Albert, grote schande!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 feb 2019, 14:15

Ochgottekes, seffens ben ik hier mijn neus nog kwijt....

Vecht het uit hé mannekens, ik ga soep maken....

Eén waar woord van Monique: "Zou ze echt de kost niet willen geven"!!

En neen Monique, ik heb mijn ouders niet zelf gekozen, dan had ik wel een andere keuze gemaakt en als kind en puber een leuker leven gehad.
55 Monique

02 feb 2019, 14:17

Ice prima ....

Vind alleen spijtig voor haar , nu dat hij nog in leven is .... 
is altijd een mauw aan te passen ( ook al is ze niet welkom in familiekring  ) Kon hij al veel langer gedaan hebben zo stap zetten naar haar ... En had hij spontaan test ondergaan  , had er niemand iets over gezegd .............. Dat is leven en niemand is volmaakt zeg ik altijd .... 

Daar kunnen we helaas niet in tussenkomen ............. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 feb 2019, 14:19

En dan de vraag maar jij lijkt daar enorm op tegen Delphine ? TELKENS met rode kop , moet zeer leuk geweest zijn voor haar . 

Deze zin begrijp ik echt niet hoor Monique!
55 Monique

02 feb 2019, 14:20

Beste Lea ,

En neen Monique, ik heb mijn ouders niet zelf gekozen, dan had ik wel een andere keuze gemaakt en als kind en puber een leuker leven gehad.

Geloof u best ,wat je zegt ,  en u neus kwijt geraken voor zoiets neen , wij kunnen alleen onze gedacht daar over zeggen en daar blijft het bij en ieder op zijn manier .

Geniet van u lekkere soep :) 

Die zin dat je niet  verstaat 

Zoals op school of op straat of uitgangsleven werk , zal Delphine daar regelmatig over aangesproken geweest zijn ....Zoiets is niet leuk voor kind . Mensen zien ook verschil ... 
Vader waar ze mee opgegroeid is gaat zij ook in vraag stellen zoals gelijkenis . interesse is van mijn vader of van mijn moeder , muziek , zijn veel zaken dat je kan opnoemen .............. 
Je kent een kind , gaat op ontdekking ... ( Zoiets lig zeer gevoelig voor kind en zeker op latere leeftijd ) 
Ook haar eigen kinderen gaan de vraag stellen ....Delphine zal hun dat ook moeten vertellen , over de grootouders waarom heb ik geen opa of oma ............ Kinderen worden dat ook bijgebracht op school .... (Nieuwjaarsbrief) 
En nu de samengestelde gezinnen , kunnen daar al beter mee omgaan dan vroeger , ook al is ook niet fijn voor hun .
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 02 feb 2019, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 feb 2019, 14:58

Als een presidentskandidaat van de V.S. zoiets deed, die kon zijn carrière wel op zijn buik schrijven.
Maar de koning van den Belgique, ja die mag alles he. En hoeft zich voor niets te verantwoorden.
Ondank is 's werelds loon
55 Monique

02 feb 2019, 15:02

maior domus 

Vind dat niet kunnen , ieder gelijk voor de wet ...

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 feb 2019, 16:03

55 Monique schreef:Beste Lea ,

En neen Monique, ik heb mijn ouders niet zelf gekozen, dan had ik wel een andere keuze gemaakt en als kind en puber een leuker leven gehad.

Geloof u best ,wat je zegt ,  en u neus kwijt geraken voor zoiets neen , wij kunnen alleen onze gedacht daar over zeggen en daar blijft het bij en ieder op zijn manier .

Geniet van u lekkere soep :) 

Die zin dat je niet  verstaat 

Zoals op school of op straat of uitgangsleven werk , zal Delphine daar regelmatig over aangesproken geweest zijn ....Zoiets is niet leuk voor kind . Mensen zien ook verschil ... 
Vader waar ze mee opgegroeid is gaat zij ook in vraag stellen zoals gelijkenis . interesse is van mijn vader of van mijn moeder , muziek , zijn veel zaken dat je kan opnoemen .............. 
Je kent een kind , gaat op ontdekking ... ( Zoiets lig zeer gevoelig voor kind en zeker op latere leeftijd ) 
Ook haar eigen kinderen gaan de vraag stellen ....Delphine zal hun dat ook moeten vertellen , over de grootouders waarom heb ik geen opa of oma ............ Kinderen worden dat ook bijgebracht op school .... (Nieuwjaarsbrief) 
En nu de samengestelde gezinnen , kunnen daar al beter mee omgaan dan vroeger , ook al is ook niet fijn voor hun .

Waarom zouden de kinderen van Delphine geen opa of oma hebben Monique??
Haar ouders en de ouders van haar man dat zijn de grootouders van haar kinderen.
Voor een kind hoeft opa ook geen koning te zijn, als hij maar lief is en veel met hen speelt of veel vertelt.
Heb mijn opa's nooit gekend maar ik denk dat dit de wensen zijn van een kind naar opa toe.
Ik denk ook niet dat er vragen aan Delphine werden gesteld in haar jeugd, ze had een vader, pubers zijn met andere dingen bezig en het idee om munt te slaan uit "een vader" is pas op latere leeftijd ontstaan bij Delphine.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 feb 2019, 16:47

Soms komt ge toch straffe madammen tegen en 1 zei er: wat er in gaat komt er terug uit.
Men zou dat hele gebeuren in stilte moeten afhandelen, niks media of  peuple erbij. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

02 feb 2019, 17:27

lea*** schreef:
Ik denk ook niet dat er vragen aan Delphine werden gesteld in haar jeugd, ze had een vader, pubers zijn met andere dingen bezig en het idee om munt te slaan uit "een vader" is pas op latere leeftijd ontstaan bij Delphine.
Hoe kun jij nu weten wanneer dat 'idee' bij Delphine ontstaan is?  8O
Over vooroordelen en speculatie gesproken...misschien wou ze wel erkenning vanaf het moment dat ze wist dat boël haar vader niet was? Heeft dat overigens belang?
Behalve voor wie haar als geldwolf wil afschilderen, misschien? :roll:

Een rechtstreekse vraag: heeft Delphine wel of niet het recht om erkenning te eisen van haar biologische vader door DNA onderzoek?
Ja of nee?
Al de rest is irrelevant en bijkomstig, óók of ze wil of kan munt slaan uit die erkenning...daar heeft overigens niemand last van of zaken mee?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

02 feb 2019, 17:47

Dat mag zij zeker Ice maar Albert is niet verplicht om daarmee in te stemmen.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

02 feb 2019, 17:47

maior domus schreef:Als een presidentskandidaat van de V.S. zoiets deed, die kon zijn carrière wel op zijn buik schrijven.
Maar de koning van den Belgique, ja die mag alles he. En hoeft zich voor niets te verantwoorden.
dat is een koninklijk privilege.
Ice

02 feb 2019, 18:02

lea*** schreef:Dat mag zij zeker Ice maar Albert is niet verplicht om daarmee in te stemmen.
Waardoor hij dan schuld bekent...moreel is hij wél verplicht om het juiste te doen: de onzekerheid weg te nemen dus kan worden gesteld dat hij zonder twijfel wél haar biologische vader is anders zou hij geen bezwaar hebben tegen een DNA onderzoek.
Delphine heeft het recht om met zekerheid te weten wie haar vader is, net als elk kind.
Laatst gewijzigd door Ice op 02 feb 2019, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

02 feb 2019, 18:05

lea*** schreef:Dat mag zij zeker Ice maar Albert is niet verplicht om daarmee in te stemmen.
Da's zoals op een proces hé......
Een getuige moet onder eed verklaren de waarheid te vertellen, maar de beschuldigde mag liegen en bedriegen zoveel hij wil, dat is zijn recht.

Niettemin heeft een kind het recht te weten wie zijn biologische ouders zijn; al zou men het in sommige gevallen beter niet weten.
55 Monique

02 feb 2019, 18:24

Beste Lea

Lea dat gerecht hun werk doet ... 
Eerlijkheid duurt langst , zo ben ik ingesteld ...
En ieder gelijk voor de wet ... 
En dat kind erkenning wilt vind dat maar de normaalste zaak ... 
En dat Albert in cassatie gaat , te zot voor woorden .
De brief mocht pas worden geopend na de dood van Albert II. Het document zou als erkenning van identiteit hebben gediend

Dan moet je u ook eens de vraag stellen welke strategie dat er achter zit ...En ik denk dat de meeste dat wel zullen begrijpen , hangt van veel factoren af .... Wat hierboven in rood staat ... Het enige is dat ze niet wilde aanvaarden Delphine , is teken dat ze nu antwoord wilt weten als iedereen tot zijn 50 jaar moet wachten :evil: :evil:... En terecht ...
En dat vele mensen er niet met akkoord zijn is ook normaal  moet je ook maar aanvaarden ... 
Je hebt altijd voor en tegenstanders ...

 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 02 feb 2019, 20:11, 4 keer totaal gewijzigd.