Molenbeek

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
MaLoReg

04 jan 2019, 13:30

sibarita schreef:Om Wilders en Dewinter tegen  te houden was de  politie met voldoende  manschappen WEL aanwezig  ! Maar dat zijn  natuurlijke  zeer gevaarlijke  hooligans  , als zij door de straten  trekken is  het één groot  oorlogsgebied !

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171103_03167179
en de gele hesjes worden héél zwaar gestraft maar ja, dat waren mensen van bij ons hé
géén bruin crapuul.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 jan 2019, 13:56

 "schlappschwanzen" ( zo wordt het in het duits geschreven) zijn , letterlijk vertaald, mannen met een " slappe staart".
Hiermee bedoelt men mensen die te lui, of te laf of .... zijn om te doen wat ze zouden moeten doen.
MaLoReg

04 jan 2019, 14:02

Ja Flupke zo bedoelde ik het ivm onze rechters.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 jan 2019, 15:38

""Om Wilders en Dewinter tegen  te houden was de  politie met voldoende  manschappen WEL aanwezig"

Voor je een link post is het redelijk verstandig om het desbetreffende artikel zelf ook eens te lezen. Er was helemaal geen Wilders aanwezig, enkel De Winter kwam wat kontdraaien voor de camera's en er waren helemaal geen "voldoende manschappen" aanwezig- enkel de politiecommisaris.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2019, 15:58

frits1955 schreef: er waren helemaal geen "voldoende manschappen" aanwezig- enkel de politiecommisaris.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 jan 2019, 17:09

Drink er nog eentje, Wil. Wat heeft Ninove te maken met de "moslimsafari" van De Winter en Wilders in Molenbeek? Zie de post van Sibarita waar ik op reageerde.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2019, 18:33

Ik verwees naar De Winter die deze week mee optrok in de mars door Ninove. Sibarita vermeldde immers óók PDW; wanneer die ergens verschijnt is er plots wél voldoende politiemacht aanwezig om 'het geweld in de knop te kraken'.

In Ninove was er 'versterking' van de federale politie, werden de supermarkten vroegtijdig gesloten en/of dichtgetimmerd en mocht de glasbak niet buitengezet worden. Toch raar, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

04 jan 2019, 19:27

Die "jongeren" dat zijn fantastische helpers van extreem rechts precies zoals die moslima zei in haar filmpje 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 jan 2019, 19:35

""In Ninove was er 'versterking' van de federale politie, werden de supermarkten vroegtijdig gesloten en/of
dichtgetimmerd en mocht de glasbak niet buitengezet worden. Toch raar,
hé?"

Raar? Als een hoop protofascisten aankondigen dat ze naar Ninove gaan betogen... tja. Ik zou ook niet op mijn gemak zijn als dat schorem door de straat marcheert.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

04 jan 2019, 20:09

frits1955 schreef:""In Ninove was er 'versterking' van de federale politie, werden de supermarkten vroegtijdig gesloten en/of
dichtgetimmerd en mocht de glasbak niet buitengezet worden. Toch raar,
hé?"

Raar? Als een hoop protofascisten aankondigen dat ze naar Ninove gaan betogen... tja. Ik zou ook niet op mijn gemak zijn als dat schorem door de straat marcheert.
Dat " schorem " heeft zich gedragen zonder gevechten of vandalisme !
Kun je niet zeggen toen Rudy De Leeuw met zijn horde ABVVers ging betogen ! :evil:
Doe wel en zie niet om !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jan 2019, 20:42

frits1955 schreef:""In Ninove was er 'versterking' van de federale politie, werden de supermarkten vroegtijdig gesloten en/of
dichtgetimmerd en mocht de glasbak niet buitengezet worden. Toch raar,
hé?"

Raar? Als een hoop protofascisten aankondigen dat ze naar Ninove gaan betogen... tja. Ik zou ook niet op mijn gemak zijn als dat schorem door de straat marcheert.
Maar in Molenbeek hadden ze niet in 't oog dat daar de halve gemeente door allochtonen ging gesloopt worden. Weer raar volgens mij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 jan 2019, 21:02

Dat er in Molenbeek  ( en Anderlecht en nog wat van die buurten) iets grondig fout zit met dat straatgeweld zal wel duidelijk zijn. Dat dat zootje daar letterlijk de eigen ruiten zit in te gooien is wraakroepend. Dat Molenbeek chronisch veel te weinig middelen heeft om overal op te treden maakt deel uit van de Brusselse ziekte - ieder in zijn eigen hokje en zo veel mogelijk middelen binnen proberen te rijven. Wat heeft Jambon gedaan? Hij ging Molenbeek "opkuisen". Weer een dikke flop. De zoveelste.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 jan 2019, 08:43

In Parijs werden waterkanon en rubberkogels gebruikt tegen de gele hesjes.
Als men de reactie in verhouding wil hebben, dan moet men in Molenbeek het leger inzetten en met scherp schieten indien nodig!!!
Ik zou dat waarlijk toejuichen.

