Géén énkele reactie vanwege het gemeentebestuur!

Nu, laten we eens kijken naar de oorzaak van dat roodrijden:
De files aan de lichten groeien door een té korte tijd dat er groen licht is om over te steken, telkens geraakt één of twee, maximum drie auto's over en dan wordt het reeds oranje/rood.
Dus, rijden de ongeduldige wachtenden nog snel even toch door....
Iets langer groen licht zou dus zowél de roodrijders als de files reeds gedeeltelijk oplossen?
De overheid is dus indirect verantwoordelijk voor de oorzaak van roodrijders door slecht afgestelde verkeerslichten en brengt zo de schoolkinderen op de fiets in gevaar?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 jun 2019, 14:49

ice schreef : " Nu, laten we eens kijken naar de oorzaak van dat roodrijden:
De files aan de lichten groeien door een té korte tijd dat er groen licht is om over te steken, telkens geraakt één of twee, maximum drie auto's over en dan wordt het reeds oranje/rood.
Dus, rijden de ongeduldige wachtenden nog snel even toch door....
Iets langer groen licht zou dus zowél de roodrijders als de files reeds gedeeltelijk oplossen?
De overheid is dus indirect verantwoordelijk voor de oorzaak van roodrijders door slecht afgestelde verkeerslichten en brengt zo de schoolkinderen op de fiets in gevaar? '

Iets langer groen licht geven zou de files gedeeltelijk oplossen?? dat denk ik niet . Want als je aan de ene kant langer groen geeft, dan krijgt de andere kant langer rood en worden daar de files langer.
Maar wat je schrijft over slecht afgestelde verkeerslichten klopt wel. Het is namelijk perfect mogelijk ( op sommige plaatsen bestaat het al ) om de lichten "intelligent" te laten werken : aan elk kruispunt wordt het toekomende verkeer uit alle richtingen geteld . Dit kan gebeuren door lussen in de weg of door de zogenaamde ANPR- cameras. Op basis van die gegevens beslist de computer dan hoe lang de lichten op groen blijven. De richtingen met meer verkeer krijgen dan wat langer groen.
Maar zelfs dan nog zullen er altijd ongeduldigen zijn of "kleurenblinden".

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 jun 2019, 15:11

De overheid is dus indirect verantwoordelijk voor de oorzaak van roodrijders door slecht afgestelde verkeerslichten en brengt zo de schoolkinderen op de fiets in gevaar? '
Volledig mee eens ,de overheid, maar die kunnen niet gestraft worden, en die denken ook niet na,ik heb in het nieuws de plaats van het ongeval gezien,....... wie laat er nu zebrastrepen juist achter een bocht leggen?????
Dat is om ongevallen vragen,en het is niet het eerste ongeval dat daar gebeurd, stellen de beleid verantwoordelijke zich dan geen vragen????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 jun 2019, 16:04

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201906 ... 3727102648

Slachtoffer ondertussen stabiel

Bestuurder die 14-jarig meisje zwaargewond achterliet na aanrijding, had rijverbod en was al veroordeeld voor vluchtmisdrijf

Was ook niet aan zijn proefstuk bezig , als je dit leest , hoor graag wat zijn straf zal wezen :evil:

Tijdje geleden met de meisje denk dat Merel was , want hebben ze daar niet met meegemaakt , kwam nog niet opdagen op proces plus zou gezegd worden dat bij problemen had met de ogen die was ook niet aan zijn proefstuk bezig , vraag me soms af of ze wel respect hebben voor de slachtoffers en nabestaande . Zowel gerecht - als veroorzaker . :evil:

https://rtv.be/artikels/voertuig-18-jar ... men-a69565

Voertuig 18-jarige snelheidsduivel in beslag genomen
12 juni 2019 | 12:05
De politie heeft vorige week de auto van een 18-jarige chauffeur uit Willebroek in beslag genomen. De tiener kreeg in tien maanden tijd meerdere boetes voor overdreven snelheid, fout parkeren en onverantwoord rijgedrag. Hij bracht daarbij regelmatig fietsers en voetgangers in gevaar. De betrokkene werd hierop in april aangesproken door de politie, maar de man heeft zijn rijstijl niet aangepast. Op vraag van burgemeester Eddy Bevers is zijn voertuig vorige week in beslag genomen. "De jonge chauffeur terroriseert met zijn voertuig onze gemeente en haar inwoners, maar ook daar buiten lapt hij de verkeersregels aan zijn laars. Dan neem ik als burgemeester mijn verantwoordelijkheid en leg dat ‘wapen’ letterlijk aan de ketting", aldus de burgemeester. Straks meer in RTV Vandaag.
Laatst gewijzigd door gast43 op 14 jun 2019, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 jun 2019, 16:15

Bestuurder die 14-jarig meisje zwaargewond achterliet na aanrijding, had rijverbod en was al veroordeeld voor vluchtmisdrijf
En is ondertussen al terug vrijgelaten.....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/da ... ~a864e0ba/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 jun 2019, 16:18

Tokio ,

Had niets anders verwacht .Triest gesteld met gerecht , heb daar geen andere woorden voor .

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 jun 2019, 16:23

gast43 schreef:
14 jun 2019, 16:18
Tokio ,

Had niets anders verwacht .Triest gesteld met gerecht , heb daar geen andere woorden voor .
De man is wel vrij, maar niet vrij van schuld!! Zijn proces volgt later en dan riskeert hij zware straffen.
Laat het gerecht zijn werk doen. Pas na zijn proces kunnen we zien of het echt " triest gesteld " is met het gerecht in dit geval dan).

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 jun 2019, 16:28

flupke2 schreef:
14 jun 2019, 16:23
gast43 schreef:
14 jun 2019, 16:18
Tokio ,

Had niets anders verwacht .Triest gesteld met gerecht , heb daar geen andere woorden voor .
De man is wel vrij, maar niet vrij van schuld!! Zijn proces volgt later en dan riskeert hij zware straffen.
Laat het gerecht zijn werk doen. Pas na zijn proces kunnen we zien of het echt " triest gesteld " is met het gerecht in dit geval dan).
Welke zware straffen.....die is al eens veroordeeld........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

14 jun 2019, 18:09

Flupke

Welke feiten horen nog bij zware straffen , moet je me eens uitleggen , en zeker dat gerecht hun werk zal doen ben ik bewust van :?: Heb HET gelezen deze week van de zaak in Antwerpen ? nu ineens kunnen ze alles onderzoeken , als te laat is . Zoiets hadden ze wel kunnen voorkomen , had hij in de gevangenis gezeten .Hij was een gevaar voor de maatschappij .

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mo ... ddf8218fe7

Als je dit hier leest zegt voor mij genoeg , zeg liever gebrek aan plaatsen en opvolging

Moeder uit Eppegem die peuter (2) op barbecue legde komt vrij
De vrouw die twee jaar geleden haar dochtertje (2) verbrandde op de barbecue komt vrij uit de gevangenis. De Raadkamer moest vandaag beslissen of de vrouw geïnterneerd moest worden. Maar van de kamer hoeft Julie M. niet naar een psychiatrische instelling. Dagelijkse ambulante dagopnames volstaan. “Deskundigen zeggen dat ze een latente psychotische kwetsbaarheid heeft”, zegt haar advocaat Wouter Smet. “Buiten de dagopnames kan ze gaan en staan waar ze wil.” :evil:

Wie gaat op deze zaak kunnen zeggen of ze niet hervalt , weet niemand .
Fazal

14 jun 2019, 18:22

Soit, allemaal goed en wel, alhoewel goed en wel...!?
Het is en blijft een feit dat een zwakke weggebruiker 'dubbel' dient uit te kijken!
Een zebrapad is geen garantie op een langer leven!
En denk nu maar niet dat ik die smeerlap gelijk geef!

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

14 jun 2019, 22:47

Roekeloos rijgedrag door de gladde aal te willen spelen (stoef), en de straten zijn mijn jachtterrein .
Mijne maat die met bouwmaterialen rijdt komt zo'n mannen nogal dikwijls tegen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg