Agenten pikken kritiek De Crem niet

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Fazal

10 jan 2019, 18:10

Beter een illegaal wapen, een legaal wapen mag je toch niet dragen buitenshuis. 
Dan hoef je ook niet verplicht en regelmatig naar de schietclub te gaan, en u aan lidmaatschap en verzekeringen, blauw te betalen.  :wink:
Ice

10 jan 2019, 22:00

fregat schreef: Ondergetekende en velen beklagen het zich dat ze hun wapen(s) van de hand deden enkele jaren terug ( op aandringen van de politiek ).....We zijn gedegradeerd tot konijnen.....bang en een doelwit ! :idea:
Dat was ook de bedoeling, burgers mogen zich niet kunnen verdedigen en de politie wordt ook verboden om ons te beschermen..sitting ducks voor terroristen door onze eigen politiek.
Echter, wat criminelen kunnen, kunnen wij ook: illegale wapens kopen...hoog tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid om te kunnen overleven?  :twisted: 
We zullen wel moeten of we gaan eraan...

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 jan 2019, 18:28

Ice schreef:@Procman4: ik begrijp die 'vaagheid' wel...je dacht toch niet dat het overkoepelend orgaan of enig andere officiële instelling openlijk zou voorstellen dat leerkrachten in óns Nederlandstalig onderwijs turks en berbers aangeraden werd om aan te leren, zeker?

Dat gebeurt geniepig en vooral níet met bewijs op papier voor vanzelfsprekende redenen? Ontkennen bijvoorbeeld? Dan kan de leerkracht waaraan het werd 'voorgesteld' als leugenaar bestempeld worden als het uitlekt.

De verontwaardiging van de publieke opinie zou nogal pieken en terecht!
De school die het waagt dit voor te stellen zou voor de rechtbank gesleept dienen te worden! 
NEDERLANDS dient de ENIGE taal te zijn voor ONS Vlaams onderwijs.
Integratie, NIET segregatie en dhimmitude!  :x

Betreur je overigens ook de 'vaagheid' van de leugenpers, procman4? Ik anders wel.

@Idefix: indien je wenst mag je via pb de naam van de school doorgeven.
Eerst en vooral mijn verontschuldigingen aan allen die zich beledigd voelen omdat ik Turks en Berbers met geen hoofdletter geschreven heb, het was niet de bedoeling om denigrerend te zijn, gewoon een typvoUT.
Mijn schrijfsel is, nu bij het herlezen na de reactie's ,  inderdaad wat kort overgekomen. De vraag van de school was geen "vragende" vraag om "de taal te leren", maar had de bedoeling om" een basis" van die talen te leren om de eerste maanden dat de anderstalige leerlingen in de klas zaten niet altijd te moeten rekenen op de vertaling van deze die al tweetalig waren en met die enkele uitdrukkingen"'bv. stilte, hier komen, handen wassen, schrift nemen enz." te zorgen dat de nieuwe zo rap mogelijk meekonden. Toch deed dat bij de onze de deur dicht omdat zoals hij zegde, een klein bobbeltje met een geel puntje de voorbode kan zijn van een dikke zweer. Zeker omdat hij een verwoed ijveraar was om de kindjes naar de kleuterschool te krijgen gelijk de onze en dat hij vermoedde dat dit niet bij enkele cursusdagen basiskennis  zou blijven maar een begin van erger kon worden .
Ice, ik heb in die school nog een kleindochter lerares, dus je zal er wel begrip kunnen voor opbrengen dat ik de naam van de school niet kan geven.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 jan 2019, 18:36

Ice schreef:
fregat schreef: Ondergetekende en velen beklagen het zich dat ze hun wapen(s) van de hand deden enkele jaren terug ( op aandringen van de politiek ).....We zijn gedegradeerd tot konijnen.....bang en een doelwit ! :idea:
Dat was ook de bedoeling, burgers mogen zich niet kunnen verdedigen en de politie wordt ook verboden om ons te beschermen..sitting ducks voor terroristen door onze eigen politiek.
Echter, wat criminelen kunnen, kunnen wij ook: illegale wapens kopen...hoog tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid om te kunnen overleven?  :twisted: 
We zullen wel moeten of we gaan eraan...
Ice, er zijn schietclubs en er zijn zelfverdedigingsclubs. Met een jaartje cursus in een Krav Maga club kom je ook al een eind.
http://www.kravmaga.be/nl/courses_centers_antwerp.php
Anderzijds moet je geen crimineel zijn om op Internet aan een Pistool te kopen.
https://www.hendrixvanderputten.nl/webs ... -17-gen-4/  :lol: :lol: :lol: :lol:
De zon is gratis voor iedereen
Ice

12 jan 2019, 19:01

Idefix schreef:
Ice schreef:
fregat schreef: Ondergetekende en velen beklagen het zich dat ze hun wapen(s) van de hand deden enkele jaren terug ( op aandringen van de politiek ).....We zijn gedegradeerd tot konijnen.....bang en een doelwit ! :idea:
Dat was ook de bedoeling, burgers mogen zich niet kunnen verdedigen en de politie wordt ook verboden om ons te beschermen..sitting ducks voor terroristen door onze eigen politiek.
Echter, wat criminelen kunnen, kunnen wij ook: illegale wapens kopen...hoog tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid om te kunnen overleven?  :twisted: 
We zullen wel moeten of we gaan eraan...
Ice, er zijn schietclubs en er zijn zelfverdedigingsclubs. Met een jaartje cursus in een Krav Maga club kom je ook al een eind.
http://www.kravmaga.be/nl/courses_centers_antwerp.php
Anderzijds moet je geen crimineel zijn om op Internet aan een Pistool te kopen.
https://www.hendrixvanderputten.nl/webs ... -17-gen-4/  :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja hoor, voor schietclubs, zelfverdedigingscursussen en ed moet je je ook registreren, nietwaar? En het kost nog geld ook...

Ik heb er alle begrip voor dat je de naam van de school niet kenbaar maakt, je kleindochter zou niet de eerste zijn die ontslagen zou worden als vergelding om geniepige islamisering naar buiten te brengen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

12 jan 2019, 19:17

Ice schreef:
Idefix schreef:
Ice schreef:
fregat schreef: Ondergetekende en velen beklagen het zich dat ze hun wapen(s) van de hand deden enkele jaren terug ( op aandringen van de politiek ).....We zijn gedegradeerd tot konijnen.....bang en een doelwit ! :idea:
Dat was ook de bedoeling, burgers mogen zich niet kunnen verdedigen en de politie wordt ook verboden om ons te beschermen..sitting ducks voor terroristen door onze eigen politiek.
Echter, wat criminelen kunnen, kunnen wij ook: illegale wapens kopen...hoog tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid om te kunnen overleven?  :twisted: 
We zullen wel moeten of we gaan eraan...
Ice, er zijn schietclubs en er zijn zelfverdedigingsclubs. Met een jaartje cursus in een Krav Maga club kom je ook al een eind.
http://www.kravmaga.be/nl/courses_centers_antwerp.php
Anderzijds moet je geen crimineel zijn om op Internet aan een Pistool te kopen.
https://www.hendrixvanderputten.nl/webs ... -17-gen-4/  :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja hoor, voor schietclubs, zelfverdedigingscursussen en ed moet je je ook registreren, nietwaar? En het kost nog geld ook...

Ik heb er alle begrip voor dat je de naam van de school niet kenbaar maakt, je kleindochter zou niet de eerste zijn die ontslagen zou worden als vergelding om geniepige islamisering naar buiten te brengen.
Je moet er wel iets voor over hebben Ice. Maar het geeft een veilig gevoel hoor en dat is ook veel waard tegenwoordig.
De zon is gratis voor iedereen
Ice

13 jan 2019, 16:10

Wel, daar denk ik anders over: het is de plícht van de overheid om de veiligheid van haar burgers te garanderen door orde-handhavers, door justitie en wie de wet overtreedt en deze veiligheid bedreigt, te straffen en te verwijderen uit onze maatschappij, níet dat wij onszelf moeten gaan bewapenen om ons veilig te kunnen voelen/zijn, de omgekeerde wereld....dat is trouwens een vals gevoel van veiligheid..

De overheid hoort ervoor te zorgen dat de maatschappij veilig ís, dat is hun plícht.
Anders kunnen we die geldverslindende overheid/politiek /justitie gelijk afschaffen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 jan 2019, 16:40

Ice schreef:Wel, daar denk ik anders over: het is de plícht van de overheid om de veiligheid van haar burgers te garanderen door orde-handhavers, door justitie en wie de wet overtreedt en deze veiligheid bedreigt, te straffen en te verwijderen uit onze maatschappij, níet dat wij onszelf moeten gaan bewapenen om ons veilig te kunnen voelen/zijn, de omgekeerde wereld....dat is trouwens een vals gevoel van veiligheid..

De overheid hoort ervoor te zorgen dat de maatschappij veilig ís, dat is hun plícht.
Anders kunnen we die geldverslindende overheid/politiek /justitie gelijk afschaffen.
Als ik op "de overheid " moet wachten als ik bedreigd wordt zal het wel efkes te laat zijn denk ik. Ik weet hoe ik me kan verdedigen . Mijn motto in dit geval is "Help uzelf zo helpe u God" en daar ben ik nog nooit slecht mee gevaren.
De zon is gratis voor iedereen
Ice

16 jan 2019, 01:54

Idefix schreef: Als ik op "de overheid " moet wachten als ik bedreigd wordt zal het wel efkes te laat zijn denk ik. Ik weet hoe ik me kan verdedigen . Mijn motto in dit geval is "Help uzelf zo helpe u God" en daar ben ik nog nooit slecht mee gevaren.
Je hebt gelijk maar intussen mág jij jezelf al niet meer verdedigen want dan neem je het recht in eigen hand en dan wordt jíj gestraft...nog niet genoeg voorbeelden daarvan gehad?  :roll: