Weidelijke jacht !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 jan 2019, 12:24

wardje schreef:Wolven hebben een groot territorium, en zijn mensenschuw ( zeg niet als de wolf in het nauw gedreven wordt),
het probleem is we hebben in honderd jaar hier geen wolven gehad in Vlaanderen , dus zien we ze direct als een indringer en we zijn van kinds af ingelepeld dat wolven gevaarlijk zijn ( sprookjes).
Dat hij zijn eten gaat zoeken waar hij het gemakkelijkst aankan, is evident ( stel u in zijn plaats), de dieren s'avonds ophokken is de boodschap.
Nu ik verwacht dat er nog zullen afgeschoten worden van personen waar hij regelmatig eens een bezoekje brengt ,
als de populatie te groot wordt zullen ze er toch op de duur jacht opmaken, maar ze werpen geen aantal jongen zoals everzwijnen , gelukkig maar.
Daar kan en ga ik akkoord mee.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 jan 2019, 12:25

figaretto schreef:
Prima Vera schreef: Dat is dikke zever een jager die het verschil niet ziet tussen een bosduif of een exotische vogel?  Allée jong, trouwens hij gaf zelf toe dat hij zag dat het een exotische vogel was en hem daarom neerknalde.
Het verschil tussen een wolf en een hond daarentegen, is gemakkelijk te herkennen. Gooi er een stok naartoe en wanneer hij die terugbrengt is het een hond. :wink:
alhoewel voor zo'n soort jagers als die die die ara heeft neergeschoten, is het alweer een uitnodiging om alles weer af te knallen onder het mom : ik zag het verschil niet. 

alloo
Lid geworden op: 14 jul 2006, 21:23
Locatie: mol

03 jan 2019, 18:13

Ik woon tegen een agrarish  gebied,en hier word in het seizoen redelijk gejaagt,maar regelmatig dat de hagel op de veranda valt,en ik geloof dat ze ook niet naar de huizen mogen schieten,toch doen ze het .
groetjes Fons

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

04 jan 2019, 00:46

Ben ook niet zo direct voor "weidelijke" jacht.
Voor mij is er maar één soort zoogdier op wie ik zou jagen indien echt nodig ... proficiat, u heeft het geraden!

We zijn veel te soft geworden. Correctie ... men meent ons die softness te moet opdringen ... niet met deze jongen! Een klein beetje serieus blijven he!

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

04 jan 2019, 07:12

alloo schreef:Ik woon tegen een agrarish  gebied,en hier word in het seizoen redelijk gejaagt,maar regelmatig dat de hagel op de veranda valt,en ik geloof dat ze ook niet naar de huizen mogen schieten,toch doen ze het .
groetjes Fons
Er mag gejaagd worden tot tegen bebouwing ( perceelsgrenzen ) maar er mag pas geschoten worden richting bewoning op > 150 meter ! Van de bewoning weg is er geen bepaling ! :!:
Doe wel en zie niet om !

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

12 jan 2019, 17:09

Prima Vera schreef:
wardje schreef:Ben geen voorstander van jagen maar in jachtseizoen???, ze kunnen de ara aanzien hebben als fazant, bosduif , enz.
T'is natuurlijk jammer , maar we kunnen er niet veel aan veranderen.
Dat is dikke zever een jager die het verschil niet ziet tussen een bosduif of een exotische vogel?  Allée jong, trouwens hij gaf zelf toe dat hij zag dat het een exotische vogel was en hem daarom neerknalde.
Prima Vera ik wil in deze geen standpunt innemen omdat ik principieel tegen jagen ben.
Doch een exotische vogel is wel niet gelijk aan een exoot. Ik plaats even de link dienaangaande van wikipedia.  https://nl.wikipedia.org/wiki/Exoot#Soc ... e_aspecten  :wink:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...