Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Fazal

14 apr 2019, 16:08

Kilometers omrijden, en op de ring in de file staan.
Goed voor het klimaat. :evil:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 apr 2019, 16:22

Niet alleen Antwerpen duwt men het door de strot.
Heel Vlaanderen gaat een paar miljard aan belastingcentjes ophoesten voor die zinloze overkapping.
En wat is het volgende folieke van de groenen?
Overkapping van de Brusselse ring zekers?
En wat gaat men dan met de uitstoot van de wagens doen in de overkapping...., door een buis naar buiten sturen?
Het tover woord om de mensen te koeioneren, en geld af te luizen is "milieu en klimaat"en daarvoor moet alles wijken,alhoewel ze goed weten dat het een jaren lange cyclus is waar de mens geen invloed op heeft,
En voor Antwerpen, men mag met , volgens hun een vervuilende oldtimer wagen hebben, als men een vignet koopt,mag men er wel mee door de stad,terwijl er aan de kaden grote vracht en cruise schepen liggen die meer vervuilen dan 1 miljoen auto's... dus om de poen is het te doen,het heeft niks met klimaat os milieu te maken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

15 apr 2019, 16:37

Stilaan denk ik ook dat de baas ergens anders woont, vandaag ben ik gaan tekenen voor een kattenbelletje rond mijn nek. Je scant een qr code met je smartphone als je begint, na een paar dagen bij einde werk mag je pas afmelden. Men weet dan waar je zit of geweest bent.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 apr 2019, 16:51

tokkio schreef:
15 apr 2019, 16:22
Niet alleen Antwerpen duwt men het door de strot.
Heel Vlaanderen gaat een paar miljard aan belastingcentjes ophoesten voor die zinloze overkapping.
En wat is het volgende folieke van de groenen?
Overkapping van de Brusselse ring zekers?
En wat gaat men dan met de uitstoot van de wagens doen in de overkapping...., door een buis naar buiten sturen?
Het tover woord om de mensen te koeioneren, en geld af te luizen is "milieu en klimaat"en daarvoor moet alles wijken,alhoewel ze goed weten dat het een jaren lange cyclus is waar de mens geen invloed op heeft,
En voor Antwerpen, men mag met , volgens hun een vervuilende oldtimer wagen hebben, als men een vignet koopt,mag men er wel mee door de stad,terwijl er aan de kaden grote vracht en cruise schepen liggen die meer vervuilen dan 1 miljoen auto's... dus om de poen is het te doen,het heeft niks met klimaat os milieu te maken.
Die cruiseschepen betalen ook zwaar om daar te mogen aanmeren, dat is ook niet gratis. Maar vergeet niet wat zo'n cruiseschepen aan toeristen opbrengen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

15 apr 2019, 17:49

Prima Vera schreef:
15 apr 2019, 16:51
Die cruiseschepen betalen ook zwaar om daar te mogen aanmeren, dat is ook niet gratis. Maar vergeet niet wat zo'n cruiseschepen aan toeristen opbrengen.
Heb je een inzage in die 'zware betalingen' ?
Vorig jaar nog beweerde het stadsbestuur dat er meer cruiseschepen de Schelde opkwamen dank zij de zeer aantrekkelijke liggelden aan de terminal. Ook toen kwam er geen antwoord op de gestelde vragen naar details t.o.v. Amsterdam of Vlissingen !

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

16 apr 2019, 11:20

ik plaatste het al ergens
die overkapping hoeveel geld ging het kosten
tien jaar voor het af is doe er dan maar wat jaren bij ook voor de prijs
maar wat binnen 10 a 15 jaar als de auto elecrich welk voor nut gaat het dan nog hebben,
want we gaan naar propere autos

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

16 apr 2019, 13:21

marcelvm schreef:
16 apr 2019, 11:20
... maar wat binnen 10 a 15 jaar als de auto elecrich welk voor nut gaat het dan nog hebben,
want we gaan naar propere autos
Dan liggen die cruiseschepen nog altijd te stinken midden in de LEZ van Antwerpen ! Er wordt op zo'n schip zoveel energie verbruikt dat de turbines wel moeten blijven draaien want de stad kan dat niet leveren !
Lang leve de LEZ Antwerpen, het meest ondoordachte monster dat ter wereld kwam zonder Groen! in het stadsbestuur ... :roll:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

16 apr 2019, 23:21

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

17 apr 2019, 20:03

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

18 apr 2019, 00:02

Och, plak ze wat aan elkaar met seconden lijm!
Misschien met de billen aan elkaar? Anders is er misschien weer een "Me too" opstoot :roll:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 mei 2019, 14:32

Voila, het volgende wonder, greta Thunberg kan C0² zien....wat men allemaal niet moet doen om in de belangstelling te komen,of bedoeld ze haar eigen adem die ze ziet als het buiten vriest.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/de ... /#comments
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

02 mei 2019, 17:05

Ik heb dat meisje één keer gezien op TV. Zelf kijk ik sinds 2012 geen TV meer maar ik was bij mijn kinderen en daar zag ik het. Ben blij dat ik geen TV meer kijk en zeker geen nieuws.

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

02 mei 2019, 17:11

Wat mij ook stoort is het weerbericht. Als het twee dagen wat warmer is dan het gemiddelde, wordt er direct gesproken van de "opwarming" enz... Nu we al enkele dagen temperaturen onder het gemiddelde hebben en voor de komende week dat niet zal veranderen, hoor ik nooit zeggen dat het "te fris" is voor de tijd van het jaar. Dat weerbericht en die weermannen en weervrouwen kunnen zeggen wat ze willen, het is te dwaas voor woorden.

Ook steeds die voorspelling van één volle week is niet nodig. Het kan allemaal snel veranderen. Ik lees dikwijls het woord "klimaathysterie", wel ze zijn hysterisch.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 mei 2019, 13:24

Afbeelding

Nu nog 'stemmen' erbij die haar zeggen dat ze bedrijven moet gaan sluiten, en we zijn er.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

03 mei 2019, 14:49

Wil. schreef:
03 mei 2019, 13:24
Afbeelding

Nu nog 'stemmen' erbij die haar zeggen dat ze bedrijven moet gaan sluiten, en we zijn er.
Misschien heeft ze het licht gezien, of heeft de ene of andere messias haar opdracht gegeven , zodat er een nieuw geloof ontstaat,en richten ze een bedevaarts oord op, een gebedshuis, en omhalingen, om het klimaat gunstig te stemmen. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.