Wallonië slaagt er maar niet in recht te krabbelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 jan 2019, 09:13

'Ondanks de miljardeninvesteringen en de herlanceringsplannen wil het maar niet beter gaan met Wallonië. Dat constateert Philippe Destatte, ex-kabinetschef van de PS en directeur van de denktank Jules Destrée. ‘Wallonië blijft alleen overeind dankzij geldstromen uit Europa en Vlaanderen.’ 

‘Wallonië slaagt er maar niet in recht te krabbelen. Er worden al jaren buitengewone inspanningen geleverd, maar het Waalse bruto binnenlands product per inwoner vertoont geen teken van leven. Als we België gelijkstellen aan 100, zat Wallonië in 1995 op 73,5, en in 2006 op 72,7. Er zit dus geen beweging in, ondanks alle maatregelen die zijn genomen.’

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... n/10084656

En dat door nen rasechte sos gezegd...…..

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2019, 09:43

Dat kwam op deze blz. ook al uitvoerig aan de orde.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 jan 2019, 09:53

Wil. schreef:Dat kwam op deze blz. ook al uitvoerig aan de orde.
Niet gezien , mag verwijderd worden dus.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 jan 2019, 16:19

'Ondanks de miljardeninvesteringen en de herlanceringsplannen wil het maar niet beter gaan met Wallonië.
Als u het woord Wallonië veranderd in België ,kan ik meegaan in uw verzuchting paul Siemons,want ondanks de torenhoge belasting, de eeuwigdurende besparing,en het aanbod van massale "jobs" hebben de bewoners van België al jaren inspanningen geleverd,maar de begroting van die Belgische inspanning heeft nog geen teken van leven gegeven,het hangt aan de infuus,en ligt in coma, en de "dokters" staan er meewarig op te kijken. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 jan 2019, 18:34

tokkio schreef:
'Ondanks de miljardeninvesteringen en de herlanceringsplannen wil het maar niet beter gaan met Wallonië.
Als u het woord Wallonië veranderd in België ,kan ik meegaan in uw verzuchting paul Siemons,want ondanks de torenhoge belasting, de eeuwigdurende besparing,en het aanbod van massale "jobs" hebben de bewoners van België al jaren inspanningen geleverd,maar de begroting van die Belgische inspanning heeft nog geen teken van leven gegeven,het hangt aan de infuus,en ligt in coma, en de "dokters" staan er meewarig op te kijken. :D
Ik zou niet weten waarom "Wallonië" in "België" zou moeten veranderd worden ?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 jan 2019, 14:37

Ik zou niet weten waarom "Wallonië" in "België" zou moeten veranderd worden ?
Omdat Wallonië en Vlaanderen samen één België zijn paul, en ik tevreden ben dat ik in Vlaanderen geboren ben,
en het beleid in Wallonië is niet om naar huis te schrijven, dat van Vlaanderen ook niet trouwens,maar de werkgelegenheid is daar minder dan hier,en het is aan de regeringen om daar de kar in gang te duwen,en niet om ze verder te be-pamperen. :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

08 jan 2019, 15:04

Toeristisch gaat het nog goed in Wallonië  , het is evenwel seizoensgebonden ! De beter draaiende bedrijven zijn naar de kl....n geholpen door de vakbonden ! Investeringen blijven achterwege ..... :idea:
Doe wel en zie niet om !