Trump eist.......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 feb 2019, 11:11

De Amerikaanse president Donald Trump wil 800 gevangen IS-strijders overdragen aan Europa.
Oorlogmisdadigers moeten veroordeeld worden in het land waar ze de misdaden begingen , maar Trump weet heel goed dat ze hier een luxe behandeling krijgen en allerlei eisen stellen in de gavangenis.
Amerika en Europa hadden daar in eerste instantie weg moeten blijven .
Er zijn genoeg Arabische landen die daar wel paal en perk kunnen aan stellen , maar de wapenlobby beslist van er zich mee te moeien, wapens worden immers niet gemaakt om te stockeren.
Dat de VS in de toekomst zich nog uitsluitend moeit met hun eigen zaken, en hun pollen afhouden van de olievoorraden in de wereld.
Trump zijn logica is soms moeilijk te vatten , nu hij is naar Amerikaanse normen de machtigste man ter wereld en dat laat hij op alle gebied merken.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 feb 2019, 11:42

Standrechtelijke executie is het enige correcte tarief voor die IS soort.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 feb 2019, 12:07

wardje schreef:
17 feb 2019, 11:11
(…) Dat de VS in de toekomst zich nog uitsluitend moeit met hun eigen zaken, en hun pollen afhouden van de olievoorraden in de wereld.
Ik vind dat een rare gedachte. De VS willen hun hand kunnen leggen op de olievoorraden van Syrië, maar tegelijk kondigen de VS aan dat ze zich terugtrekken uit Syrië en dit terwijl de regering die daar baas is, nog altijd beste vriendjes zijn van Poetin en niet van de VS. Dat snap ik niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 feb 2019, 12:54

Ik denk dat er iets op til is, overal trekt Trump zijn troepen terug , nu ze geen goeie vrienden meer zijn met Rusland ( wapenverdag); 2a 3 weken geleden is er een grote troepenmacht met helikopters enz, in Zeebrugge aan land gegaan ,ze hebben het materiaal terug inelkaar gestoken en doorgevoerd naar de grens met Rusland.( misschien spierballengerol, ik zeg altijd maak een slapende hond niet wakker) en heb er nog niet dikwijls naast gezeten achteraf gezien.
Kan ook zijn dat hij een gedeelte van zijn troepen wil stationeren langs de Mexicaanse grens om aan de bevolking te kunnen tonen dat het wel menens is waarom hij daar een muur wil, niettegenstaande zijn er nog veel plaatsen aan de mexicaanse grens met de VS waar je zo de grens kan oversteken , helemaal isoleren zal Trump nooit kunnen.
Niet vergeten dat Venezuela waar Trump gesproken heeft van indien nodig militair op te te treden ook grote olievoorraden heeft, en als hij daar een voet aan wal kan zetten door een andere president te steunen hij de miserie in het oosten kan vergeten en dat de USSR dan maar de boel moet recht trekken.
Trump is een strateeg , hij probeert altijd zijn gedacht door te drijven zelfs tegen zijn eigen partij in.
Zo zijn er geen twee( en misschien gelukkig maar).

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

17 feb 2019, 13:12

Hele slimme man die Trump. Ze in Europa laten berechten en als ze dan ooit vrij komen lopen ze vooral niet in Amerika rond, maar in Europa. Maar eigenlijk zou dit alles eigenlijk in Syrië zelf moeten gebeuren, waarom moeten wij dat eigenlijk weer oplossen? Kunnen ze daar dan eigenlijk helemaal niks zelf?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 feb 2019, 13:54

wardje schreef:
17 feb 2019, 12:54
Ik denk dat er iets op til is, overal trekt Trump zijn troepen terug , nu ze geen goeie vrienden meer zijn met Rusland ( wapenverdag)
Hoezo, iets op til? Heeft Trump niet altijd geroepen 'America First!' ? Als er plaatsen op de wereld zijn waar de Amerikanen vitale belangen menen te hebben, dan kunnen daar militaire acties ondernomen worden. Maar in Syrië zijn die er niet voor hen. Dus komen de troepen terug.

Je hebt me ondertussen nog helemaal niets verklaard over wat jij noemde "hun (=VS) pollen afhouden van de olievoorraden in de wereld" . Jij leek dat te snappen. Ik in elk geval niet. Maar ik word van deze uitleg niet wijzer, Wardje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

17 feb 2019, 18:42

Die is-bandieten naar hier halen is het begin van heel veel miserie. Wie gaat die berechten?
Welke strafmaat is er van toepassing?
Hoe lang zullen ze vast zitten? Rekening houdend dat ze na 1/3 van de straf kunnen vrij komen.
Als ze al veroordeeld worden wegens procedure fouten.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

17 feb 2019, 19:07

Zoals Francken voorstelde allen met de dubbele nationaliteit de Belgische nationaliteit afnemen en is het ons probleem niet meer :idea:
Doe wel en zie niet om !
55 Monique

17 feb 2019, 23:26

Fregat ,

Denk dat niet , volgens dat ik op afspraak canvas heb gehoord ...

