Spijbelen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 feb 2019, 11:35

Interessant artikel, Lukas.
dank voor de link.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 95116.html
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 feb 2019, 11:45

Nu dat weer: oudjes voor het klimaat!

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-g ... ~abc4c6c0/

Wordt het geen tijd dat die hype die heel de samenleving op stelten zet, wordt gestopt?

Waarom trouwens worden er geen waterkanonnen en rubberkogels ingezet tegen die spijbelende snotjong?
Zoals ze bij de gele hesjes wel doen?

"De jeugd is de toekomst" zeggen ze.
Wel, dan ziet het er weinig fraai uit voor de toekomst.
Anarchie alom.
Ondank is 's werelds loon
Ice

07 feb 2019, 12:45

Lukas schreef:
maior domus schreef:Hart tegen Hard
Act for Climate Justice
dat zijn gewoon criminelen die daar achter zitten.
Heb je die initiatiefnemer Arno Kempynck gisteren zien zitten glunderen op TV?
Dat is gewoon een vernieler, een haatzaaier en een stuk tuig dat eens hard moet aangepakt worden, met alle wettelijke middelen.
Hard tegen Kempynck!!
Lees in "De Tijd" : De linkse kaping van de klimaatmarsen.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 95116.html
Het was toch te verwachten dat de klimaatmarsen electoraal zouden uitgebuit worden door de rode en groene politieke dieven of zag niemand dat aankomen?  :roll:
De strijd om de stemmen van de kiezer wordt hard gespeeld, zeker voor partijen die spartelen om boven de kiesdrempel te blijven.

Máár opletten: als het uiten van het ongenoegen van het volk op de nieuwe manier, technologisch en digitaal dus, als stalking en belaging wordt bestempeld dan is dat een inbreuk op de vrije meningsuiting en de mond snoeren van de bevolking!
Dat is dan hetzelfde als betogingen VERBIEDEN en ons récht op protest door de straat op te gaan te ontzeggen! Pure dictatuur!

Maior domus: er moet niet naar de protesterende jongeren gewezen worden, zij zijn echt wel bezorgd om het klimaat maar zij worden mísbruikt voor politieke doeleinden! 
Niet schieten op de boodschappers maar op de criminelen die hen misbruiken: de politiek die ons enkel wil pluimen onder het mom van klimaat en daarvoor dan blijven aanmodderen met nép maatregelen zonder een oplossing te bieden!

Dé smoes bij uitstek zal zijn: jullie hebben ervoor betoogd en zelf om gevraagd dus gaan we jullie nu eens ferm bestelen en doen bloeden terwijl er verder NIKS zal gebeuren voor het klimaat - de nép maatregelen zorgen enkel dat corrupte politici zich nog meer kunnen verrijken met nép alternatieven á la keizer van oostende met windmolens - pure volksverlakkerij dus. 
Ice

07 feb 2019, 13:43

Hoezo spontaan?
 Klimaatspijbelaars blijken georganiseerd en gefinancierd te zijn door EU.
Het opgezet spel komt van nog hoger: eu

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... b]Kinderen door schaamteloze Europese elite misbruikt om valse klimaatpropaganda te verspreiden, gefinancierd met € 340 miljoen subsidie
[/b]Totalitaire onderdrukkers zoals Hitler, Stalin en Mao deden het ook al: kinderen misbruiken om hun politieke en ideologische doelstellingen te propageren.

Onlangs werd op het elitaire World Economic Forum van Davos een 15 jarig meisje voor de camera’s gezet die een gedicteerde tekst over ‘klimaat gerechtigheid’ voordroeg, waarmee de elite de Europese bevolking zover probeert te krijgen in te stemmen met de geleidelijke, maar totale afbraak van hun welvaart (en die van hun nageslacht)

Vandaag is er weer zo’n misselijke propaganda actie, en wel in de vorm van ‘klimaatspijbelaars’ in Den Haag, die alles behalve spontaan zijn ontstaan: ze worden namelijk georganiseerd en gefinancierd door de EU. 

Cultuur onder Vuur ging op zoek naar wie er achter ‘Youth for Climate’ zitten, de organisator van het klimaatspijbelen. 
Wat blijkt? 
Het initiatief werd op de klimaatconferentie in 2017 gepresenteerd door EC-president Jean-Claude Juncker. 
Zijn commissaris Maros Sefcovic gaf er vervolgens de naam ‘European Youth for Climate Action’ aan, dat volgens de Europese Commissie alleen al tussen 2018 en 2020 met maar liefst € 340 miljoen subsidie wordt gefinancierd.
Kortom:
nietsvermoedende, ongetwijfeld goedwillende scholieren worden massaal geronseld om de ideologische doelstellingen van de linksgroenliberale Europese elite te verspreiden, om zo het gewone volk te misleiden en zover te krijgen akkoord te gaan met de stapsgewijze afbraak van hun welvaart, hun cultuur, hun energie betaalbaarheid en zekerheid (afsluiting van aardgas), hun bewegingsvrijheid (steeds duurder maken van privé vervoer), dus feitelijk hun complete land.

En dat is precies waar men in Brussel al zo lang aan werkt met de creatie van een EU-superstaat. 
Beroof de verschillende volken met massa immigratie van hun identiteit en soevereiniteit, en middels onder valse voorwendselen opgelegd klimaat/energiebeleid vervolgens ook van hun welvaart.

 Immers, alleen een sterk verarmde, met propaganda dom gehouden en totaal afhankelijk gemaakte massa is langdurig onder controle te houden.
[/quote]Kinderen misbruiken om ons te overtuigen om ons te laten bestelen en verarmen door de elite onder het mom van klimaat om ons onder de knoet te krijgen.

En de nationale, groene en rode politieke landverraders werken mee aan deze opgezette eu-aanslag op onze welvaart voor electoraal gewin bij de komende verkiezingen.

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

07 feb 2019, 15:37

Dit zou iedereen moeten zien, zeker die oerdomme naieve massa die staat te betogen voor het klimaat.

https://ejbron.wordpress.com/2019/02/07 ... rtiteling/

Het filmpje is Nederlands ondertiteld maar wel vrij lang.
In het filmpje komt men tot het besluit dat de CO2 stijgt door de stijging van de temperatuur en niet dat de temperatuur stijgt door de stijging van de CO2.

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

07 feb 2019, 15:41

Ice schreef:Hoezo spontaan?
 Klimaatspijbelaars blijken georganiseerd en gefinancierd te zijn door EU.
Het opgezet spel komt van nog hoger: eu

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... b]Kinderen door schaamteloze Europese elite misbruikt om valse klimaatpropaganda te verspreiden, gefinancierd met € 340 miljoen subsidie
[/b]Totalitaire onderdrukkers zoals Hitler, Stalin en Mao deden het ook al: kinderen misbruiken om hun politieke en ideologische doelstellingen te propageren.

Onlangs werd op het elitaire World Economic Forum van Davos een 15 jarig meisje voor de camera’s gezet die een gedicteerde tekst over ‘klimaat gerechtigheid’ voordroeg, waarmee de elite de Europese bevolking zover probeert te krijgen in te stemmen met de geleidelijke, maar totale afbraak van hun welvaart (en die van hun nageslacht)

Vandaag is er weer zo’n misselijke propaganda actie, en wel in de vorm van ‘klimaatspijbelaars’ in Den Haag, die alles behalve spontaan zijn ontstaan: ze worden namelijk georganiseerd en gefinancierd door de EU. 

Cultuur onder Vuur ging op zoek naar wie er achter ‘Youth for Climate’ zitten, de organisator van het klimaatspijbelen. 
Wat blijkt? 
Het initiatief werd op de klimaatconferentie in 2017 gepresenteerd door EC-president Jean-Claude Juncker. 
Zijn commissaris Maros Sefcovic gaf er vervolgens de naam ‘European Youth for Climate Action’ aan, dat volgens de Europese Commissie alleen al tussen 2018 en 2020 met maar liefst € 340 miljoen subsidie wordt gefinancierd.
Kortom:
nietsvermoedende, ongetwijfeld goedwillende scholieren worden massaal geronseld om de ideologische doelstellingen van de linksgroenliberale Europese elite te verspreiden, om zo het gewone volk te misleiden en zover te krijgen akkoord te gaan met de stapsgewijze afbraak van hun welvaart, hun cultuur, hun energie betaalbaarheid en zekerheid (afsluiting van aardgas), hun bewegingsvrijheid (steeds duurder maken van privé vervoer), dus feitelijk hun complete land.

En dat is precies waar men in Brussel al zo lang aan werkt met de creatie van een EU-superstaat. 
Beroof de verschillende volken met massa immigratie van hun identiteit en soevereiniteit, en middels onder valse voorwendselen opgelegd klimaat/energiebeleid vervolgens ook van hun welvaart.

 Immers, alleen een sterk verarmde, met propaganda dom gehouden en totaal afhankelijk gemaakte massa is langdurig onder controle te houden.
Kinderen misbruiken om ons te overtuigen om ons te laten bestelen en verarmen door de elite onder het mom van klimaat om ons onder de knoet te krijgen.

En de nationale, groene en rode politieke landverraders werken mee aan deze opgezette eu-aanslag op onze welvaart voor electoraal gewin bij de komende verkiezingen.[/quote]

En zo is maar weer eens duidelijk wat voor kuddeschapen de meeste mensen zijn.
Nu lopen er ook al grootouders mee :roll:
Men moet de termen 'kindjes' of kleinkinderen' maar laten horen en de meerderheid valt bijna in zwijm van bezorgdheid. ik baal van dat emotioneel gedoe dat kant noch wal raakt.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 feb 2019, 16:53

Zo juist verhaal gelezen van een kind dat haar ouders beschuldicht van slagen met een stroom kabel omdat zij mee was betogen
maar de waarheid zou helemaal zo niet zijn
u ziet maar hoe dit kinderen kan toe aanzetten

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

07 feb 2019, 19:41

Net op TV die schreeuwlelijkerds bezig gehoord.
Het is duidelijk dat die arme schapen het verschil tussen klimaat en milieu niet eens kennen :wink:
55 Monique

07 feb 2019, 22:17

Klik er op 

Theresa May was vandaag in Brussel om verder te onderhandelen over het brexitakkoord, maar daar was duidelijk niet iedereen het mee eens. Enkele betogers stonden het konvooi van May op te wachten. Een van hen sprong zelfs voor een wagen. De man werd snel aan de kant geduwd en raakte niet gewond. Volgens de betogers is het zinloos dat May opnieuw wil onderhandelen omdat er geen toegevingen zullen gebeuren.

VIDEO. Betoger springt voor konvooi van May tijdens aankomst in Brussel
Gelukkig is goed afgelopen ...  :evil: :evil: :evil:

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

07 feb 2019, 23:15

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190207_04159819


 Luister  naar  mijn woorden  en  lees  mijn slogans ,  maar  kijk  niet  naar  mijn daden !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 feb 2019, 08:10

Nu hoor ik gisteren een gesprek was er zelf niet bij betrokken
en het ging over de ouders van het meisje de Wever die weleens de orgarnisatoren achter haar zouden zijn
iemand die. er meer over weet wat vader of moeder wat zij doen of organisatie zij zitten
dit gesprek ging heel overtuigend,ik hoor de ene tegen de andere zeggen ik stuur u dit bericht door
en laat het dan maar eens aan ........... zien ,,naam ken ik niet
naar ik kon luisteren. zou vader of moeder in een bestuur dat achter groen staat te maken hebben
iemand die toevallig dit bericht ook heeft gelezen of gezien,want het was een bericht dat ergens verschenen was

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

08 feb 2019, 11:17

marcelvm schreef:Nu hoor ik gisteren een gesprek was er zelf niet bij betrokken
en het ging over de ouders van het meisje de Wever die weleens de orgarnisatoren achter haar zouden zijn
iemand die. er meer over weet wat vader of moeder wat zij doen of organisatie zij zitten
dit gesprek ging heel overtuigend,ik hoor de ene tegen de andere zeggen ik stuur u dit bericht door
en laat het dan maar eens aan ........... zien ,,naam ken ik niet
naar ik kon luisteren. zou vader of moeder in een bestuur dat achter groen staat te maken hebben
iemand die toevallig dit bericht ook heeft gelezen of gezien,want het was een bericht dat ergens verschenen was
Ik heb ergens gelezen dat de moeder van meisje De Wever een reclamebureau heeft en dat ze het contract voor de publiciteit van Groen in portefeuille hebben, dus ver moet er niet gezocht worden om te weten van waar de wind waait.
De zon is gratis voor iedereen

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 feb 2019, 11:37

Heb ik toch goed gehoord

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 feb 2019, 11:39

Idefix schreef: Ik heb ergens gelezen dat de moeder van meisje De Wever een reclamebureau heeft en dat ze het contract voor de publiciteit van Groen in portefeuille hebben, dus ver moet er niet gezocht worden om te weten van waar de wind waait.
Het stinkt daar uren in de wind, bij de groenen.
En toch zijn er nog een hele massa kuddedieren die voor die charlatans blijven stemmen.
:(
Ondank is 's werelds loon

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

08 feb 2019, 12:53

maior domus schreef:
Idefix schreef: Ik heb ergens gelezen dat de moeder van meisje De Wever een reclamebureau heeft en dat ze het contract voor de publiciteit van Groen in portefeuille hebben, dus ver moet er niet gezocht worden om te weten van waar de wind waait.
Het stinkt daar uren in de wind, bij de groenen.
En toch zijn er nog een hele massa kuddedieren die voor die charlatans blijven stemmen.
:(

Geen paniek.
Eerst nog even de uitslag van de verkiezingen afwachten.
De zwijgende meerderheid zie je niet op straat.

8)