Oproep KULeuven: herkennen ouderen zich in de programma’s van VRT?

Dit is de plaats om oproepen te plaatsen: oproep voor medewerking aan een film, tv-programma, radio, enquête, reportage, vrijwilligers, onderzoek, enz.
esterkuleuven

13 mar 2019, 12:59

Hoe divers is het VRT-Journaal? Komen ouderen hier eigenlijk voldoende in aan bod? En hoe zit dat bij de programma's van Eén? Die vragen onderzoeken wij, masterstudenten Journalistiek, en daarvoor hebben we jouw mening nodig!

Want het is zeer belangrijk dat kijkers zichzelf herkennen in de programma's die ze bekijken en dat de beeldvorming over ouderen juist zit. Help mee aan dit interessante onderzoek en vul onderstaande korte vragenlijst in over het Journaal en de programma's van Eén. Op die manier komen wij meer te weten over hoe jullie, ouderen, hier zelf naar kijken.

Klik op onderstaande weblink om de korte enquête in te vullen:
https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/f ... syGkTCV0gJ

Alvast heel erg bedankt!
MyriamC

13 mar 2019, 17:30

Ik ben afgehaakt. De survey is veel te lang. Als ik in vraag 1 al aangeef dat ik niet naar het VRT journaal kijk, dan is minstens de helft van de volgende vragen overbodig. Ik zou dit toch even aanpassen.
MichelN

13 mar 2019, 20:17

esterkuleuven schreef:
13 mar 2019, 12:59
Hoe divers is het VRT-Journaal? Komen ouderen hier eigenlijk voldoende in aan bod? En hoe zit dat bij de programma's van Eén? Die vragen onderzoeken wij, masterstudenten Journalistiek, en daarvoor hebben we jouw mening nodig!
Hebt u er al eens aan gedacht dat er buiten de VRT nog zenders zijn om aan je nieuwstrekken te komen?
Want het is zeer belangrijk dat kijkers zichzelf herkennen in de programma's die ze bekijken en dat de beeldvorming over ouderen juist zit. Help mee aan dit interessante onderzoek en vul onderstaande korte vragenlijst in over het Journaal en de programma's van Eén. Op die manier komen wij meer te weten over hoe jullie, ouderen, hier zelf naar kijken.
Wat ze bij de VRT over mij als senior denken laat mij volkomen koud, daarbij het pretnet van de openbare omroep Eén (wat een domme naam!) boeit mij totaal niet behalve de vrijdagavond iets na halfnegen en that's it, ik ben geen spelletjes- of FC De Kampioenenmens.
Dit lijkt wel een marketingonderzoek van de VRT zelve.
Thank God I'm an atheist (Leonard Cohen)
pastoor

14 mar 2019, 09:55

Ingevuld.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.