Antwerpen telt meer inwoners mét dan zónder migratieachtergrond

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
MaLoReg

03 mar 2019, 08:48

Het leefloon (OCMW dus) uitgekeerd beliep vorig jaar 990 miljoen!!!!
Daarvan ging 440.000 naar mensen die niet de Belgische nationaliteit hebben.
Verder kun je ook nog lezen hoevelen daarvan eigendommen hebben in hun thuisland.
Tis goed bekeken-je komt naar hier, maakt veel kinderen, werkt niet en je spaarpot ligt
iedere maand in de bus.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 mar 2019, 09:55

Er is te weinig controle,ze maken gebruik van valse identiteiten en nepadressen in combinatie met de zgz. gezinsherenigng.
De regering gaat er vanuit dat die mensen op de arbeidsmarkt terecht komen en mee bijdragen aan onze sociale zekerheid , maar velen komen naar hier en krijgen een leefloon, natuurlijk dat ze geen werk gaan zoeken als ge geld zo in uw pollen wordt gestopt en ge er niets voor terug moet doen, dat is in hun ogen hier een vetpot en wij vullen hem voortdurend aan ;
En onze eigen bevolking die zijn jaren gewerkt heeft krijgt als pensioen maar evenveel (denk eraan in mei als je uw bolletje kleurt)
Vraag mij af er wordt betoogt en het land lam gelegt voor een procentje meer , maar op straat komen om deze O.C.M.W. diefstal een halt toe te roepen dat kan niet.
Dat is wraakroepend men kan dat niet anders verwoorden, er wordt met het geld dat van ons wordt afgehouden gesmeten van het kan toch niet op , maar ooit komt er toch een eind aan en zien ze de bodem , maar dan is het te laat.
MaLoReg

03 mar 2019, 10:45

Ja het is een echte schande dat iedereen dit weet en er toch niets uitvoerig onderzocht word
en wij moeten voor alles méér betalen om uit die kosten te komen.
Het is grappig maar als sinjoor en senioor herinner ik me dat vroeger één, juist welgeteld éne
zwarte hier rondliep, dat was zwarte Jef die rondging met 'bollen'. Wij hadden nog nooit nen
donkere mens gezien en nu, jaren later zien we amper een blanke en dan zijn het nog Oost
blokkers.
Ice

03 mar 2019, 12:06

kitten schreef:
02 mar 2019, 17:17
Ice,
Al ben ik een ongelovige daarom juist weet ik veel over godsdienst, ik kan er neutraal over denken. Niet spreken over godsdienst met mijn buur noemt van beide zijden uit tolerantie of respect.
Wil,
Een moslim zal mij niet van mijn sokken blazen en al evenmin sta ik versteld van een puriteinse Brit ( Schot dan nog wel). Ik sta heel goed mijn mannetje.
Nog over de originele topic: ga iets verder dan 2 generaties en héél Antwerpen heeft een vreemde kronkel in zijn DNA. Ik neem weer het voorbeeld van mijn kinderen : een Kroatische vader , en van mijn een kant Franse overgrootvader en Duitse Bed Over Grootouders. Zo verschilt dat van generatie tot generatie van autochtoon naar allochtoon en weer terug.
IK noem jou dan ook geen ONgelovige die niks begrijpt van hun geloof, hé? En meestal komt er nog een scheldwoord achter om mannelijk of vrouwelijk aan te duiden.
Het getuigt allerminst van respect dat wij minachtend ongelovigen worden genoemd alleen omdat wij hun (bij)geloof niet delen, wij zijn ook gelóvigen en élk geloof verdient respect? Niet dus.
Je weet veel over godsdienst?
Dan weet je vast ook wel dat je als ongelovige geen mening mag hebben over hun geloof, over godsdienst zwijgen tegen je buur is dan ook geen tolerantie maar zelfcensuur, je de mond laten snoeren en je onderwerpen aan de regels van zíjn geloof dat jij geen mening over zijn geloof mag hebben.
En neen, een moslim zal je niet van je sokken blazen want je durft niet eens een dialoog aan te gaan over hun geloof uit 'tolerantie en respect', nietwaar? Want je weet wat er dan volgt, tenminste als je bewering klopt dat je er zoveel over weet....

On topic: wat betreft allochtonen is er maar 1 indeling die gemaakt moet worden: op basis van geloof/ideologie.
Samen leven met allochtonen met een andere achtergrond dan islam is perfect mogelijk en dat werd reeds in het verleden bewezen.
Het gedachtengoed onder invloed van 'geloof' waarmee kinderen worden opgevoed is de sleutel tot vredig samen leven of niet.
De integratie van moslims heeft jammerlijk gefaald want zij weigeren te integreren en houden vast aan hun achterlijke, vermeende superioriteit, doordringen vanaf de geboorte hun kinderen met haat jegens andersgelovigen en de maatschappij waarvan en waarin ze leven.
Antwerpen, net als brussel zijn een perfect voorbeeld hoe het verloopt als moslims meerderheid worden: nergens is de criminaliteit zo groot, evenredig toegenomen met de aanwas van moslims.

In mijnstreken is de meerderheid vd autochtone bevolking zelfs gemengd door de komst van de allochtone gastarbeiders indertijd, maar de uitwassen en brutaliteit, wreedheid, criminaliteit en respectloosheid voor de wetgeving die we zien in steden zoals antwerpen is nooit gekend in mijnstreken tot.....nu.
Naarmate er meer moslims bijkomen, oa door de immigratie invasie van moslims, zien we ook in mijnstreken een toename van deze kwalijke ontwikkeling en dit soort ontsporing in de maatschappij.
De oorzaak mag dus overduidelijk zijn? :roll:

Wat het uitdelen van ons belastinggeld betreft voor het bepamperen van vreemd kiesvee is enkel de politiek verantwoordelijk. Zij maken de wetten met achterpoortjes en laten opzettelijk mogelijkheden tot frauderen open voor vreemd gespuis in de hoop op stemmen bij de verkiezingen.
En daarvoor beroven ze enkel de autochtonen met specifieke voorwaarden zodat alleen de vlaming/belg uit de boot valt waardoor voordelen, en natuurlijk géld (waarvoor de vlaming werkt én de belastingbetalers steeds meer van moet inleveren), uitgedeeld kan worden aan vreemde parasieten in de hangmatten, die geen cént bijdragen, terwijl wijzelf uitgesloten worden waarvoor wíj betalen. :evil:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

03 mar 2019, 14:18

Ice,
Wat ik durf en niet durf zou jou misschien wel van je sokken blazen. Het is niet omdat ik nu een 70 jarige oma ben dat mijn durf daaronder zou lijden. En ik kan denken wat ik wil over gelovigen, maar over zaken over hun geloof zal ik hen nooit bekritiseren of uitdagen zolang ze mijn idee over godsdienst tolereren.
Ik noem mezelf ongelovig of niet gelovig, omdat ik dat in volle overtuiging ook ben. ik vind dat geen scheldwoord, het is wat ik ben.
En niet alleen moslims denken aan anderen als ongelovigen, ook joden kijken met misprijzen op ons neer. Maar daar mag je redelijker wijze openlijk niet overspreken. Dan denk ik nog niet aan de " Biblebelters" in de kleinere steden van heel Amerika die mensen van een ander gedacht bedreigen en beschimpen.
Maar we voeren hier geen discussie over godsdienst , het gaat over allochtonen en autochtonen, het grootste gedeelte komt uit Europa en is Christen : Nederlanders, Fransen, Engelsen, Duitsers, Polen, Tsjechen, Roemenen, Russen en ga zo maar voort.
Ice

03 mar 2019, 14:43

@kitten:
Wie heeft het over bekritiseren of uitdagen??
Een gewoon GESPREK met buren over gelijk wélk onderwerp zou toch mogelijk moeten zijn in dit land met vrije mening of niet soms?
Kennis maken en interesse voor de leefwereld van je buren is dus gebonden aan hun religieuze regels? Zíj bepalen waarover jíj mag praten met hen?
Een gesprek over hun geloofsbelijdenis is taboe voor de burgers van de maatschappij waarin zíj komen leven en dat invloed heeft op ónze maatschappij maar je mag er niet over in gesprek gaan? :roll:
Zij tolereren dus je idee over godsdienst helemaal niet als je zelfs geen gesprek mag voeren over wederzijds geloof of cultuur. 8O
Met Joden heb ik geen ervaring, die zitten enkel in diamantstad antwerpen en daar heeft overigens niemand last van, ook niet van het zogenaamde misprijzen die jij hen toedicht.
Ik heb nog nooit Joden weten zich te misdragen, criminele feiten plegen of mensen beroven, aanvallen, aanranden, verkrachten, intimideren, beledigen of vluchtmisdrijf plegen...dat is wel anders met het zootje moslims. :roll:

Ja, inderdaad, de minderheid moslims/niet-eu allochtonen zoals turken en marokkanen vallen op door hun grote mond, hun respectloosheid, haat en wangedrag jegens onze maatschappij en autochtonen en dan krijg je de indruk dat ze met veel meer zijn, hé? :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 mar 2019, 18:50

kitten schreef:
03 mar 2019, 14:18
Maar we voeren hier geen discussie over godsdienst , het gaat over allochtonen en autochtonen, het grootste gedeelte komt uit Europa en is Christen : Nederlanders, Fransen, Engelsen, Duitsers, Polen, Tsjechen, Roemenen, Russen en ga zo maar voort.
Denk je dat dit topic ook geopend zou zijn als de groep allochtonen beperkt bleef tot die mensen? Ik vermoed dat de topicopener het de moeite vond om erover te spreken, precies omdat de bijkomde vreemde samenleving die nog binnengewandeld is bovenop de door jou vermelde groepen het aangezicht, pardon, het beenderstelsel van de Stad zal veranderen zodat het onherkenbaar wordt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

03 mar 2019, 19:14

Door je commentaar denk ik dat je niet weet hoe men zich te gedragen heeft tussen buren in grote appartementsblokken hier in Antwerpen en overal denk ik. Grotendeels laten wij mekaar met rust en beginnen geen conversaties over politiek of godsdienst, dat doe je toch ook niet in een reisgezelschap of een zeg maar hobbyclub. Het zijn die onderwerpen, en dat kan je hier op het forum duidelijk lezen , die soms wrijving geven die je helemaal niet nodig hebt in je woonblok. Je bent er vriendelijk en beleefd, dat bevordert het samenwonen. De praatjes die men maakt zijn van neutrale aard en dat is goed zo, men helpt mekaar als het echt nodig is, maar meestal laat je je buren met rust, dat wordt geapprecieerd.
Ice

04 mar 2019, 14:00

"grote appartementsblokken hier in Antwerpen"....dat verklaart alles.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

04 mar 2019, 16:19

Wat verklaart dat ?
Ik denk dat de mengeling van bewoners in mijn appartementen straat ongeveer gelijk staat aan de gemiddelde van Antwerpen, dus ken ik zeker het soort van samenleving die hier heerst. Daar ging de topic toch over nIet?
Ik spreek hier niet van sociale woonblokken of achterbuurten, ik woon in een residentiele buurt.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

04 mar 2019, 21:05

https://www.hln.be/regio/aalst/joodse-g ... ~af5225d8/

Joodse gemeenschap legt klacht neer tegen Aalsterse carnavalsgroep: “Typerend voor het nazisme van 1939”

Dan kan iedereen klacht indienen .

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 mar 2019, 21:11

gast43 schreef:
04 mar 2019, 21:05
Joodse gemeenschap legt klacht neer tegen Aalsterse carnavalsgroep: “Typerend voor het nazisme van 1939”
UNIA onderneemt niets, maar neemt een afwachtende houding aan.
Typisch.
Want het inquisitiecentrum wil immers haar talrijke islamitische klienteel niet voor het hoofd stoten.
:evil:
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

05 mar 2019, 09:47

Daar had ik ook al aan gedacht .
Komt eropaan ,er strakjes niks meer mag gedaan worden .
Is een teken dat ze zich niet kunnen aanpassen dit bestaat al van 1923 Olst carnaval

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

05 mar 2019, 13:23

Probeer dat dat maar eens met de profeet Mohammed en de islam als men in Aalst toch met alles mag lachen...........Ben benieuwd dan.