Oma's jihadkinderen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

11 feb 2019, 10:09

Idefix schreef:Zeer zware beschuldiging hoor maat...…….Zover kan ik u niet volgen zonder bewijzen hoor...….  Mijn schoonbroer die onlangs op 85 jarige leeftijd overleden is had al 55 jaar een sociale woning omdat hij een laag inkomen had en 3 kinderen. Later is hij meer gaan verdienen en uiteindelijk waren de kinderen ook de deur uit zodat hij 1)  een te grote woning betrok, en 2) omdat hij teveel verdiende. Ondanks en (tegen uw beschuldiging in) is hij mogen blijven wonen tot zijn dood.  Dus wij hebben een totaal andere ervaring als jij.
De bestrijding van sociale fraude zoals homans voorloog had een ander, verdoken doel: hoeveel Vlaamse erfgenamen hebben in paniek hun erfenis weggeschonken aan hun kinderen uit angst om hun sociale woning te verliezen?
En daar heeft de staat dan weer schenkingsrechten op geïnd...er werd geen énkel 'fraudegeval' aangepakt? 
Fraudeurs met eigendommen in hun thuislanden huren nog steeds sociale woningen? 

Waarom voerde de leugenmedia een erfgename met drie kinderen op die haar erfenis 'moest' wegschenken voor het behoud van haar sociale woning ipv de tegenstrijdigheid van de uitbreidingsmaatregel aan te klagen?!

Jouw schoonbroer heeft niet geërfd?
Dus was de uitbreidingsmaatregel op de eigendomsvoorwaarde ook niet op hem van toepassing.

Wat te groot wonen betreft: er zijn haast geen gepaste sociale woningen voor minderbedeelde alleenstaanden beschikbaar en die hebben óók recht op sociaal wonen dus moet niet gewezen worden dat die mensen te groot wonen!

Teveel verdienen werd ook aangepast: de inkomensgrenzen liggen nu veel hoger zodat hij vast wel nog recht had op sociaal wonen?

Dus waarom zou hij dan privé moeten gaan huren aan huurprijzen die hoger liggen dan de maandelijkse aflossing voor een hypothecaire lening zoals de huurmarkt geëvolueerd is? 
Of om plaats te maken voor kroostrijke migranten en niet te vergeten asielzoekers?
Want dát is de reden dat vlamingen uit sociale woningen moeten wijken.

Vlamingen op de wachtlijsten worden verdrongen, er zijn er bij die reeds 10 jaar op de wachtlijst staan en door de komst van asielzoekers opnieuw hun plaats op de wachtlijst moeten afstaan!
Is dát soms rechtvaardig??
Hebben vlamingen dan geen recht op sociaal wonen in eígen land??  :evil:
Idefix schreef:Voor de 70.000 mensen op de wachtlijst staan is iedere maand dat iemand , (gelukkig voor hem)  "onterecht" gebruik maakt van een sociale woning te lang. Als ge "mens" zijt en ge zijt in het geval dat je boven de max.grens zit zou je in feite moeten blij zijn dat je niet meer van de steun afhangt en zelf iets anders gaan huren. Ik heb hem dat geprofiteer van arme mensen en zelf een dikke pree hebben(want dat is het in feite) altijd kwalijk genomen. Hij zag daar geen graten in, hebben is hebben en krijgen is de kunst was zijn motto.
Ah, dus als vlaming moet je geboden kansen laten liggen want anders dan ben je een profiteur? 
Hij moest zijn recht op sociaal wonen vrijwillig opgeven en duur privé gaan huren zodat zijn sociale woning kon gebruikt worden voor gratis onderdak van vreemden, betaald door het ocmw terwijl onze eigen minderbedeelde vlamingen nog een paar jaar langer op de wachtlijst blijven staan?
Alles hangt af van het inkomen van je schoonbroer of hij nog recht had op een sociale woning: als dat niet meer was dan jaarlijks 24.452€ zonder personen ten laste, dan had hij dat recht wél nog.

Vraagje: zou jíj vrijwillig je sociale woning ruilen tegen een dure privé huurwoning, jezelf financieel benadelen (!!) ook als je mocht blijven wonen om plaats te maken voor vreemd gespuis dat voorrang krijgt?? Dacht het niet!

Bah, afgunstig dat eigen familie naar hun eigen portemonnee kijkt en terecht van geboden voordelen gebruik maakt, ze zouden nog wel vrijwillig voor financieel verlies moeten kiezen omdat ze eigen volk zijn en geen recht hebben op voorrang in eigen land.  :roll: 
Misselijkmakend.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 feb 2019, 10:55

Beste Ice. Ten eerste, hoeveel mijn schoonbroer zaliger geërfd heeft gaat u en mij niet aan. dat interesseert me niet . Ten 2de moet ik absoluut niet jaloers zijn op gelijk wie en zeker niet op mijn schoonbroer.
Ik zou het zeggen met de uitspraak van een vriend: "Ik heb geen armoe tekort" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awel, ik ga iets heel schoons wensen voor u en dat is gemeend." Ik wou dat je zo arm waart dan ik".
Verder.....ge moogt den diksten hebben...…..OK? :wink:
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 feb 2019, 10:57

Kunnen we nu weer on topic over Jihad kinderen????
De zon is gratis voor iedereen

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 feb 2019, 11:17

Idefix schreef:Kunnen we nu weer on topic over Jihad kinderen????
Ja, sommigen zeggen:
die schaapjes van kinderen kunnen er niets aan doen wat hun ouders hebben uitgespookt, ze zijn onschuldig en we moeten ze dus een kans geven in onze maatschappij.
Ja ja, een kans waarvoor? Om wanneer ze wat groter zijn, zich te laten ontploffen op één van onze plaatselijke markten, of op een concert voor kinderen, of in een winkelcentrum.
Ik noem maar wat.
Want zeg me niet dat die schaapjes niet geïndoctrineerd kunnen zijn.
Onlangs was hier toch nog in het nieuws dat kids in de kleuterschool keelsnijgebaren maakten naar andere kinderen op de speelplaats.
Voor mij is het duidelijk, en eenvoudig:
oma's, moeders en kinderen: stamp onder hun gat en buiten.
Heel die families zijn verbrand en we kunnen geen risico's nemen.
Onze vrede en veiligheid staan voorop.
Islam heeft hier niks te zoeken in onze contreien.
Ondank is 's werelds loon
Ice

11 feb 2019, 11:46

Idefix schreef:Beste Ice. Ten eerste, hoeveel mijn schoonbroer zaliger geërfd heeft gaat u en mij niet aan. dat interesseert me niet . Ten 2de moet ik absoluut niet jaloers zijn op gelijk wie en zeker niet op mijn schoonbroer.
Ik zou het zeggen met de uitspraak van een vriend: "Ik heb geen armoe tekort" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awel, ik ga iets heel schoons wensen voor u en dat is gemeend." Ik wou dat je zo arm waart dan ik".
Verder.....ge moogt den diksten hebben...…..OK? :wink:
En wát precies heeft dit nietszeggend commentaar te maken met de zijdelingse discussie over 'onterecht' sociaal wonen waarbij jíj het voorbeeld van je schoonbroer aanhaalde?
idefix schreef:]Ik heb hem dat geprofiteer van arme mensen en zelf een dikke pree hebben(want dat is het in feite) altijd kwalijk genomen.
Als er dan ingegaan wordt op de afgunst en dat vermeende profitariaat weerlegd wordt, dan is een erfenis opeens irrelevant en onze zaken niet?
idefix schreef:Kunnen we nu weer on topic over Jihad kinderen????
Wíe ging off topic door te reageren op mijn antwoord op Marcelmv over het kostenplaatje?
idefix schreef:ICE ik weet ondertussen dat je een hevige tegenstander zijt.....
???  :roll: