Overheid gaat zelf medicinale cannabis kweken

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
55 Monique

09 feb 2019, 00:02

Klik er op 

Overheid gaat zelf medicinale cannabis kweken :
Meerderheidspartijen CD&V, Open Vld en MR willen een agentschap oprichten dat toeziet op de teelt van cannabis voor wetenschappelijke en medicinale doeleinden. Dat agentschap kan vergunningen verstrekken aan telers en kan het monopolie behouden op in- en uitvoer.

Hebben ze daar dan geld voor ???? Begrip als ze mensen kunnen helpen , maar als ik dit hier lees onderaan  :evil: :evil: :evil:[/color]

Klik er op

Farma files. Ook in 2020 tot half miljard te kort voor pillen: nieuwe regering krijgt problemen met geneesmiddelenfactuur :evil: :evil: :evil:   Het ziet ernaar uit dat de volgende Minister van Volksgezondheid problemen zal hebben om de factuur van onze pillen te betalen. Dit jaar was er al een tekort van 500 miljoen euro en experts vrezen dat het ook in 2020 weer krabben wordt. Het Rekenhof spreekt van een ‘structureel tekort’.


frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 feb 2019, 11:00

Dat zijn 2 zaken die volledig los  van elkaar staan.
Dat de overheid zelf controle zou krijgen over medicinale cannabis kan alleen maar positief zijn. Je schakelt allerlei schimmige tussenpersonen uit waarvan er een deel in de illegaliteit opereren.Nog beter zou zijn om de hele markt te controleren. Zo zou de overheid er ook nog een hoop geld aan kunnen verdienen; geld dat nu in de zakken van de drugmaffia terecht komt.
Wat medicijnen betreft staat de overheid met de armen in de lucht: die business wordt volledig gecontroleerd door de farmaceutische industrie en de medicijnenlobby. Net zoals dat  het geval is met de energiemarkt wordt de pillenindustrie volledig door privébedrijven gecontroleerd en moet de overheid - en de burger - dansen naar de pijpen van de pillendraaiers.
55 Monique

09 feb 2019, 11:14

Frits1955
Net zoals dat  het geval is met de energiemarkt wordt de pillenindustrie volledig door privébedrijven gecontroleerd en moet de overheid - en de burger - dansen naar de pijpen van de pillendraaiers.

Idd klopt , Oorzaak canvas Marc Coucke , prijs maal x 335 Zeldzame ziekte .... 
Is toch duidelijk dat niets meer normaal werkt (draait altijd om geld )

Ik besef ook dat van veel factoren afhangt ( maar zouden ze toch de wet eens mogen veranderen .

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

09 feb 2019, 12:24

Ja , 
de industrie en de overheid zorgen voor ons ! ! ! ! !


Slaappillen

https://www.hln.be/nina/fit-gezond/half ... ~a76aa8a0/

Tandpasta

https://healthwatch.eu/nl/waarom-fluori ... e-lichaam/ .

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

09 feb 2019, 14:44

Hoog tijd, daarmee schakelen ze al en hele hoop misdaad die met dat product samengaan uit. Voor mijn part mogen ze zelfs sterkere producten toelaten. Degenen die ze wil snuiven of spuiten gebruiken ze toch ook al moeten ze er voor stelen en roven en moorden. Als het vrij te krijgen is wordt dat goedkoper en schakelt dat de hele misdaadketen uit.( Sla me nu niet plat met "schande" hoor want bier whisky en andere sterke dranken tot Stroh 80% toe zijn ook vrij te verkrijgen en daar ga je ook aan kapot).
De zon is gratis voor iedereen
55 Monique

09 feb 2019, 17:18

URSULAMI 

Ga dat eens vragen aan huisarts ? (Slaappillen) maar mijn vader heeft nooit slaappillen genomen ...
En zelden medicatie ... 88 jaar 

Pfizer stopt met onderzoek naar medicatie tegen alzheimer en parkinson
Vanaf u 65 jaar bestaat de kans  , en ook op jongere leeftijd ... 

Alleen medicatie om rustiger te worden dat is enige dat helpt en dan nog ? ... 
Eiwit amyloid en voeding heeft daar ook met te maken ...
Bloedonderzoek ( Uitslag )  Moet daar eens op letten eiwit.

Maar mensen met Dementie en alzheimer en parkinson , Het wisselen van dag en nacht ritme is veel voorkomend bij dementie Dat zijn momentopname bij zo mensen , kunt dat zelf niet bijhouden .

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 18:08

Goed zaak van die canabis, nu het nog voorgeschreven krijgen en weg met en hele hoop kwalijke pijnen. 

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

09 feb 2019, 18:10

woooowwww nu kan de overheid gaan blowen, als ze hash gaan kweken, net een bende hippies in de jaren zestig.  Dan kan de overheid zeggen, ik zal maar een saf gebruiken, hopelijk wordt ze gebruikt voor mensen die het echt nodig hebben.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 feb 2019, 18:40

Het kweken van Medicinale canabis is aan zeer strenge regels gebonden, Nederland doet het al jaren. 
En dus enkel te krijgen op voorschrift van de dokter en tegen erge pijn

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

10 feb 2019, 12:14

kitten schreef:Het kweken van Medicinale canabis is aan zeer strenge regels gebonden, Nederland doet het al jaren. 
En dus enkel te krijgen op voorschrift van de dokter en tegen erge pijn
In Limburg zijn ze daarin gespesialiseerd, maar of het legaal is weet ik niet...…. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De zon is gratis voor iedereen

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

10 feb 2019, 12:24

De Boerenbond zal dan het alleenrecht krijgen om deze te telen met dank aan CD&V vrienden !
Doe wel en zie niet om !

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

10 feb 2019, 16:09

Nu koopt men de medicinale canabis in Nederland en die strijken dan ook de winst op