Spijbelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

28 feb 2019, 16:01

frits1955 schreef:
25 feb 2019, 15:29
en de schooluren moeten gevolgd worden. Hoe is het mogelijk dat de Min van Onderwijs niet ingrijpt.
Neen en nog eens neen. Daar beslist de school zelf over. Leerlingen binnen pakweg de topsportopleidingen ( secundair onderwijs)zijn vaak weken niet op school omdat ze trainen/tornooien spelen in de 4 windstreken. Daar zit toch ook niemand over te zagen? Ik had indertijd Kim Clijsters in de klas in een 3de jaar secundair in dezelfde school waar Anuna De Wever nu zit...ik heb haar hooguit 3 of 4 keer gezien. Zulke leerlingen hebben zelfstudiepakketten en leggen aangepaste examens af. Net zo voor langdurig afwezige leerlingen ( ziekte, gezinsproblematieken ...) Als die klimaatspijbelaars op andere dagen hun gemiste leerstof inhalen - met gratis inzet van leerkrachten - is er toch niets aan de hand.
Een school heeft niks te beslissen. Men vergeet precies dat het hier gaat om een verzameling van netto ontvangers, die onderhouden worden door de gemeenschap. Het ministerie van Onderwijs legt de regels en wetten vast waaraan elke schoolinstelling moet voldoen. De inzet van een leerkracht is nooit gratis. Wie zo gezegd les kan geven in zijn vrije tijd, bewijst dat zijn doorsnee prestaties onvoldoende zijn en dat de school kampt met een overschot aan personeel. Dringend besparen is hier de boodschap. Ambtenaren afvoeren en betogingsonkosten recupereren via de salarissen van het lerarenkorps. Als Clijsters en De Wever geen lessen willen of kunnen volgen tijdens de normale uren, dan dienen zij de lessen te volgen aan een private school met betaling van private middelen. Hetgeen hier beschreven wordt is discriminatie en misbruik van gemeenschapsgeld. Het wordt dringend tijd dat de bevolking zich eens gaat bezinnen over de kostprijs van het Onderwijs. Het is een der meest exorbitante uitgaven en voortdurend moeten wij horen dat "meer " nog altijd onvoldoende is. Een analyse van de behaalde resultaten daarentegen, leert ons dat elke bijkomende geldinjectie aanleiding geeft tot slechtere resultaten.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 feb 2019, 16:49

Ik neem aan dat 99% van de spijbelaars géén privélessen nemen.
Waar gaat dat dus eindigen op het eind van het jaar.
Tevens schijnen ze geen realiteitszin te hebben.
We kunnen toch niet vandaag op morgen alles omgooien.
Economie naar de knoppen
Vervoer in een knoop
Werkgelegenheid in moeilijkheden

En al dit alles terwijl Duitsland lekker vuurkestook blijft doen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 feb 2019, 16:53

Een school heeft niks te beslissen.
Zalig de armen van geest.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2019, 17:11

Kan er eens iemand aan die meiden vertellen dat het wereldklimaat veranderen niet met een "AAN" en "UIT" knopje werkt en dat een boom om boom te worden enkele jaren nodig heeft????
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

28 feb 2019, 17:18

frits1955 schreef:
25 feb 2019, 15:29
en de schooluren moeten gevolgd worden. Hoe is het mogelijk dat de Min van Onderwijs niet ingrijpt.
Neen en nog eens neen. Daar beslist de school zelf over. Leerlingen binnen pakweg de topsportopleidingen ( secundair onderwijs)zijn vaak weken niet op school omdat ze trainen/tornooien spelen in de 4 windstreken. Daar zit toch ook niemand over te zagen? Ik had indertijd Kim Clijsters in de klas in een 3de jaar secundair in dezelfde school waar Anuna De Wever nu zit...ik heb haar hooguit 3 of 4 keer gezien. Zulke leerlingen hebben zelfstudiepakketten en leggen aangepaste examens af. Net zo voor langdurig afwezige leerlingen ( ziekte, gezinsproblematieken ...) Als die klimaatspijbelaars op andere dagen hun gemiste leerstof inhalen - met gratis inzet van leerkrachten - is er toch niets aan de hand.
Voor sommigen die kind zijn van mensen die een zaak hebben is het bedje gespreid, voor dat Zweedse meisje ook denk ik want de sociale zorg zal daar zeker zo goed zijn dan hier. Voor topsporters ligt het nog simpele, die moeten niets anders kunnen dan tegen een bal stampen of slaan . Juist gelezen dat er in ons land "EEN" Belgische voetballer is die MEER betaald word dan alle Belgische coureurs samen. Ge kunt er als ouder het risico voor nemen.
De zon is gratis voor iedereen

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 mar 2019, 23:05

Thuis bij een 18-jarige klimaatspijbelaar

Pa , waar is mijn smartphone?

Weg!!

Pa, wanneer gaan we skiën ?

Nooit meer!!

Pa, gaan we deze zomer met het vliegtuig op reis?

Nee, nooit meer!!

pa, waar gaan we dan op vakantie?

Thuis!!

Pa, voer je mij naar het voetbal?

Nee, neem de fiets!!

Pa, voer je me morgen naar school?

Nee, ga te voet!!

Pa, mag de chauffage wat hoger?

Nee, het is 18° , je doet maar een trui aan!!

Pa, wanneer laat je mijn TV op mijn kamer herstellen?

Nooit , er is één TV in de living!!

Pa , waarom doe je zo raar ?

Ik doe niet raar , jullie jonge gasten hebben mij overtuigd dat het anders moet voor het klimaat!!

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

05 mar 2019, 12:20

Dit zou iedereen eens moeten lezen, vooral die onnozele klimaatgeitjes

https://pallieterke.net/2019/02/heilige ... iPc-EsXWuA

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

05 mar 2019, 13:07

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~ab12ebc9/

Dit zijn de 50 meest vervuilde steden ter wereld. In België krijgt Oostrozebeke slechtste rapport
De 50 meest vervuilende steden ter wereld liggen op drie na allemaal in dezelfde twee landen. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Greenpeace en AirVisual, een bedrijf dat metingen van de luchtkwaliteit uitvoert. Grote boosdoeners zijn India en China.

https://www.mo.be/opinie/vrouwen-eerste ... erandering

Gendergelijkheid voor een beter klimaatbeleid
Vrouwen eerste slachtoffers van klimaatverandering

:evil: :evil:
Ice

10 mar 2019, 20:40

Artesia schreef:
05 mar 2019, 12:20
Dit zou iedereen eens moeten lezen, vooral die onnozele klimaatgeitjes

https://pallieterke.net/2019/02/heilige ... iPc-EsXWuA
Inderdaad, allemaal eens lezen....
Vroeger brachten mensen eieren naar de Clarissen als ze het weer wilden beïnvloeden. Er is nog niet veel veranderd.
Er is wel veel veranderd: nu worden kinderen al gebruikt en gemanipuleerd door te mógen spijbelen voor het weer/klimaat om, voor de politiek kar gespannen, te roepen: MEER BELASTINGEN, MEER, MEER... :evil:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 mar 2019, 09:26

Je gelooft je ogen niet als je het leest maar toch is het realiteit ; Scholen in Vlaanderen gaan hun leerlingen VERPLICHTEN om deel te nemen aan de klimaatmars op vrijdag en dit met de steun van minister van Onderwijs Hilde Crevits.
Stel als je er zelf tegen bent om te betogen? Gaan ze de vrije meningsuiting beknotten.
Tot voor kort dacht ik dat een school verplichting heeft hun leerlingen les te geven en niet aanzetten tot spijbelen .
Crevits zal dan straks mischien verwonderd zijn dat ze tegenwind krijgt maar ze moet dan maar een potje samen huilen bij haar collega van bosbeheer en haar hoofd op de schouder van Beke leggen;( de H.Drievuldigheid).
Betogen kunnen ze ook op zaterdag of zondag.
Iemand verplichten om mee te gaan betogen kan niet in een democratie , hopelijks denkt men daaraan in het stemhokje ( want wat is het volgende dat ze gaan verplichten??)
Scholen moeten onze kinderen opleiden, en een geen kudde politiek volgzame schapen van maken.
Dit is duidelijk een brug te ver !! :twisted:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 mar 2019, 11:44

Oei, Crevits nuanceert haar gezegde " overleg is cruciaal" ,zoals hierboven geschreven ze zou beter eerst nadenken voor ze iets zegt.
Hoe kan de jeugd nu nog discipline aanleren, als alles mag!
Een echt tsjeven antwoord, ze mogen wel, maar om de tegenstanders te sussen, wel na overleg.
NIEMAND heeft het recht om iemand te verplichten om te betogen.
De vraag is " Wat hebben we vandaag op school geleerd", dat spijbelen niet meer verboden is na overleg!!
Kinderen horen op school en moeten door geen enkele partij geduwd worden in een richting van betogen , studeren dat is alles wat je van hen verwacht, gesteund door een minister van Onderwijs die kennis van zaken heeft en niet een die verkozen is voor haar mooie ogen (denk ik toch heb er eigenlijk nog nooit ingekeken)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 mar 2019, 12:32

"De jeugd is onze toekomst".
Wel, de toekomst zal er schoon uitzien.
Want de politiek is de jeugd goed aan het verknoeien!
Schande, driewerf schande!
:evil:

= = = = =

Update: nu lees ik dat ze die Greta T willen voordragen voor de Nobelprijs voor de vrede.
De wereld is aan het zot draaien door die groene waanzin.
En de groenen rollen ondertussen over de grond van het lachen.
Alfred Nobel draait zich om in zijn graf.
Ondank is 's werelds loon

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

02 jul 2019, 07:57

Waar zitten ze NU????

Heb je het nieuws gezien?
Een schande hoeveel vuil deze ziekelijke mensen achter laten op het strand.

Hoeveel van die vuile mensen hebben niet mee betoogd?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

02 jul 2019, 08:38

De beste tapasbarretjes in Spanje zijn die waar het meeste vuil wordt op de vloer gesmeten. Dat hebben ze mij al vijftig jaren geleden geleerd. Niemand die zich daar aan stoort.
Ingebakken gewoonten of plaatselijke cultuur?
Zou het bij ons anders zijn?
Waar het echt zou moeten over gaan is de voetafdruk die al dat weggegooid materiaal achterlaat.
De burgemeester van Blankenberge heeft gelijk. "We kuisen het op" , zoals de slogan van Merkel " we lossen het op" , maar dan in een andere betekenis.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

02 jul 2019, 09:52

Ik zou zeggen meer bakken zetten, liever daar kosten op maken dan hele stranden op moeten kuisen. Ik zal je ook een vb geven: je koopt ergens een frietje met een sausje er op, door het warme weer smaakt het je toch niet zo goed en daar sta je dan met een halve vettige friet. Je moet nog met de wagen naar huis, zet je het op de vloer dan kan het in de hele auto terecht komen. Geen een dorp heeft nog vuilbakken staan en dan verschieten ze dat het ergens weg gegooid wordt.