Uitzonderlijke toestanden vragen uitzonderlijke maatregelen!
Ondank is 's werelds loon

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

05 jan 2019, 10:26

Er is maar 1 ding triestig in heel deze zaak van Molenbeek en dat is dat men krampachtig de schuld tracht te leggen bij de politie . Ik verschiet er trouwens niks van dat men moeite heeft om te recruteren voor Brussel !
 
De media  en linkse politiek zoekt  ondertussen aan alle kanten voor  mogelijke oorzaken   en wil met de vinger naar de maatschappij wijzen   : discriminatie , werkloosheid, racisme  en noem maar op .
Ieder rationeel denkend mens weet dat de verantwoordelijkheid ligt bij het crapuul zelf  en in het verlengde de straffeloosheid die er heerst wanneer ze steeds maar opnieuw opgepakt worden door de politie en nog sneller opnieuw de straat op lopen  !
Al die minderjarigen  ...nog schoolplichtig hé , die gewoon NIET naar school gaan maar 'dans la rue' de kneepjes van het vak leren hoe ze crimineel moeten worden  en dat oongestraft kunnen blijven doen .
Nu ja , men kon uit de beelden opmerken dat ze plunderden en vernielden ook bij hun eigen volk ,  in hun eigen straten  …. vandaar de grotere verontwaardiging die men  nu kan lezen en zien alom  vanuit de schoot van hun eigen gemeenschap.

Laat ze maar doen , het zal ginder bij de Molenbekenaars vanzelf beginnen dagen wanneer ze hun eigen winkels en straten door hun eigen inwoners opnieuw belaagd weten . Misschien zullen de drogredenen die ze nu gebruiken om de oorzaken te duiden vanzelf verdwijnen want Molenbeek  ...is niet meer van de autochtone Brusselaar die op een gewone  deftige manier 'feest' maar van allochtonen die zichzelf  stilaan ook geconfronteerd weten met de levenswijze van sommige mensen binnen hun cultuur .

I
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

06 jan 2019, 11:59

Phoebe schreef:Er is maar 1 ding triestig in heel deze zaak van Molenbeek en dat is dat men krampachtig de schuld tracht te leggen bij de politie . Ik verschiet er trouwens niks van dat men moeite heeft om te recruteren voor Brussel !
 
De media  en linkse politiek zoekt  ondertussen aan alle kanten voor  mogelijke oorzaken   en wil met de vinger naar de maatschappij wijzen   : discriminatie , werkloosheid, racisme  en noem maar op .
Ieder rationeel denkend mens weet dat de verantwoordelijkheid ligt bij het crapuul zelf  en in het verlengde de straffeloosheid die er heerst wanneer ze steeds maar opnieuw opgepakt worden door de politie en nog sneller opnieuw de straat op lopen  !
Al die minderjarigen  ...nog schoolplichtig hé , die gewoon NIET naar school gaan maar 'dans la rue' de kneepjes van het vak leren hoe ze crimineel moeten worden  en dat oongestraft kunnen blijven doen .
Nu ja , men kon uit de beelden opmerken dat ze plunderden en vernielden ook bij hun eigen volk ,  in hun eigen straten  …. vandaar de grotere verontwaardiging die men  nu kan lezen en zien alom  vanuit de schoot van hun eigen gemeenschap.

Laat ze maar doen , het zal ginder bij de Molenbekenaars vanzelf beginnen dagen wanneer ze hun eigen winkels en straten door hun eigen inwoners opnieuw belaagd weten . Misschien zullen de drogredenen die ze nu gebruiken om de oorzaken te duiden vanzelf verdwijnen want Molenbeek  ...is niet meer van de autochtone Brusselaar die op een gewone  deftige manier 'feest' maar van allochtonen die zichzelf  stilaan ook geconfronteerd weten met de levenswijze van sommige mensen binnen hun cultuur .

I
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.