Brussels Airport

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

28 feb 2019, 14:32

Men geraakt probleemloos met een nagemaakte bommengordel door de security ????
Je zou denken na die bomaanslagen met onschuldige slachtoffers dat het veiligheidssysteem wel op poten stond.
Het is maar een test , maar zo weet je toch dat het mogelijk is.
Veel controles kost vertraging en daar zijn passagiers en vliegtuigmaatschappijen niet mee gedient , anders kan je daar toch geen zinnige verklaring voor geven .
Naar verluidt zou het in andere vlieghavens in Europa niet beter zijn (time is money) en dat er dan eens ongelukken gebeuren moet je er maar bijnemen.
Nu in het Centraal Station is het ook niet beter daar staan politie en security wat te keuvelen , kwestie van de dag rond te krijgen. (Is maar een treinstation maar veiligheid moet toch primeren en stiptheid van de treinen natuurlijk :D
We moeten ervan uitgaan 100% veilig is het nooit , alhoewel hoorde ik van mensen die van de USA kwamen dat er daar serieuze controle is ,waarom hier dan niet ?( geld ,opgeleid personeel dat goed gescreend wordt??)?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

28 feb 2019, 21:42

wardje schreef:
28 feb 2019, 14:32
We moeten ervan uitgaan 100% veilig is het nooit , .......
Idd wardje, 100% veilig en waterdicht is het nooit en zal het ook nooit zijn.

Zo ben ik ooit eens begin jaren '90 op de luchthaven van Tel-Aviv door het hoofd van de veiligheidsdienst gevraagd geweest om met mijne maat onze paspoorten te ruilen, dit voor een test van zijn controle-personeel.
Werden dan ook gevraagd om bij de controle in 2 verschillende rijen te gaan staan.
Mijne maat hadden ze binnen de 10 sec. te stekken, ik was er los door.
Als je dan weet dat toen al deze luchthaven een van de best beveiligde ter wereld was......
Inkomhal...vuilbakken werden om de 10 minuten gecontroleerd...... om het kwartier kwam men vragen of die bagage iemand toebehoorde, indien geen bevestiging verdween dat meteen in den "bunker" enz.......

Technologie en detectie mag dan wel evolueren, maar mensen met slechte bedoelingen passen zich ook steeds aan, al wordt het met de tijd altijd maar moeilijker natuurlijk.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

02 mar 2019, 10:05

Als ik in Zaventem door de scanner moet, heb ik telkens prijs , want ik heb een knieprothese, dus extra gefouilleerd ,twee keer nagescand , ik laat mijn kaartje zien van het hospitaal en toch gaan ze verder tot in het absurde toe !
In de meeste landen heb ik die problemen niet, als oudere met mijn kaartje!! En ik heb al heel wat afgereisd in de wereld, alleen hier is de lol eraf!!

Polmar
Apple Imac Mojave

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

02 mar 2019, 10:23

Iedereen kan met een kaartje afkomen. Als je door het poortje gaat wordt je extra gescand.
Trouwens, als de kontroleurs -eventueel in vlieghavens van andere landen- U doorlaten op vertoon van Uw prothesekaartje, hoeveel messen en revolvers had je dan al kunnen meenemen?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

02 mar 2019, 21:47

Brussels Airport tav Polmar

Polmar, het had nog erger kunnen zijn ; mochten ze geroepen hebben van "" Spread 'em "" dan had ge ook je broek moeten laten zakken en in je gat hebben laten kijken .... :P :P
AMEN en AUM

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

03 mar 2019, 00:11

Ik werd gecheckt zoals nen junkie. Met lapjes of plakband strijkt men over uw handen en valies.
En dan in zo'n machientje. Was vlak na Sabena aanslag in een witte tent voor de hall in Ransart.
Dan heb je ook nog die witte handschoentjes. Door dat poortje gaan, de wereld staat dan even stil.
Men veranderd die volgorde van controle nogal dikwijls ginds.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 mar 2019, 12:11

boeffer schreef:
03 mar 2019, 00:11
Ik werd gecheckt zoals nen junkie. Met lapjes of plakband strijkt men over uw handen en valies.
En dan in zo'n machientje. Was vlak na Sabena aanslag in een witte tent voor de hall in Ransart.
Dan heb je ook nog die witte handschoentjes. Door dat poortje gaan, de wereld staat dan even stil.
Men veranderd die volgorde van controle nogal dikwijls ginds.
Ze kenden u misschien van op dit forum??????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
De zon is gratis voor iedereen