Agenten pikken kritiek De Crem niet

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

09 jan 2019, 12:49

Idefix schreef:
Phoebe schreef:Men moet er dan ook niet vreemd van opkijken dat men blijkbaar moeite heeft met het rekruteren van nieuwe agenten voor het Brusselse.

Hetzelfde fenomeen stelt zich blijkbaar met leerkrachten . Die zijn ook niet meer zo geneigd om dit beroep te omarmen .
Wanneer men klassen krijgt waar er zo'n 4/5 de  (Nederlandse) taal niet spreekt   dan is de lust tot 'onderwijzen' snel weg , denk ik .
In mijn familie heeft er dit jaar, na 14 jaar lesgeven, een afgehaakt om bovenstaande reden, het werd van jaar tot jaar erger, en nu vroegen ze haar "of ze eventueel niet bereid zou geweest zijn" om een cursus Turks en Berbers te volgen.  :roll:
Ongelooflijk!!!!!
Wanneer gaan de leerkrachten staken voor het behoud van ONS ONDERWIJS in ONZE Nederlandse taal? :roll:
Pure waanzin en godverdomme dhimmi gedrag!
Welke school was dit, Idefix?

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

09 jan 2019, 14:09

Idefix schreef: In mijn familie heeft er dit jaar, na 14 jaar lesgeven, een afgehaakt om bovenstaande reden, het werd van jaar tot jaar erger, en nu vroegen ze  haar "of  ze eventueel niet bereid zou geweest zijn" om een cursus Turks en Berbers te volgen. :roll:
Wie is "ze" die vroegen of jouw familielid eventueel  ...

- zij, die 4/5 die geen Nederlands kennen ?
- de schooldirectie ?
- het overkoepelend orgaan van de scholengemeenschap in die regio ?
- de koepel van het officieel / vrij-onderwijsnet ?
- één van de drie onderwijsnetten ?

Dit is het Sennet-Forum ; onderdeel "Nieuws".

Wat zou u er van vinden indien jouw krant als nieuws zou "titelen"  bij de "Uitslagen Voetbal Provinciaal" : 
Ze verloren de thuismatch met 0 - 2.
Zonder er - in de titel of de tekst - bij te schrijven wie de twee ploegen waren ?   :roll:

Als mee-lezer in dit onderwerp betreur ik meer dan eens de "vaagheid" van sommige teksten.

m.v.g.   procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
Ice

09 jan 2019, 14:39

@Procman4: ik begrijp die 'vaagheid' wel...je dacht toch niet dat het overkoepelend orgaan of enig andere officiële instelling openlijk zou voorstellen dat leerkrachten in óns Nederlandstalig onderwijs turks en berbers aangeraden werd om aan te leren, zeker?

Dat gebeurt geniepig en vooral níet met bewijs op papier voor vanzelfsprekende redenen? Ontkennen bijvoorbeeld? Dan kan de leerkracht waaraan het werd 'voorgesteld' als leugenaar bestempeld worden als het uitlekt.

De verontwaardiging van de publieke opinie zou nogal pieken en terecht!
De school die het waagt dit voor te stellen zou voor de rechtbank gesleept dienen te worden! 
NEDERLANDS dient de ENIGE taal te zijn voor ONS Vlaams onderwijs.
Integratie, NIET segregatie en dhimmitude!  :x

Betreur je overigens ook de 'vaagheid' van de leugenpers, procman4? Ik anders wel.

@Idefix: indien je wenst mag je via pb de naam van de school doorgeven.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

09 jan 2019, 16:13

En wat ga je er dan aan doen als je de naam  van de school weet? Ben wel benieuwd?! De VMO stoottroepen mobiliseren?
Ice

09 jan 2019, 17:28

Horus1 schreef:En wat ga je er dan aan doen als je de naam  van de school weet? Ben wel benieuwd?! De VMO stoottroepen mobiliseren?
Nieuwsgierig of weer maar een sneer? Over het onderwerp heb je zeker weer geen mening zoals gewoonlijk?  :roll: Weet je nog waarover het gaat, nitwit.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

09 jan 2019, 18:42

Ice schreef:@Procman4:
..... officiële instelling openlijk zou voorstellen dat leerkrachten in óns Nederlandstalig onderwijs turks en berbers aangeraden werd.....
@ Ice

Je bent in je postings vaak "straight to the point" ; goed, fijn, OK. En daarom lees ik jouw reacties vaak.
Maar...

Door beide talen met een kleine letter te schrijven, duw je beide bevolkingsgroepen in het verdomhoekje.
Verdienen alle Turken, alle Berbers dat ? ?  
Ice schreef: ..... Betreur je overigens ook de 'vaagheid' van de leugenpers, procman4? Ik anders wel
En kijk aub eens naar jouw onderlijnde tekst, hier net boven.

Een geschreven tekst geeft - zeker in een forum - weer, wat en hoe de schrijver iets aanvoelt.
Maar roept bij de lezer van diezelfde tekst ook een gevoel op.

Ik had liever zien staan : Ik beslist wel. Of : Ik alleszins.

Door dat ene woordje "anders" laat je uitschijnen dat ik zulke vaagheid in persartikelen NIET betreur. Het komt over alsof wij een tegenovergesteld standpunt hebben.

Wanneer het er op aankomt, wanneer het nodig is, mijn standpunt over de pers mee te delen, de pers te beoordelen, dan doe ik dat beslist zelf wel. 

Toch : m.v.g.

En ... ik blijf jouw reacties lezen ; jij bent m.i. soms iemand die "forumonderwerpen kruidt". 

procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
Fazal

09 jan 2019, 19:44

Jazeker, ik ook! Ik heb trouwens geen commentaar op de manier waarop Ice haar meningen overbrengt.
Van sommige meningen, ook van anderen, betreur ik zelfs ten zeerste dat het niet de pers komt.
We zitten hier maar te vitten, en te schrijven hoe het 'zou' moeten, maar spijtig genoeg zitten we in het Seniorenstraatje, hetgeen door de aangewezen personen helaas niet wordt gelezen, en dus al zéker, geen rekening wordt mee gehouden. 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 jan 2019, 23:52

Ik geloof geen sikkepit van die opmerking van  "leerkrachten die gevraagd werd om Turks of Berbers " te leren - urban stories. Geen enkele inrichtende macht zou het in het hoofd halen om zoiets voor te stellen. Verder is het totaal onrealistisch - het leren van die talen zou veel te lang aanslepen voor de kennis praktisch bruikbaar zou zijn. Nederlands/Frans  is overigens de onderwijstaal en niet Berbers of Turks. Ik heb enkel die talen horen spreken bij mijn collega die islamles gaf en dan nog - de instructietaal bleef Nederlands.
Wat wel waar is dat een tiental jaar geleden aan Vlaamse leerkrachten gevraagd werd of ze geen zin  hadden om in Brussel les te gaan geven - per maand scheelde dat dan een handvol euro en een tegemoetkoming in de reiskosten.
Ik kende toen  en ken nog steeds geen enkele collega die dat gedaan heeft. Het grote probleem in Brussel is dat er nog steeds te weinig doorstroming is van leerlingen met allochtone achtergrond naar de lerarenopleiding.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

10 jan 2019, 07:50

Was het onderwerp niet dat agenten de kritiek van De Crem niet pikten? Ben volledig akkoord met de politie. Ze moeten heel eenvoudig de toelating krijgen om harder te mogen optreden, nog min nog meer. En de rechters moeten de daders rapper, strenger en adequater bestraffen en de straffen moeten volledig worden uitgezeten en de boetes betaald.  Simple comme bonjour,  maar breng dat eens een politieker en wereldvreemde rechters aan hun verstand! 
Fazal

10 jan 2019, 11:29

Horus1 schreef: Ben volledig akkoord met de politie. Ze moeten heel eenvoudig de toelating krijgen om harder te mogen optreden, nog min nog meer. En de rechters moeten de daders rapper, strenger en adequater bestraffen en de straffen moeten volledig worden uitgezeten en de boetes betaald.  Simple comme bonjour,  maar breng dat eens een politieker en wereldvreemde rechters aan hun verstand! 
Zal via 'hier' zéker niet lukken, maar ben eveneens volledig akkoord.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

10 jan 2019, 12:08

Fazal schreef:
Horus1 schreef: Ben volledig akkoord met de politie. Ze moeten heel eenvoudig de toelating krijgen om harder te mogen optreden, nog min nog meer. En de rechters moeten de daders rapper, strenger en adequater bestraffen en de straffen moeten volledig worden uitgezeten en de boetes betaald.  Simple comme bonjour,  maar breng dat eens een politieker en wereldvreemde rechters aan hun verstand! 
Zal via 'hier' zéker niet lukken, maar ben eveneens volledig akkoord.
De oplossing ? Repressie met heuse knokploegen ! :evil:
Doe wel en zie niet om !
Ice

10 jan 2019, 12:17

procman4 schreef:
Ice schreef:@Procman4:
..... officiële instelling openlijk zou voorstellen dat leerkrachten in óns Nederlandstalig onderwijs turks en berbers aangeraden werd.....
@ Ice

Je bent in je postings vaak "straight to the point" ; goed, fijn, OK. En daarom lees ik jouw reacties vaak.
Maar...

Door beide talen met een kleine letter te schrijven, duw je beide bevolkingsgroepen in het verdomhoekje.
Verdienen alle Turken, alle Berbers dat ? ?  
Dank u, ik neem inderdaad geen blad voor de mond, dat wordt niet altijd in dank afgenomen want het kan confronterend zijn, evenwel is het mijn recht om mijn mening vrij te uiten op mijn manier.

Beide bevolkingsgroepen staan ons naar het leven maar IK duw hen in de verdomhoek door hun talen in in kleine letter te schrijven?!  :roll:

Beide groepen (en alle moslims) plaatsen zichzelf in die verdomhoek door vrouwen, als ongelovige 'hoeren', mannen als ongelovige honden/varkens te bestempelen, als minderwaardig en zelfs niet als mens(elijk) te beschouwen zoals hun (bij)geloof voorschrijft....en dat hebben ze allemaal gemeenschappelijk.
Dat kun je moeilijk respectvol noemen? 

Maar ik zou dus respect moeten hebben voor degenen die mij minachten omdat hun godsdienst is dat ik minderwaardig ben en niet behoor tot de mensheid?  8O
Wie plaatst dan eigenlijk wie in de verdomhoek?

Over díe fundamentele ongelijkheid als ménsen (met respectloosheid tot gevolg: dat kunnen we élke dag opnieuw via nieuwsberichten vaststellen?) zou men verontwaardigd moeten zijn ipv dat hun talen zonder hoofdletter worden geschreven, vind je niet? 
Weegt dat niet zwaarder voor onze maatschappij (en zou dat de leefbaarheid niet ten goede komen?) dan een kleine letter in schrijfwijze?

Laten we daar eerst eens mee beginnen: gelijkheid als ménsen?
Tenslotte zijn turken, berbers en moslims de inwijkelingen in óns land en mag er respect verwacht worden van nieuwkomers voor de cultuur waarin ze komen leven? Respect hoor je te verdienen door respect te tónen als nieuwkomer? 

Tot nu toe hebben we daar nog niet veel van gezien, integendeel...pedofiele pooiers die minderjarigen in de prostitutie dwingen, ze branden de boel plat, rellen, aanrandingen, verkrachtingen, moorden máár we mogen hun taal niet met een kleine letter schrijven want dan duwen we hen in de verdomhoek?

Zéker niet veralgemenen want er zitten ook 'goei' tussen? Die zwijgen en...stemmen toe want ze hebben maar één wet die ze gehoorzamen: sharia.

Bovendien geraken ze door politieke landverraders en kromme justitie nog ongestraft weg met hun misdaden, tot terrorisme en moord toe omdat...ze niet door óns in het 'verdomhoekje' mogen gezet worden, hun misdaden zelfs niet benoemd mogen worden want dan ben je racist?  8O 
Van de dáders worden slachtoffers gemáákt?!
Zovér zijn we reeds afgegleden!
procman4 schreef:
Ice schreef: ..... Betreur je overigens ook de 'vaagheid' van de leugenpers, procman4? Ik anders wel
En kijk aub eens naar jouw onderlijnde tekst, hier net boven.

Een geschreven tekst geeft - zeker in een forum - weer, wat en hoe de schrijver iets aanvoelt.
Maar roept bij de lezer van diezelfde tekst ook een gevoel op.

Ik had liever zien staan : Ik beslist wel. Of : Ik alleszins.

Door dat ene woordje "anders" laat je uitschijnen dat ik zulke vaagheid in persartikelen NIET betreur. Het komt over alsof wij een tegenovergesteld standpunt hebben.

