Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Marcelv

11 apr 2019, 16:21

Kijk eens op you tube en kijk eens naar gesprekken van Nederlandse deskundige over het klimaat
Welke onzin ons door de strot geduwd word,
Maar deze mensen Laar men niet op tv komen om samen met voorstanders klimaat te discuteren,waarom niet bang voor afgang

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 apr 2019, 22:42

Die opwarming van de aarde is één grote hoax.
Wacht maar een jaar en alles is doorprikt.
Maar dan hebben de groenen ondertussen hun politieke buit binnen.
Dankzij hun vuile spel.
:evil:
Ondank is 's werelds loon

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 apr 2019, 23:50

Wel ... er zouden er meer het licht moeten zien!
Niet eenieder is, spijtig genoeg, in staat om wat vals "ex cathedra-gelul" te onderkennen.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

12 apr 2019, 00:51

sibarita schreef:
11 apr 2019, 15:56
https://sceptr.net/2019/04/amper-1-000- ... l0YhxkX5lk


[Volgens Anuna De Wever, het gezicht van Youth for Climate, is opstaan voor 7 uur ‘s morgens niet menselijk. “Ik ben het vroege opstaan kotsbeu! Als mijn wekker weer eens om zeven uur gaat, sta ik op met hoofdpijn. Het is tegen de menselijke natuur en bovendien totaal niet verantwoord dat scholen hun leerlingen zo vroeg uit bed halen”, zo schrijft de jongere De Wever via Humo. Als oplossing heeft de jonge opiniemaakster latere uren voor ogen en daar wil ze zelfs voor actievoeren. “Waarom beginnen de lessen niet gewoon om tien uur? Misschien moet ik daar eens voor gaan striken.”
Het is afwachten of daar echter meer mensen voor te vinden zijn. Er daagden vandaag zo’n 1.000 betogers op voor de nieuwste klimaatspijbelmars in Brussel.



1000 betogers vandaag in de klimaatmars : gewoonweg schitterend hoe de linkiewinkies hun eigen leugen-engagement hier bewijzen. Uit pure domheid. Van al die betogingen ( met elke keer een paar duizend lieden minder ) wordt je natuurlijk doodmoe. De oplossing voor die vermoeidheid is bij wijze van spreken al 100 jaar oud : ze nemen het vliegtuig. Ze vliegen dus letterlijk wèg van hun ideologie. De rest of the pack dieselt ergens naar de vrije natuur. Dus mogen bompa en bomma opdraven. Gelukkig is niet iedereen van hun leeftijd kinds geworden.
Vanzelfsprekend is een ritje met een diesel, een vliegtuigreis, niet vervuilend wanneer die gepleegd worden door de groene medemens, nietwaar Almaci. Trouwens Almaci, hoe raakt gij in Turkije, of hebt gij uw roots verloochend en blijft gij hier nieuwe onnozelheden verzinnen. En de mayonnaisepot Calvé, roept geen moord en brand bij de onnoemelijke aantallen vliegtuigen die dagelijks over ons land trekken, hun accijnsvrije uitstoot op ons allen nederdalend ... Maar een vuurtje stoken in je tuin, je huis verwarmen met hout of kolen of mazout, da's pas vervuiling van het milieu nietwaar ?
En onder ons gezegd en gezwegen, groen krapuul, de luchtvervuiling stopt aan de grens met belgie. Iedere Groene wéét dat. De luchtvervuiling echter weet dat ook en dat ze bij ons, in dit superkampioenenland van recyclage en milieuterrorisme voor jan met de pet, niet welkom is. Dus komt ze niet !
Alléén al dààrom zijn er geen maatregelen inzake klimaatbeheersing meer nodig in belgie want er geraakt geen beetje vervuiling over de grens. En mocht dat toch het geval zijn, waarom moeten wij, belgen, europa redden van de luchtvervuiling terwijl wij op de europese kaart zo'n klein landje zijn dat je het maar met enige zin voor ontdekkingsreizen erop ziet afgebeeld staan.
De enige vorm van betrouwbare energie schaffen jullie, groene gangsters, af en jullie sturen 11.000.000 mensen het bos in op een tocht naar nergens, want zonnepanelen verslijten, windmolens zijn duur in het onderhoud, en wat met de vervanging ervan, wat met de recyclage ?
Ach ja hoor ik jullie zeggen, dat is geen probleem : in afrika doen ze dat wel voor een appel en een ei. Nee : voor een appel is al genoeg.
Waarom horen we van jullie geen protest tegen de isolatie in de spouwmuren, een slim uitgedokterd commercieel initiatief met de rotting van de binnenmuren als toemaatje. Waarom geen enkele opmerking over de overgeïsoleerde woningen waar binnen korte tijd schimmel op de muren tevoorschijn komt ?
Een paar vensters openzetten is nog altijd de beste verluchting.
En wat is de zin van dakisolatie als je geen dakkamers hebt ? Een ruimte isoleren waar je niets mee kunt doen. Proficiat, schitterende geesten van groen : als we het aan jullie overlaten zitten we binnen tien jaar allemaal in onze bloten in het gras : geen vrachtvervoer meer, geen scheepsvervoer meer, geen tv's die in de winkel staan te wachten, geen tomaten uit spanje meer, als je wil hebben moet je ze maar zelf gaan halen.
Geen colruyt meer, geen aldi, want camions zijn verboden wegens hun vervuiling.
Ik herhaal hier wat ik eerder schreef : we kopen allemaal een kar met paard, en voor wie een paard te duur is, pak dan zo'n ezel van Groen.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil
Marcelv

12 apr 2019, 08:06

Wat duwt men Antwerpen door de strot binnen zoveel jaar alleen nog electrise auto’s
Waarom nog de overkapping van de ring door de groene er door geduwd
Dat gaat 10 jaar zeg dan maar nog veel langerduren veel geld kosten en overbodig zijn
Men moet toch vooruitkijken zeggen politiekers

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 apr 2019, 10:25

Ik vind het tof wanneer men gaat vragen 'waar rijdt je heen, voor wat, waarom'? Het zal nooit zijn, men verdient daar te veel aan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

12 apr 2019, 11:19

Marcelv schreef:
12 apr 2019, 08:06
Wat duwt men Antwerpen door de strot binnen zoveel jaar alleen nog electrise auto’s
Waarom nog de overkapping van de ring door de groene er door geduwd
Dat gaat 10 jaar zeg dan maar nog veel langerduren veel geld kosten en overbodig zijn
Men moet toch vooruitkijken zeggen politiekers
Niet alleen Antwerpen duwt men het door de strot.
Heel Vlaanderen gaat een paar miljard aan belastingcentjes ophoesten voor die zinloze overkapping.
En wat is het volgende folieke van de groenen?
Overkapping van de Brusselse ring zekers?
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 apr 2019, 13:14

Vreemd toch dat "de groenen" hier voortdurend de kop van Jut zijn ivm het miljardenproject in en rond Antwerpen - het sluiten van de Ring (Oosterweelproject). Nochtans heeft Groen daar volstrekt niks mee te maken - het huidige stadsbestuur (NVA +) heeft daar wel alles mee te maken. Maar dat mag niet gezegd worden natuurlijk .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 apr 2019, 14:00

Het plan van de Oosterweelverbing is al begonnen lang voor er maar sprake was van de NVA
Groen is begonnen over de overkapping

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 apr 2019, 14:53

Wring U maar in allerlei bochten maar dat is zinloos: Groen heeft er als partij niets mee te maken - er is nog nooit een Groene burgemeester van Antwerpen geweest of een Groene schepen van Mobiliteit. Laatstgenoemde functie is al 5 jaar in handen van Koen Kennis(NVA) en onder Patrick Jansens was dat Ludo van Campenhout(NVA). Ook de bevoegde minister van Mobileit is er eentje van de NVA nl. Ben Weyts.
"Het politiek stuurcomité van de Vlaamse Regering, de stad Antwerpen en de Antwerpse Haven hebben achttien leefbaarheidsprojecten voor de Antwerpse ringzone goedgekeurd. Samen is dat goed voor een investering van 1,25 miljard euro. Er zijn enkele overkappingsprojecten geselecteerd...In totaal gaat het om 3,25 kilometer overkapping, onder meer in de stationsomgeving van Luchtbal, nabij het Sportpaleis en over de A12 ter hoogte van de Jan de Voslei...Na een “titanenwerk van betrokkenheid” - dixit minister van Mobiliteit Ben Weyts - zijn nu uit 31 projecten 18 concrete overkappings- en leefbaarheidsprojecten geselecteerd...(25 juni 2018 HLN)

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

12 apr 2019, 15:07

Frits,ik denk dat gij groene ogen hebt. :D
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 apr 2019, 15:35

In de verste verten niet, mijn beste. Ik heb niets met Groen. Maar ik volg wel al vele jaren het politieke reilen en zeilen en niet via internetblogs- of fora want daar kwaakt men elkaar doorgaans maar na. Wie wil kan van alles het fijne te weten komen maar dan moet je je wel deugdelijk informeren. Voor mij zijn de feiten de feiten. In geval van het Oosterweel gedoe heeft Groen bijzonder weinig met die zaak te maken aangezien ze nooit bestuursmandaten gehad hebben dienaangaande.
Fazal

12 apr 2019, 18:02

Ze deugen allemaal niet, waarom zou groen dan wèl deugen!???
Groen zorgt ervoor dat we minder en minder van onze welvaart kunnen genieten.

Philippe Watteeuw, de burgemeester achter de schermen hier in Gent, is een fietsfanaat, en wil daarom iedereen op de fiets krijgen, al loopt men tegen de honderd aan.

Hij houdt niet op straten te blokkeren, paaltjes te zetten, en streepjes te trekken.
En tezelfdertijd zorgt hij, als schepen van (Anti-)Mobiliteit ervoor, dat er in Gent geen enkele straat meer is waar er geen werkzaamheden zijn. Gans Gent ligt open, en dit voor de zoveelste keer.
Eender waar je moet zijn, dien je kilometers om te rijden, al ben je soms nog slechts 50 meter van uw bestemming verwijderd.

Zoals Herman Brusselmans al schreef: "die man is bezig met Gent helemaal naar de kloten te helpen".

Met zijn fiets is hij gevallen.
Hij is ermee uit zijn slaapkamer vertrokken en zal nog niet goed wakker zijn geweest.

Afbeelding

Heeft die kerel wel een rijbewijs? Ik vraag mij af hoe die zijn boodschappen doet!?
Telkens met een klein pakje op het stoeltje van zijn fiets? En hoe gaat hij op reis?

Soit, men ziet toch zo dat die vent een groene ijzerbijter is.

Afbeelding
Fazal

12 apr 2019, 19:50

‘De Gentenaars zijn zo mak. Van het rebelse Gent blijft niet veel over.’ (Het Nieuwsblad, 29.09.2016). En ze maken hierbij associaties waarbij geen tegenspraak geduld wordt: ‘Het circulatieplan rigide en doctrinair invoeren’ (Het Nieuwsblad, 29.09.2016). “Brabantdam klaar ná invoering circulatieplan. Circulatieplan uitstellen is logisch, maar kan niet voor dogmatici.” (Tweet Peter Dedecker 11.01.2017). ‘Dat het stadsbestuur dit niet wil erkennen, is een aanfluiting van de democratie.’ (site IntelliGent Mobiel). Ook bekende Gentenaar Zaki wordt opgevoerd: ‘Het circulatieplan is een strop rond Gent.’ (Tweet IntelliGent Mobiel, 28.10.2016), of Open VLD’er Karel De Gucht: ‘Je vraagt je toch af waarom die zotternij niet stopt en ‘een zekere Watteeuw’ niet wordt opgesloten in het Gravensteen’ (Tweet IntelliGent Mobiel, 21.12.2016).

Groen is hier aan de macht, weliswaar gedeeltelijk achter de schermen, maar we zien nu al wat ervan komt.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

12 apr 2019, 22:37

't Doet me meer denken aan een huurbaas op zijn fiets, in de garage staat zijne dikke BMW/Mercedes.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg