Antwerpen telt meer inwoners mét dan zónder migratieachtergrond

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 feb 2019, 11:02

Dat is in Antwerpen alleen niet , in andere grote steden waan je je ook niet meer in Vlaanderen.
Binnen 10 jaar is Vlaanderen overrompeld door migranten , komt daarbij dat onze jeugd stilaan samen met de jeugd van de migranten toch koppels gaat vormen ( liefde ) kent geen verschil tssn eigen volk of migranten.
Stilaan verliezen we onze eigenheid zonder dat er een slag of stoot wordt gegeven, en we kunnen het niet meer aan banden leggen, t'is te laat enkel nog berusting om de lieve vrede te bewaren.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

27 feb 2019, 11:45

Alle 4 je grootouders moeten autochtoon zijn anders ben je een allochtoon, daarom ben je nog geen migrant, al te dikwijls worden woorden verkeerd gebruikt.
Vermits ik huwde met een buitenlander, zijn mijn kleinkinderen dus nog geen autochtonen. Maar ik diegene die hen als dusdanig zou kunnen ontmaskeren die moet nog geboren worden.
En sowieso zullen mijn achterkleinkinderen wel autochtonen zijn, maar waarom is dit een probleem, Antwerpen heeft altijd een metropool geweest van inwijkelingen en een groot deel past zich gewoon aan, niet allemaal, dat geef ik toe.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2019, 15:38

Heb ik niet gehoord dar er in Antwerpen ongeveer een 170 Nationaliteiten zijn??? Hoeveel in de andere steden? Wijken we daarin af van de andere steden in Europa? Ik denk het niet. Daarbij ben ik 100% zeker dat indien men, hypothetisch natuurlijk, alle allochtonen het land moest uitzetten het volledige land in elkaar stort als een kaartenhuis. MAW, alle allochtonen komen niet uit het Rif of uit het Turkse binnenland of uit de brousse.
De zon is gratis voor iedereen
Fazal

27 feb 2019, 18:48

wardje schreef:
27 feb 2019, 11:02
Binnen 10 jaar is Vlaanderen overrompeld door migranten , komt daarbij dat onze jeugd stilaan samen met de jeugd van de migranten toch koppels gaat vormen ( liefde ) kent geen verschil tssn eigen volk of migranten.
Stilaan verliezen we onze eigenheid zonder dat er een slag of stoot wordt gegeven, en we kunnen het niet meer aan banden leggen, t'is te laat enkel nog berusting om de lieve vrede te bewaren.
Inderdaad! Het is te laat.
En verder vormen onze jeugd samen met die van de migranten, enkel koppels als man 'allochtoon' en vrouw 'autochtoon'. Andersom kan gewoon niet.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 feb 2019, 08:58

Idefix schreef:
27 feb 2019, 15:38
MAW, alle allochtonen komen niet uit het Rif of uit het Turkse binnenland of uit de brousse.
Nee, maar met dat berbertuig uit de Rif, hebben we het meeste last.
Bart De Wever wist dat ook al te verwoorden.
Ga maar eens in onze gevangenissen zien, wat daar allemaal bij elkaar zit: hun aandeel overtreft ruimschoots het aandeel in de bevolkingsstatistieken!

Pas op, er zitten er ook goede bij, ik ken er zelfs persoonlijk.
Jammer genoeg zijn het de witte raven.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 feb 2019, 09:04

wardje schreef:
27 feb 2019, 11:02
Stilaan verliezen we onze eigenheid zonder dat er een slag of stoot wordt gegeven
Ja, en dat is ook het Grote Doel van die communisten in de Europese instellingen.
Het vernietigen van de West-Europese cultuur.
Zopas las ik nog in verband met de grote moskee in Brussel, over de "Belgische islam"
Er bestaat hélemaal geen Belgische of Europese islam, die ideologie heeft hier niks te zoeken.
En gisteren las ik nog over de multikultuur in Antwerpen "we moeten er leren mee omgaan"
We hadden er beter leren mee omgaan 20, 30 jaar terug, dan was het nooit zover gekomen.
Want de multikulti is een hel voor onze maatschappij.
Onze politiekers zegden dat het voor verrijking zou zorgen (ondertussen houden ze daarover hun bek, omdat het volk weet dat ze liegen)
De multikulti zorgde alleen maar voor verarming (leegvreten van onze sociale kassen), agressie, criminaliteit, en achterstelling van eigen volk!
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 feb 2019, 10:09

De kinderen die vandaag opgroeien, zien de wereld zoals die nu is als 'de normale wereld'. Ze hebben geen weet van het Antwerpen van 50 jaar geleden en kunnen dat bijgevolg ook niet missen. In die zin valt het nog wel mee voor hen. Het probleem stelt zich eerder voor óns omdat wij vóór en ná gekend hebben.

Dat er 170 nationaliteiten rondlopen in Antwerpen, stoort mij niet erg. Ik heb geen problemen met een Pool, een Oekraïner, een Indiër, een Ecuadoriaan enz. Maar ik heb wel een probleem indien die Pool of die Zweed (of ook die Vlaming) een ideologie aanhangt waarin wij als de te haten en te bestrijden mensen worden omschreven. Wanneer die Pool die bewuste ideologie boven onze Vlaamse levenswijze acht, wanneer hij eist dat we onze wetten aanpassen aan zijn ideologie en die superieure ideologie wil doen ingang vinden op allerlei vlakken, dan stelt zich een serieus probleem.

De politici, echter, zien dat maar zelden in. En wanneer het op dát vlak te laat zal zijn, dan acht ik een grote burgeroorlog onontwijkbaar. In feite maken wij nu al 'moleculaire oorlogen' mee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 feb 2019, 13:27

Het probleem stelt zich eerder voor óns
Dat is zo. Daarom ook dat jullie probleem een achterhoedegevecht is. Diversiteit is een feit en zal nooit meer verdwijnen. Verongelijkt in een hoekje gaan zitten of leren er mee om te gaan en te leren samen leven-dat is de enige keuze die er is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 feb 2019, 13:44

Vergeet de derde keuze niet: (burger)oorlog.

Je kunt een handvol groene zeep nemen en er dan hard op drukken om ze niet te laten ontsnappen. Dat is wat nu gebeurt. We kennen het eindresultaat van al dat duwen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 feb 2019, 16:10

De misvatting is dat alle allochtonen van een probleemland zouden komen, de meesten komen gewoon van een buurland. Nog extra, het zijn zeker niet allemaal moslims. Soms sta ik echt meer versteld van de mening van mijn Britse vriend dan van mijn Marokkaanse buren.
Bij het bedrijf waar ik werkte waren tientallen nationaliteiten vertegenwoordigd, hardwerkende grotendeels geïntegreerde collega's. Ongeveer 90 % is permanent in België gebleven, velen Belg geworden en ook een groot aantal gemengde huwelijken zoals het mijne. Dat is gewoon de gang van zaken in onze huidige wereld.
Daarover piekeren of het willen afwenden is larie.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 feb 2019, 16:56

Al boter aan de galg. Voor een deel figuren hier staan "allochtonen" per definitie gelijk aan moslims. Dat het grootste deel van die allochtonen uit onze buurlanden komt blijft men straal negeren want dat past niet in het vijandbeeld.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 feb 2019, 16:57

Vergeet de derde keuze niet: (burger)oorlog.
Ik veronderstel dat je dat zelf niet ernstig neemt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 feb 2019, 18:27

Aangezien burgeroorlogen heel geregeld voorkomen op de aardbol, zie ik geen reden om die mogelijkheid uit te sluiten. Jij wel?
Of het iets is om naar uit te kijken is een andere vraag, maar je opsomming van de mogelijkheden die ons resten is overduidelijk te beperkt.
frits1955 schreef:Verongelijkt in een hoekje gaan zitten of leren er mee om te gaan en te leren samen leven-dat is de enige keuze die er is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 feb 2019, 18:37

kitten schreef:
28 feb 2019, 16:10
De misvatting is dat alle allochtonen van een probleemland zouden komen, de meesten komen gewoon van een buurland. Nog extra, het zijn zeker niet allemaal moslims. Soms sta ik echt meer versteld van de mening van mijn Britse vriend dan van mijn Marokkaanse buren.
Dat komt omdat je de mening van je Marokkaanse buren (waarschijnlijk) niet kent. Zijn ze moslims? Indien niet, dan kun je gelijk hebben.
Indien ze moslims zijn, dan stellen ze de koran als het enige, echte woord van Allah. Dan aanvaarden ze ook elk woord van Allah. Een moslim die het woord van Allah niet aanvaardt, is iemand waarmee je mogelijks prima kunt overeenkomen, maar … voor hem/haar is de hel de eindbestemming. Dat staat nu eenmaal in de basisteksten van de islamideologie.

Een moslim die elk woord van Allah als waarheid aanvaardt en wil naleven, is iemand die je versteld zal doen staan van zijn meningen. Het zou mij sterk verwonderen indien je Britse vriend schokkendere meningen vertolkt dan die van de moslim die zich onderwerpt aan Allah en zijn richtlijnen wil opvolgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.