'Brexit gaat mogelijk helemaal niet door'

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
55 Monique

31 jan 2019, 18:44

Beste Wardje ,

Je mag dat niet zeggen , de grafieken spreken dat tegen  :oops:

Ja ik lees dat hier overal ....  :evil: :evil:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jan 2019, 19:43

55 Monique

Wat mag ik niet zeggen??
Welke grafieken spreken dat tegen??
Wat leest gij overal?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

31 jan 2019, 19:46

verwijderd
Laatst gewijzigd door lea*** op 01 feb 2019, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jan 2019, 20:04

Is dat jullie reactie op het bericht dat ik schreef om 16u23 , weet begot niet wat de heisa hierrond is, maar dat zal wel aan ik liggen, geen hoge studies gedaan om altijd de reactie te kunnen volgen van andere personen, kan maar het verstand gebruiken dat ik gekregen heb nietwaar.
55 Monique

31 jan 2019, 21:17

Beste wardje 

Is dat jullie reactie op het bericht dat ik schreef om 16u23 , weet begot niet wat de heisa hierrond is, maar dat zal wel aan ik liggen, geen hoge studies gedaan om altijd de reactie te kunnen volgen van andere personen, kan maar het verstand gebruiken dat ik gekregen heb nietwaar.

Niks van aantrekken , krijg dat ook zo reactie's :) moet je eens gaan kijken bij politiek .

Grtj . 

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

31 jan 2019, 23:22

Op de noen en de ganse week al is op de BBC een prog over de Brexit bezig. Men is grote loodsen aan't klaarzetten om voorraden aan te leggen, bang voor de chaos en mogelijke harde Brexit. 
 Met revoke article 50 is er geen Brexit, voor de rest hebben ze nog verschillende uitstellingen tot max einde van dit jaar.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 feb 2019, 10:47

verwijderd!!
Laatst gewijzigd door lea*** op 01 feb 2019, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

01 feb 2019, 10:57

verwijderd!
Laatst gewijzigd door lea*** op 01 feb 2019, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

01 feb 2019, 12:55

Voor zover ik weet ligt het akkoord dat May de Britten voorlegt en weggestemd  werd  voornamelijk moeilijk over de grens tussen Ierland en Noord Ierland  (een interne kwestie dus ).

Stel nu eens even dat, wanneer de Brexit een feit is,  het na een tijd de Engelsen het goed doen , uit de EU ,  wat een impact en effect dat gaat hebben op andere Europese lidstaten ?

Ik vind nog altijd dat  teveel Europa een  kwalijke hydra is ,  een  geldverslindende , oncontroleerbare  praatbarak en dat de EU in deze  téveel macht geven  , dat onze souvereiniteit beperkt, niet goed is .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 feb 2019, 15:35

Soms doet die hele heisa omtrent de Brexit me denken aan de gelijkaardige heisa met de millenniumbug op 1  januari 2000 : door het uitvallen van computers zou de wereld in chaos geraken ; geen geldtransacties meer, onbestuurbare vliegtuigen, internet in puin en noem maar op. Zo'n vaart liep het dus niet...
Zelf denk ik dat Theresa May het zo aan boord legt : aangezien ze beseft dat Europa weigerachtig staat t.o.v. verdere onderhandelingen, laat ze de tijd spelen. Op het laatste moment zullen de Britten voor de keuze staan : de "harde" Brexit of de deal van haar. Waarschijnlijk kiezen ze dan voor het laatste.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 feb 2019, 14:13

Het ging goed voor de Britten voor de Eu een feit was,Ze hadden boten te kort om de vrachtwagens over te zetten,ze hebben er zelfs een tunnel voor gebouwd,balieux een tapijten fabrikant die reed 7 op 7 naar de GB,en de Britten reden over heel Europa,en zelfs Afrika,ik zelf vervoerde 2 X per maand chocolade naar zuid Ierland, nooit geen problemen gehad,alles draaide goed,de EU heeft dat allemaal kapot gedaan,de west -Europeanen waren de koningen van de weg,nu ziet men ze niet meer,alles is naar de lagen loon landen van het Oostblok gegaan.
Als ze gaan toelaten dat er een Brexit komt, gaan er nog landen volgen, en is het gedaan met hun spelletjes,en dat weten ze verdomd goed, dus gaan ze dwarsliggen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

03 feb 2019, 11:15

Zoals al eerder geschreven, als de Britten uit de EU (mogen) gaan ,gaan er nog volgen en is het gedaan met het oude parlementaire dictator clubje,en staat NL al op de eerste rij.......
https://www.ondertussen.nl/world/waarom ... n-stappen/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
55 Monique

12 feb 2019, 11:11

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/he ... ~a0ec0ab5/

Herman Van Rompuy noemt rol als brexitbemiddelaar “fake news”: “Ik houd me daar niet meer mee bezig”

Ex-premier en voormalig Europees president Herman Van Rompuy is door de Britse premier Theresa May aangezocht om te proberen de impasse rond de brexit te doorbreken. Van Rompuy zou gisterenavond in Brussel al een privédiner hebben gehad met vice-premier David Lidington, zo meldt Sky News. Volgens Van Rompuy zelf klopt de berichtgeving niet. “Wat Sky News brengt, noem ik fake news.” :roll: :roll:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 mar 2019, 13:47

https://www.tijd.be/dossier/brexit/Juri ... source=SIM

Juridisch adviseur May ondergraaft nieuwe brexitdeal

De bedenkingen van Geoffry Cox ,de belangrijkste adviseur van Premier Theresa May
maken het extra onwaarschijnlijk dat het Britse parlement de Brexitplannen van May goedkeurt .

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 mar 2019, 17:01

Tja...meer vragen dan antwoorden.
Maar waar verstopt zich intussen "Nigel Farage?" :twisted:

Enne... behoudens de "Back-Stop" (grens) tussen Ulster en Ierland...
waar komt de grens in de "CHUNNEL"?

Hobo