Spaarboekjes brengen wellicht nog jaren niks op

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

08 mar 2019, 11:09

https://www.hln.be/geld/economie/bankie ... 7#comments

Spaarboekjes brengen wellicht nog jaren niks op
Europese Centrale Bank schuift renteverhoging voor zich uit
Het ziet ernaar uit dat het geld op onze spaarboekjes nog jarenlang amper iets zal opbrengen. De Europese Centrale Bank, die eerder nog had laten verstaan dat er mogelijk een renteverhoging kwam na de zomer, heeft die timing nu opgeschoven naar “minstens eind dit jaar”. Economen vrezen dat het uitstel nog veel langer zal duren.

Na de 2e wereldoorlog is Camille Gutt gekomen om de mensen hun Belgisch geld af te pakken, kijk maar eens op het internet en tik maar eens Camille Gutt in

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

08 mar 2019, 17:34

reacties die tot de privésfeer behoren , zijn hier niet op hun plaats.Alle berichten off-topic zijn dan ook gewist.
gast43 is niet Monique en belachelijke opmerkingen horen hier ook niet thuis.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 mar 2019, 12:00

tekst aangepast door moderator,zie pb

Tja, over spaarboekjes kan ik weinig schrijven, wij hebben een belegging maar die brengt ook al niks op.
Je kunt je geld beter in een kous bewaren zoals de mensen dat vroeger deden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 mar 2019, 12:22

"Je kunt je geld beter in een kous bewaren " zeg je , luister eens naar het liedje "LEEF" van Andre Hazes Junior , zit verdorie veel waarheid in. (is toch mijn mening) :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mar 2019, 12:42

Wardje, als je 'leeft' en tóch nog overschot hebt, wat doe je er dan best mee?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 mar 2019, 12:43

Geen probleem , genoeg leven!! :D

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 mar 2019, 15:51

Wardje,

Ik heb geluisterd naar dat liedje, echt heel mooi, ik kende het niet.

Tja, voor ouder wordende mensen hoeft "leven" niet zo veel geld te kosten.
Wij roken noch drinken niet.
Op reis gaan zegt ons niets.
Ik heb een dochter en een schoonzoon die nu gaan bouwen, wij willen hen
zo veel mogelijk helpen.
Dan is mijn eerste kleinkindje onderweg, aan hem of haar zal ik veel geld
spenderen, mezelf kennende.
Wij gaan eens graag naar het toneel of naar een optreden, maar dat kost
geen stukken van mensen.
Goed eten, boeken lezen, meer hebben wij niet nodig om te "leven".

Wardje, wat versta jij onder "leven"??

Wat mij vooral stoort is dat wij die belegging wel kunnen opvragen, maar alleen
met groot verlies, dat vind ik niet eerlijk.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 mar 2019, 16:15

lea***;

Wardje, wat versta jij onder "leven"?? vraag je.
Dat is naar mijn mening voor ieder mens anders , en maar goed ook.
Voor iemand die gezond is ,is de betekenis van "leven" heel anders dan iemand die ziek is.
Als je het financiele plaatje bekijkt, als je kan kopen wat je graag hebt en de eindjes niet aan elkaar moet knopen heeft " leven" ook een andere betekenis.
Ooit zij een oud vrouwtje tegen mij, was dan nog een gast van een jaar of twintig :" Ventje, geld maakt niet gelukkig maar t'is wel gemakkelijk"en geef toe ze heeft gelijk.
Als je na gaat lopen we op deze aardkloot niet lang , en de helft ervan slapen we dan nog, met wat rest moeten we leven.
Ik vind als je gezond bent en je hebt de financiele middelen ( zonder te brassen), dat het "leven" gemakkelijker gaat, een reisje , gaan fietsen ,wandelen, terrasje doen , plezier maken met buren ,familie en vrienden.
Want vriendschap is ook "leven".
Simpel gezegd ,doen wat je graag doet zonder daarbij "te" overdrijven. ( allé af en toe mag dat wel eens :D :D )

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 mar 2019, 16:39

Wat mij vooral stoort is dat wij die belegging wel kunnen opvragen, maar alleen
met groot verlies, dat vind ik niet eerlijk.
Als je een belegging aangaat weet je op voorhand wat wel en niet mag! Wat is er dan niet eerlijk aan? Je gaat een contract aan en hou je je er niet aan dan wordt je beboet. Dat is met alle contracten zo.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

09 mar 2019, 20:22

Akkoord wardje, dat is "leven", alleen zijn wij geen reizigers.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mar 2019, 21:30

Iets om te overwegen en om mee te geven aan de volgende generatie:

'Do not save what is left after spending, but spend what is left after saving'

Begin niet te sparen met wat je overhoudt na al je uitgaven gedaan te hebben,
Maar begin pas uit te geven van wat je overhoudt nadat je, wat je gepland had te sparen, hebt opzijgezet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

12 mar 2019, 17:34

https://www.hln.be/geld/economie/22-bel ... /#comments

22 Belgische bankiers verdienen jaarlijks een miljoen euro of meer

Ongeveer 4.860 personen uit de banksector in de Europese Unie hebben meer dan één miljoen euro verdiend in 2017. Dat is een stijging met 5,7 procent tegenover het jaar ervoor, blijkt uit een rapport van de Europese Bankenautoriteit (EBA). België telt 22 bankiers die één miljoen euro per jaar of meer hebben verdiend.

Banken .
Personeel wordt afgedankt
Service veel minder dan vroeger .
Banken die verdwijnen
Intresten zero
In 2008 papier drukken om ze recht te houden
En deze mannen verdienen geld een miljoen of meer per jaar ?
Deze week gelezen ?
Bankwaarden profiteren van fusiegeruchten
De Europese beurzen trokken zich maandag op aan geruchten dat een fusie tussen Deutsche Bank en Commerzbank in de maak is. Een techrally op Wall Street gaf in de namiddag een extra boost.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 mar 2019, 17:06

En doordat spaarboekjes niets opbrengen,trappen er terug meer mensen in de van van"belegging's adviseurs"
https://www.gva.be/cnt/dmf20190314_0425 ... -niks-meer
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 mar 2019, 18:37

Tokkio

Je steekt toch gans u budget niet in belegging ?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

17 mar 2019, 16:07

Ik steek helemaal niets in beleggingen ,ik vertrouw nog liever mijn kat naast een stuk vlees ,dan een bankier met ons geld.
En alles moet tegenwoordig via internet,dus gaan ze een hoop banken sluiten, en wij gaan nog moeten betalen voor het werk dan normaal bankbedienden doen,maar niets is veilig met het internet, als ik lees waar in het duistere net men alles en nog wat kan stilleggen, manipuleren, en doen verdwijnen,en dat gaat van kerncentrales,veiligheid camera's, "domenica" huize, bankrekeningen, en betalingen,en de gepensioneerde die niet vertrouwd is met het internet(en wie wel trouwens) die moet dan maar zijn plan trekken,en als die een aanvraag doet om zijn pensioen thuis te laten uitbetalen, horen ze het in Keulen donderen,of anders kan hij zijn bankkaart aan een familielid of vriend geven om wat geld uit de muur te halen.
Ik zou het liefst ,nu, zonder bank werken,maar men kan een rekening van water,stroom, taksen ezv niet betalen zonder bank, en daar maken ze misbruik van.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.