Wanneer het er op aankomt, wanneer het nodig is, mijn standpunt over de pers mee te delen, de pers te beoordelen, dan doe ik dat beslist zelf wel. 

Toch : m.v.g.

En ... ik blijf jouw reacties lezen ; jij bent m.i. soms iemand die "forumonderwerpen kruidt". 

procman4
Hoe de lezer de bedoeling van een zin of woord interpreteert is voor iedereen anders...dat heet perceptie. 

Ik laat niet uitschijnen dat jij de vaagheid in persartikelen niet betreurt maar mogelijk de vaagheid niet opmerkt en ik wel.

Het was overigens wel een vraag of je die vaagheid van de pers ook betreurt, (het staat je dus vrij om je mening over de pers te delen) niet over de perceptie van de lezer dat ik wel die vaagheid betreur.

Het gaat helemaal fout in deze maatschappij.
Een veroordeelde TERRORIST noemen ze een 'syriëSTRIJDER' - een stríjder strijdt voor een NOBELE zaak en mensen onthoofden en SLACHTEN zoals vee omdat ze geen moslim zijn is GEEN nobele zaak, dat is mensonwaardig, beestachtig en walgelijk.

Dát crapuul laten ze hier vrij rondlopen - VIJF jaar cel maar na 2,5 jaar vrij zodat hij de autopsieverslagen met foto's van de slachtoffers van de aanslag door zijn mede- terroristen als trofee kan pikken.

En wat komt de slappe minister van justitie op de afspraak verkondigen?
Deze 'gevoelige' informatie lag in een gebouw met semi-publieke toegang en de WETSDOKTER is de schuld wánt hij had zijn kantoor niet afgesloten....
NIET de DIEF, de terrorist, die gepikt heeft, is de schuldige maar de wetsdokter want hij heeft de gelegenheid gegeven zodat de dief kon stelen???  8O 8O
Wat een WAANZIN, wraakroepend gewoon!
Ice

10 jan 2019, 12:21

fregat schreef:
Fazal schreef:
Horus1 schreef: Ben volledig akkoord met de politie. Ze moeten heel eenvoudig de toelating krijgen om harder te mogen optreden, nog min nog meer. En de rechters moeten de daders rapper, strenger en adequater bestraffen en de straffen moeten volledig worden uitgezeten en de boetes betaald.  Simple comme bonjour,  maar breng dat eens een politieker en wereldvreemde rechters aan hun verstand! 
Zal via 'hier' zéker niet lukken, maar ben eveneens volledig akkoord.
De oplossing ? Repressie met heuse knokploegen ! :evil:
Die staan al klaar: eurogendfor en bearcats, maar alleen voor betogingen van de burgers tegen de politiek, níet voor het moslim straattuig dat terreur zaait onder de bevolking.

Begint het te dagen welk spel de politiek speelt of nog niet?  :roll:
Fazal

10 jan 2019, 13:06

fregat schreef: De oplossing ? Repressie met heuse knokploegen ! :evil:
Ben voor! Maar met alleen onze Senioren, hier en elders, zal het zeker ook niet lukken.  :?
We zouden ons, als Senioren, een wapen kunnen aanschaffen, dat zou ons tenminste in staat stellen onszelf te verdedigen.  :twisted:
Indien we de kans zouden krijgen natuurlijk, want tegen een verrassing-aanval valt niet veel te doen. 

Niettemin ..., via het Internet kan het. De politie is bezorgd!? Wij ook, maar om de tegengestelde reden!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170625_02940606

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

10 jan 2019, 15:31

Fazal schreef:
fregat schreef: De oplossing ? Repressie met heuse knokploegen ! :evil:
Ben voor! Maar met alleen onze Senioren, hier en elders, zal het zeker ook niet lukken.  :?
We zouden ons, als Senioren, een wapen kunnen aanschaffen, dat zou ons tenminste in staat stellen onszelf te verdedigen.  :twisted:
Indien we de kans zouden krijgen natuurlijk, want tegen een verrassing-aanval valt niet veel te doen. 

Niettemin ..., via het Internet kan het. De politie is bezorgd!? Wij ook, maar om de tegengestelde reden!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170625_02940606
Ondergetekende en velen beklagen het zich dat ze hun wapen(s) van de hand deden enkele jaren terug ( op aandringen van de politiek ).....We zijn gedegradeerd tot konijnen.....bang en een doelwit ! :idea:
Doe wel en zie niet om !