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20190211/

Moet daar eens naar luisteren ..
Ze gaan er iets moeten aandoen dat is zeker .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 feb 2019, 00:06

Zijn woord is wet of wat? Laat die in hunne heimat.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 feb 2019, 08:37

miel schreef:
17 feb 2019, 18:42
Welke strafmaat is er van toepassing?
Hoe lang zullen ze vast zitten? Rekening houdend dat ze na 1/3 van de straf kunnen vrij komen.
Als ze al veroordeeld worden wegens procedure fouten.
Zeer juist, miel.
Als het aan die maatschappijvernielers van een Geens en zijn links-activistische rechters ligt, worden ze onmiddellijk terug losgelaten in onze straten.
"onder voorwaarden" weliswaar.
:evil:
Ondank is 's werelds loon
55 Monique

18 feb 2019, 08:58

maior domus

Als ze dat echt willen aanpakken , daar is geen geld voor
Magere troost .
55 Monique

18 feb 2019, 11:00

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... source=SIM

Trump zet terugkeer Syriëstrijders op agenda Wetstraat 8O

De federale regering moet de knoop doorhakken of Syriëstrijders die uit ons land vertrokken in een Belgische cel moeten. De Vilvoordse burgemeester Hans Bonte (sp.a) vindt dat een goed idee, maar de regering twijfelt.

Jaja zeker dat de regering in twijfel trekt , en de rede waarom geldgebrek en plaats
En in verleden stilzwijgend en verder doen zoals altijd ( Denk dat Bonte vergeten is telkens heisa rond dit onderwerp ) :evil: :evil: En waarom is er geldgebrek Zaventem en metro ?????
55 Monique

18 feb 2019, 11:42

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ja ... /#comments

Jambon: “Met afnemen nationaliteit los je niet alles op, maar je maakt het wel moeilijker”

N-VA blijft erbij dat ze de Belgische nationaliteit van Syriëstrijders met een dubbele nationaliteit wil afnemen, maar geeft toe dat dat niet “de oplossing is waar je alles mee oplost”. Dat zei voormalig minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon in De Ochtend. “Maar het is wel een element dat het hen moeilijker maakt.”

We moeten er niet onnozel over doen: de meeste Syriëstrijders zullen hier ooit vrijkomen en dan is dat een gigantische uitdaging


Deze man met zijn kompaan Francken , gaan eens komen vertellen wat ze moeten doen :evil:
Er is geen opvolging mogelijk van uit ons land wordt wakker ( Verplicht gevangenis zit niks anders op )
chaira for belgium als die man morgen vrijkomt , komt die weer naar ons land ( denkt eraan ) dat er nog veel lijken uit de kast gaan naar bovenkomen kabinet , niet opgevolgd en nageleefd ...
Denk dat ze iedere dag ons uitlachen in wat apenland dat we leven ... Actie ondernemen als kalf al verdronken is ... :roll: :roll: Geldgebrek kabinet Geens :evil: :evil: Wacht in mei 2019 , fabeltjes dat ze niet kunnen waarmaken .
Niemand was verplicht om naar daar te gaan zijn uit eigen beweging gegaan , Niet meer welkom ...Enige groot probleem is dat ze niet kunnen opvolgen ( en de gevolgen daarrond 8O ). :evil: :evil:
:evil: Belgische nationaliteit van Syriëstrijders met een dubbele nationaliteit wil afnemen Zijn vergeten wat onlangs Hendrik Vuye gezegd heeft over dubbel nationaliteit ? en vraag is kunnen ze dat op korte tijd waarmaken wetsvoorstel :oops:
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 18 feb 2019, 12:24, 5 keer totaal gewijzigd.
Ice

18 feb 2019, 12:13

maior domus schreef:
18 feb 2019, 08:37
miel schreef:
17 feb 2019, 18:42
Welke strafmaat is er van toepassing?
Hoe lang zullen ze vast zitten? Rekening houdend dat ze na 1/3 van de straf kunnen vrij komen.
Als ze al veroordeeld worden wegens procedure fouten.
Zeer juist, miel.
Als het aan die maatschappijvernielers van een Geens en zijn links-activistische rechters ligt, worden ze onmiddellijk terug losgelaten in onze straten.
"onder voorwaarden" weliswaar.
:evil:
Mét uiteraard gratis huisvesting en uitkering op onze kap om ons te vermoorden en hunne jihad in onze straten te voeren waarvoor ze niet bestraft zullen worden.
Dat ziet toch iedereen aankomen?
Nochtans is de oplossing duidelijk: om te beginnen de Belgische nationaliteit ontnemen van élke syrië moordenaar én terrorist waarvan geen twijfel kan bestaan dat het oorlogsmisdadigers zijn.
Ze zijn tenslotte al strafbaar door in het buitenland te gaan strijden voor een vreemde mogendheid/terroristische organisatie notabene!
Berechten in het land waar ze zich hebben schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden en terroristische activiteiten, syrië heeft het récht om misdaden, begaan op hún grondgebied, zelf te berechten.
Géén land heeft het recht syrië dat recht te ontnemen door deze moordenaars te beschermen door ze terug te halen om zo hun terechte straf te kunnen ontlopen onder het mom van hun (dubbele!) nationaliteit.
Zolang geens, francken, de block en 'onze' politieke witteboordcriminelen blijven pleiten voor terugkeer van deze terroristen, maken zij zich schuldig aan medeplichtigheid van toekomstige terreur want zij bieden terroristen de mogelijkheid door slappe wetten met gaten om ook hier oorlog te ontketenen.
De politiek verzuimt hierbij haar plícht om onze bevolking te beschermen tegen terroristen.

De énige optie voor de politiek om aan te tonen dat ze hun plicht als overheid doen is ervoor te zorgen dat geen van die moordenaars hier nog ooit een voet op Belgische bodem kan zetten en dat begint met hun belgische nationaliteit te ontnemen, NIET ijveren om dat moordend tuig terug te halen! :evil: