Omgekeerde wereld ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Itsme
Lid geworden op: 19 aug 2005, 20:07
Locatie: Grens Hageland - Kempen

24 mar 2019, 11:09

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190323_042 ... bar-zeggen

Als zo'n ettertje een leerkracht de ziel uit het lijf haalt en de leerkracht eens duidelijk zegt waarop het staat, dan wordt hij of zij ontslagen en het ettertje gaat vrij uit om 's anderendaags een andere leerkracht het leven zuur te maken?
Oh mijn God, in welk land leven wij? Wie wil er nog in zo'n onderwijs staan?
Chi pecora si fa, il lupo mangia

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mar 2019, 11:49

Het was de verkeerde aanpak.
Deze man heeft zijn titel van leraar nog niet verloren hoewel hij door de politie is opgepakt na een speurtocht op social media: Zijn les niet geleerd...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

24 mar 2019, 13:00

Het was een leerkrachte, maak feitelijk niet uit.

Het lijk en is misschien de omgekeerde wereld maar ze was nog onervaren zoals ze dat noemen maar de straf dat de leerling heeft gekregen is ondermaats.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

27 mar 2019, 01:25

Ik heb een jeugdvriend die les gaf in een technische school. Rond 1970 vroegen wij (vrienden onder elkaar) hem eens: "hoe lost gij een probleem met een "ambetante" leerling op?"
Zijn antwoord: "Ho, ik neem die eens apart en en heb er daarna geen last meer mee".

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

27 mar 2019, 08:06

Ja en in mijne schooltijd konden wij kiezen tussen,
Janneke (was de regel)
Of
Mieke (was de lat)
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Ice

27 mar 2019, 11:28

Itsme schreef:
24 mar 2019, 11:09
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190323_042 ... bar-zeggen

Als zo'n ettertje een leerkracht de ziel uit het lijf haalt en de leerkracht eens duidelijk zegt waarop het staat, dan wordt hij of zij ontslagen en het ettertje gaat vrij uit om 's anderendaags een andere leerkracht het leven zuur te maken?
Oh mijn God, in welk land leven wij? Wie wil er nog in zo'n onderwijs staan?
Inderdaad, wíe gaat op termijn zulke pesters nog iets willen bijbrengen als leerkracht? :roll:
Ze zitten tegen hun goesting op school want ze zijn er te dom voor en maken er dan maar een sport van om lessen te verstoren, leerlingen en leerkrachten uit te dagen en te pesten.

Wat hier gebeurt is het volgende: de school ondermijnt het gezag van álle leerkrachten door een leerkracht te ontslaan voor haar reactie op wangedrag en geeft zo het signaal aan brutale, respectloze (moslim want dáár gaat het weer over) snotneuzen dat zij het op school voor het zeggen hebben...
1 dag schorsing zal deze dommerik echt niet raken, integendeel hij is nu fier en krijgt respect van heel de moslimgemeenschap voor het verdedigen van hun gesel islam en het bestraffen van de ongelovige hoer, die ontslagen wordt voor het 'beledigen van hun geloof'.

Leerkrachten moeten leren hun eerlijke mening en vooral kritiek op islam beter leren te verpakken zodat ze niet beschuldigd kunnen worden van racisme en, godbetert, kritiek op islam want dat is niet politiek correct.
In discussie gaan met de leerling over enerzijds zijn respectloos wangedrag en anderzijds met kennis van islam terugslaan maar daarvoor moet je natuurlijk even bedreven zijn in hypocrisie en opportunisme als moslims en daarvoor was deze dame nog te jong en onervaren...

Merk ook nog op dat er met GEEN WOORD gerept wordt door de leugenpers over de uitspraken/scheldtirade van de leerling in deze 'discussie' waardoor de leerkracht reageerde????
Dat zal vast nog een niveau láger gelegen hebben dan het weerwoord van de leerkracht maar dat wordt weer opzettelijk verzwegen om de schuld in de schoenen van de juf te kunnen schuiven om haar ontslag te kunnen rechtvaardigen. :x

Elke school dient onvoorwaardelijk achter zijn leerkrachten te staan, anders is lesgeven een onmogelijke taak.
Directies maken het onderwijs kapot door het gezag van leerkrachten zélf te ondermijnen.
Voer de lijfstraffen in het onderwijs maar terug in voor dat soort want allochtonen begrijpen alleen dát, zo worden ze thuis ook in het gareel gehouden.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 mar 2019, 12:00

Verleden week nog een oudere vrouwelijke ,leerkracht uit het middelbaar ontmoet.
Gaf les in een zwarte school.bekend in Antwerpen.In onze tijd "de elite"
Heeft nu een burn out en zona van de stress.
Sommige klassen roepen terroristische leuzen tijdens de les.
Het mens ziet het helemaal niet meer zitten.
Ice

27 mar 2019, 20:26

voorn schreef:
27 mar 2019, 12:00
Verleden week nog een oudere vrouwelijke ,leerkracht uit het middelbaar ontmoet.
Gaf les in een zwarte school.bekend in Antwerpen.In onze tijd "de elite"
Heeft nu een burn out en zona van de stress.
Sommige klassen roepen terroristische leuzen tijdens de les.
Het mens ziet het helemaal niet meer zitten.
Van hetzelfde laken een pak geven: FILMEN dat terroristengespuis en zowel op sociale media verspreiden als naar de leugenpers sturen want klachten bij unia én gerecht zullen vast geklasseerd worden als 'kwajongensstreken van pubers' of zelfs 'vrije meningsuiting'? :roll:
Radicalisering en verheerlijken van terrorisme in de klassen...en wát hebben directies daarop te zeggen?!!