Zijn 'wij' racisten??? NEEN!!!

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Fazal

vr 18 jan 2019, 19:45

Verwijderd door auteur!
Laatst gewijzigd door Fazal op do 31 jan 2019, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
Lukas

wo 23 jan 2019, 12:44

En onze taal is Nederlands  :D
figaretto

wo 23 jan 2019, 20:07

Hier hebt ge een zeer delicaat en gevaarlijk onderwerp aangesneden hoor Fazal. Want wat is racisme eigenlijk ? Racisme is de mening waarbij iemand van oordeel is dat er verschillen zijn tussen mensen onderling al naargelang hun ras en de ermee gepaard gaande huidskleur. Nu mag iemand van mening zijn dat bijvoorbeeld zwarte Afrikanen gemiddeld betere atleten zijn in veel atletieknummers zoals afstandslopen of spurtnummers maar het is niet meer gewenst om die mening ook kenbaar te maken. Ook wanneer hij zijn stelling met voorbeelden en bewijzen zou kunnen staven.  Er wordt wel beweerd dat wij in ons land genieten van vrije meningsuiting maar blijkbaar zijn daar heel wat beperkingen bij. 
Nu met bovenstaand voorbeeld zou men misschien nog weg geraken maar oh wee wanneer iemand de mening zou uiten dat joden in het algemeen een streepje voor hebben in wis- en natuurkunde, op westerlingen.  Hij zou dit kunnen aantonen door te verwijzen naar het hoog aantal Nobelprijswinnaars in deze branche hoewel de joodse gemeenschap relatief klein is. (Nu ja, met die Nobelprijzen valt er de laatste decennia ook wel een flinke korrel zout te worden genomen als we zien dat een figuur als Yasser Arafat die voor de vrede heeft mogen ontvangen en later ook Barak Obama, toen nog niet eens president ; of vrij onlangs Bob Dylan voor literatuur...)

Helemaal op glad ijs en met gevaar voor arrestatie en opsluiting, begeeft men zich als men blanke westerlingen goede eigenschappen durft toedichten die in mindere mate aanwezig zouden zijn bij andere bevolkingsgroepen. Een dergelijke mening kan helemaal niet getolereerd worden, ook al wordt ze gestaafd met talloze voorbeelden uit de kunst, de klassieke muziek, filosofie of technische vernuftigheden. En omgekeerd is het ook uit den boze om te wijzen op het onevenredig aantal misdadigers van uitheemse origine. Dat wordt allemaal beschouwd als misdadig racisme en is dus des duivels.

Uiteindelijk komt men tot de conclusie dat volgens de links-liberale en politiek-correcte mens iedereen gelijk is behalve zij die het daar niet mee eens zijn. En alle meningen zijn goed zolang ze stroken met de zijne. George Orwell keek al in die richting in zijn "Animal Farm" toen hij schreef dat alle varkens gelijk zijn maar de ene wat gelijker dan de andere.

Om dan op uw vraag te antwoorden, Fazal, of wij allemaal racisten zijn... ?
Alles hangt af van de definitie "racisme" : indien men uiting geeft, meestal in beperkte kring, aan zijn/haar twijfels over de gelijkheid van de aard en ingesteldheid van alle menselijke verschijningsvormen, dan denk ik dat er véél racisten op de aarde rond lopen. Wat niet wegneemt dat ik alle misdaden met racistische motieven ten zeerste afkeur ; en niet alleen misdaden : ook racistische moppen pruim ik niet (tenzij ze zéér geestig zijn, maar die zijn zeldzaam). Maar in dezelfde optiek vind ik niet dat, zoals tegenwoordig hier het geval is, misdrijven met racistische inslag zwaarder moeten bestraft worden.Wie een moord begaat om iemands geld of om racistische redenen ?Beide zijn even verwerpelijk.  
Indien aalmoezen alleen uit medelijden gegeven werden, waren de bedelaars allemaal al verhongerd. (Friedrich Nietzsche)
Fazal

do 24 jan 2019, 11:15

Moet ik hier nog bij vermelden dat het een grap was van mijnentwege!?  8O
Daarom heb ik het ook bij Columns en Kolder geplaatst.
Maar had u niet zelf geschreven dat je dat moest onthouden, omdat jij het zelf een goeie grap vond?
Tenminste, zo had ik toch begrepen.

Helaas is dat zinnetje nu verdwenen, en nu zou ik moeten verdedigen ...!?
Ik ga dat dus niet doen, maar als ik daar iemand mee kan plezieren, dan zal ik dat grapje wissen, en dan heeft het commentaar erop ook geen zin meer. Voor mij geen probleem!  8)

En JAWEL! Ik ben een racist, door toedoen van de allochtonen, want de echte racisten zijn zij!!!
Nu ben ik ook racist 'geworden', net zoals zij! Alleen, zij weten niet goed waarom, ik dus wel!
Mij gaat het niet om hun kleur, maar om hun mentaliteit.
Hen, is het ingelepeld van in de wieg. Bij mij dus niet! 'Het zijn zij' die het mij hebben geleerd.  :twisted:
En ik ben altijd blij als ik iets heb geleerd!  :wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op do 24 jan 2019, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere nieuwe dag is opnieuw de eerste dag van uw leven, maar leef alsof het uw laatste zou (kunnen) zijn!
figaretto

do 24 jan 2019, 17:37

Neen Fazal, je moet niks verwijderen.
Hier is een klein misverstand. De grap die ik wou onthouden is deze van uw "Internet"
Je vraag over "allemaal racisten" heb ik natuurlijk ook als grap begrepen en past dus zeker bij "Columns en Kolder". Mijn reactie daarop past inderdaad niet in deze reeks maar ik postte ze toch omdat het mij de gelegenheid bood eens enkele meningen op de korrel te nemen die de laatste tijd al eens geuit worden en die niet meer voldoen aan de oorspronkelijke betekenis ervan.  Ook het drinken van melk is al voldoende om verdacht te zijn en dan zal ik nu nog niet hebben over chocomelk.  :wink:
Indien aalmoezen alleen uit medelijden gegeven werden, waren de bedelaars allemaal al verhongerd. (Friedrich Nietzsche)
Fazal

do 24 jan 2019, 17:48

Allemaal goed en wel, maar ik kom er recht voor uit! Ik bèn een racist!
De reden hiervoor heb ik hierboven vermeld. Niet om hun huidskleur, wel om hun mentaliteit.
Ik haat hen als de pest, en het kan mij niet verdommen als ik daarvoor veroordeeld word!

Ik wil mij dan ook niet beter voordoen dan zij.
Maar als we dan toch allemaal gelijk zijn voor de wet, dan heb ik evengoed ook het recht om racist te zijn 

Heeft natuurlijk niets met die grap te maken. Dàt, was slèchts een grap.
Maar ik had gehoopt dat het daarbij gebleven was.
Laatst gewijzigd door Fazal op do 24 jan 2019, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

do 24 jan 2019, 17:57

Bericht verwijderd door auteur.
Laatst gewijzigd door Fazal op vr 25 jan 2019, 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Paca

vr 25 jan 2019, 0:49

Jawel!!! Sommigen trekken hun staartje wel heel snel in! Uiterst belachelijk!
Fazal

vr 25 jan 2019, 12:04

Paca schreef:Jawel!!! Sommigen trekken hun staartje wel heel snel in! Uiterst belachelijk!
Dit commentaar is pas belachelijk, want het zegt in feite niets!

Trouwens, wat is daar belachelijk aan??? 
Ik wilde 'hier' geen discussie over starten. Dat is alles. 
Daarom staat het bij Kolder, en staat het dus op zijn plaats.
figaretto

vr 25 jan 2019, 18:37

Of de moderator het bericht nu al heeft verwijderd weet ik niet. Eén ding wil ik hier nog kwijt : het bericht van Fazal vond ik helemaal niet indruisen tegen het reglement van Sennet zoals ik het hier onlangs, met de toevoegingen van redpoppy, heb herlezen. Misschien is het wel zo dat mijn reactie niet echt paste in "Columns en Kolder".  Niettemin blijf ik erbij dat mijn bijdrage hieromtrent evenmin in tegenspraak is met dit reglement. Indien ik toch te voortvarend ben geweest, Fazal, mijn welgemeende excuses.
Wat de reactie van Paca betreft : kijk, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is ; besef, Fazal, dat het quasi onmogelijk is om sommige mensen met argumenten te beantwoorden. Op het forum "Politiek" zien we daar dagelijks tot in den treure, voorbeelden van. One-liners met een scheldinhoud vindt men daar om de haverklap.  Negeren is de beste reactie. (Let wel dat je bij het woordje "negeren" de klemtoon om de tweede lettergreep legt, want indien je die op de eerste lettergreep legt loop je de kans vervolgd te worden.)
Fazal

vr 25 jan 2019, 19:25

Het is u al lang vergeven beste vriend.
Ik ben een beetje 'te' geweest, en het wordt tijd om dat toe te geven.
De ene dag is helaas ook de andere niet.

Ik heb gewoon een wat ongelukkige titel gekozen, en idd, niet de grap, maar de titel zelf, heeft commentaar uitgelokt, hetgeen niet mijn bedoeling was. Het is dan ook niet aan u, maar aan mijzelf, om mij te verontschuldigen.

Fazal

wo 30 jan 2019, 12:12

Verzoek aan Redpoppy dit topic te sluiten!

Dank bij voorbaat,

Fazal
Fazal

do 31 jan 2019, 20:33

Omdat het mij te lang duurt, heb ik de titel aangepast en mijn openingspost verwijderd!

Met dank voor de zowel positieve(sic!) als negatieve reacties.
Ik heb de titel van dit topic misschien wat ongelukkig gekozen, want de openingspost was gewoon als grap bedoeld.
Ik wou hier geen discussie mee uitlokken, hetgeen helaas dan maar weer, dan toch is gebeurd.
Mijn verontschuldigen hiervoor.

Fazal
maior domus

vr 01 feb 2019, 9:07

Ik weet niet waarover het gaat, want veel is verwijderd uit deze draad.
Maar het betreft blijkbaar een grap.

Wel, dat doet me direct denken aan de zogezegde "doodsbedreigingen" aan oproerkraaier Anuna D. W.
De pleger van de zogezegde "doodsbedreigingen" verklaarde dat het maar een grap was.
Maar dat had het omhooggevallen extreemgroene gezinnetje zo niet begrepen.
De mamie van Anuna, ging klagen bij de politie (die anders zo grondig geminacht wordt door de groenen).

Ik vond dat "gelukkig heeft een tweeloop twee lopen" anders ook een geslaagde woordspeling.
Ik heb er smakelijk om gelachen.

Met andere woorden: men hoeft alles niet zo serieus te nemen, ook niet als het politiek incorrect is.
Wie goed doet, profiteurs ontmoet.

Terug naar “Columns & kolder”