bij mijn eigen antivirus blijven of overstappen naar die de bank aanbiedt.

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 feb 2019, 11:54

ik gebruik al jaren tot grote tevredenheid Bitdefender als antivirus op mijn pc. Deze is geldig voor 3 toestellen, dus ook de laptop van mijn man is hiermee beveiligd en de laptop van mijn dochter. Nu moet ik deze bitdefender terug verlengen voor 1 of 2 jaar in het begin van maart. Ondertussen heb ik echter ontdekt dat men via mijn bank ook een antivirus kan aanschaffen. Keuze uit 3 antiviruspakketten....2 die men op 5 toestellen mag gebruiken. nl. Kaspersky of Norton of 1 die op 25 toestellen mag gebruikt worden: nl. MacAfee. Daar ik er aan denk om over te schakelen op mobile banking zou ik ook graag een antivirus op mijn smartphone zetten. Wat doe ik best. Bij Bitdefender blijven en kan ik dan als 3de toestel mijn smartphone hiermee beveiligen, of ben ik best dat ik de antivirus van de bank neem omdat men zo bijkomende service heeft van de bank moest er iets mis gaan. Zij zouden zo direct op de hoogte zijn moesten er verdachte overschrijvingen gebeuren en kunnen zodoende direct alles blokkeren. Er is ook een helpdesk aanwezig 24u/24 u als er problemen zijn. Als ik zou overschakelen is het nu de moment. In het laatste geval zou ik opteren voor Kaspersky. Kan iemand van jullie mij hier raad in geven wat het beste is. Bij bitdefender blijven of via de bank overschakelen op Kaspersky. Ik zou niet graag later spijt hebben van mijn overstap.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

meloentoe
Lid geworden op: 03 mar 2011, 00:39

22 feb 2019, 20:42

Nouchka,

Zowel BitDefender als Kaspersky hebben prima gratis antivirusprogramma's en kunnen onbeperkt op alle apparaten geïnstalleerd worden. De bank heeft zelf geen virusscanners en er dus geen enkele invloed op. Blokkeren doet de bank dus ook niet, tenzij je zelf via de klantenservice of calamiteitennummer een melding doet.
Zelf gebruik ik Kaspersky free met tevredenheid.
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 feb 2019, 10:02

als je u altijd goed gevoeld hebt met wat je nu gebruikt
blijf der dan bij , zou ik aanraden

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

23 feb 2019, 14:55

ik heb ook bitdefender,en ben daar zeer tevreden over.
dus waarom veranderen,als je geen probleem hebt?
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )