Politie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Macrotech601
Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
Locatie: Zomergem

21 apr 2017, 12:14

Mijn portefeuille verloren in Eeklo
Ik heb dan aangifte gedaan bij de politie in mijn gemeente.
De agent beweert Uw portefeuille is bij de politie in Gent,
deze zal opgestuurd worden.
Binnen enkele dagen vertrok ik op reis naar Duitsland de agent zegt
het zou toeval zijn moesten ze u kontroleren!!!!!!!!!!!!!!
Dan heb ik een telefoontje gedaan naar de politie in Eeklo
Ze konden mij onmogelijk vinden nochtans waren ze in het bezit van mijn paspoort en rijbewijs!!!!!!!!!!!!!!
Daar beweren ze Uw portefeuille is nooit in Gent geweest
Uw portefeuille wordt opgestuurd naar Hansbeke.
Eindelijk portefeuille terug gekregen in Hansbeke

Knappe politie vind U niet!!!!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 apr 2021, 18:15

Gisteren een verslag gehoord van Björn Soenens over de bestorming van het Kapitool eind vorig jaar waarin een onderzoek werd gedaan naar de oorzaken van de chaos en het warrig optreden van de politie, verantwoordelijk voor de bewaking van dat Kapitool.
Heel wat dingen zijn toen fout gelopen, mede door tekort aan modern wapentuig. Eén detail is me hier bijgebleven : hun kogels bleken de houdbaarheidsdatum voorbij. Ik vroeg me dan ook af : wat kunnen de gevolgen hiervan zijn ? Ik heb geen persoonlijke ondervinding met die dingen maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een nette verse kogel in je lijf krijgt, dit al geen pretje is. Maar wat als je zo'n ding te slikken krijgt dat over tijd is ? Krijg je dan ook ongewenste neven verschijnselen ? Braakneigingen ? Diarree ? Zoals bij overtijdse vis of vlees ? Kun je de agent vervolgen via de Gezondheidsraad ?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 apr 2021, 23:30

Oude munitie die over datum is geeft meestal lelijke blauwe plekken
Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 apr 2021, 11:58

Bij wie ...? Bij de schutter of bij het slachtoffer?

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 apr 2021, 15:06

E.T. schreef:
16 apr 2021, 23:30
Oude munitie die over datum is geeft meestal lelijke blauwe plekken
Afbeelding
Toch maar geen voorbarige conclusies trekken hoor, E.T. Blauwe plekken zijn eerder het gevolg van het gebruik van rubberkogels. Maar ook daar dient de houdbaarheidsdatum in acht te worden genomen. Overtijds rubber heeft de neiging te ontaarden en zacht te worden. Het resultaat bij gebruik resulteert dan dikwijls in moeilijk te verwijderen vlekken op de kledij, wat het beoogde doel (blauwe plekken) voorbijschiet. Zelfs de stomerij biedt niet altijd de oplossing.
Hoe dan ook, bij het beschieten van een menigte is steeds voorzichtigheid geboden. Altijd eerst naar de vervaldatum kijken. Hier in België houdt men voldoende rekening met vervaldata. . Zie maar naar de mondkapjes vorig jaar : ettelijke miljoenen stuks vervallen bevonden. "Geen genade", zei minister De Block, "op 't stort ermee !". Voorbeeldig initiatief, dat doen die gekke Amerikanen niet voldoende. (Uiteraard de stock wel tijdig aanvullen natuurlijk)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 apr 2021, 18:02

Zo te zien schiet dat crapuul met kogels die nog niet vervallen zijn.
https://www.hln.be/binnenland/koerdisch ... ~ad0527c2/
De politie stond erbij (maar zijn niet te zien) en keek ernaar.
Die hadden waarschijnlijk allen maar vervallen kogels. 8O
Tja, die besparingen he, dat brengt wat met zich mee nietwaar. 8)

Toen ik in 1955 bij het leger was, (Armée Belge: arm Belgisch leger), heb ik tijdens die 18 maanden, slechts één keer schietoefening gehad. Met slechts 5 kogels. Die besparingen waren dus toen al aan de gang.
Ik heb 5 keer in de roos geschoten in de hoop nòg een paar kansen te krijgen, maar dat is valse hoop gebleken, want er waren geen kogels meer. Ik had er verdomme beter naast geschoten, dan waren tenminste die rozen niet kapot geweest. :?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

18 apr 2021, 00:52

Ja Fazal dan zal je me wel eens moeten zeggen op welke afstand je vijf rozen geschoten hebt ... met welk kaliber en welk wapen?
U heeft begrepen dat ik geen fluit geloof van uw bewering.
U weet toch dat voor een schutter een "roos" de tien is?
BTW, heb tot midden jaren zeventig met Engelse patronen (9mm) geschoten in Leopoldsburg. Deze patronen dateerden van 1943. Geen enkele ketser omdat ze uit een goed gecontroleerde omgeving kwamen.
Er zullen er hier niet veel zijn die een colablikje raakten op 300 meter met een originele Russische 1944 Izhevsk Mosin Nagant 91/30 sniper met PU kijker.
En dat in aa kas!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

18 apr 2021, 10:48

In '66 heb ik ook eenmaal deelgenomen aan schietoefeningen. Het type geweer weet ik niet meer, alleszins een zwaar oud ding van FN, dacht ik.
In eerste instantie hoorde ik geruchten alsof ik bij de beteren zou geselecteerd worden. Maar dat werd al vlug herroepen nadat was gebleken dat er meer gaten in het karton waren dan het aantal kogels dat ik had afgevuurd. De "schutter" naast mij was zó ondermaats dat een paar van zijn projectielen in mijn roos waren beland. Einde van mijn "marksman" loopbaan. (Dit is écht)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 apr 2021, 13:30

Beste Paca, met welk geweer, welk kaliber en de schiet-afstand, dat weet ik allemaal niet meer.
Het is tenslotte 66 jaar geleden, en het moest allemaal snel en zonder al te veel uitleg gaan.
Deze éénmalige actie was dus veel te kortstondig, en er werd achteraf nog weinig aandacht aan besteed.
Maar of jij nu wèl of niet gelooft dat ik toen 5 keer in de roos heb geschoten, raakt mijn kouwe kleren niet.
Misschien was ik een goeie schutter, of heb ik gewoon geluk gehad. Ik was trouwens niet de enige.
Goed mogelijk dat ik er bij nog eens 5 kogels, misschien geen enkele meer zou hebben geraakt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 apr 2021, 13:47

Fazal schreef:
17 apr 2021, 18:02
Zo te zien schiet dat crapuul met kogels die nog niet vervallen zijn.
https://www.hln.be/binnenland/koerdisch ... ~ad0527c2/
De politie stond erbij (maar zijn niet te zien) en keek ernaar.
Die hadden waarschijnlijk allen maar vervallen kogels. 8O
Tja, die besparingen he, dat brengt wat met zich mee nietwaar. 8)

Toen ik in 1955 bij het leger was, (Armée Belge: arm Belgisch leger), heb ik tijdens die 18 maanden, slechts één keer schietoefening gehad. Met slechts 5 kogels. Die besparingen waren dus toen al aan de gang.
Ik heb 5 keer in de roos geschoten in de hoop nòg een paar kansen te krijgen, maar dat is valse hoop gebleken, want er waren geen kogels meer. Ik had er verdomme beter naast geschoten, dan waren tenminste die rozen niet kapot geweest. :?
Zo iets noemen ze beginnersgeluk én dat moet kunnen. Ook daar mag je dan fier op zijn.

Wat ik niet snap is dat er dan direct bij zijn die roepen : da kan niet, ik geloof da niet. Beetje jaloezie?

Toen mijn man voor het eerst ging vissen aan de caravan, kreeg hij hengel, haken en aas van onze caravanbuurman. Mijn man won begot ook nog de eerste prijs. Nu ja ook dat is beginnersgeluk én wie een ander dat benijdt, 't is zielig dan toch maar.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 apr 2021, 14:01

Ach, het had allemaal niet zoveel om het lijf.
Ik weet enkel nog dat het in een binnenruimte en in liggende houding heeft plaatsgevonden.
De schietafstand zal dan ook niet zó groot zijn geweest.
Maar wat die Paca bezielt, begrijp ik niet.
Voor mijn part mag hij in het midden van die roos gaan zitten.
Het zal hem automatisch een 10 opleveren. :mrgreen:
Paca schreef:
18 apr 2021, 00:52
Ja Fazal dan zal je me wel eens moeten zeggen op welke afstand je vijf rozen geschoten hebt ... met welk kaliber en welk wapen?
U heeft begrepen dat ik geen fluit geloof van uw bewering.
Ik 'moet' juist niks beste jongen. U heb mij al tot veel te veel woorden gedwongen. :twisted:

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

26 apr 2021, 11:29

Spannende verhalen. Maar het kan nὀg straffer!
Wij schoten niet met geweren, maar met kanonnen!
Daarvoor moesten we ons wel met heel het rommeltje verplaatsen van Burcht naar Lombardsijde.
Daar mochten we dan blinkende kanonkogels (8000 fr. per stuk) de zee in schieten.

Wie doet beter?

:lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 apr 2021, 12:17

In de jaren 70 ging het 11° vanuit Hasselt naar Lombardsijde om daar met de 4 x .50 naar vliegtuigjes te schieten. Detail er werden maar twee lopen gebruikt wegens te weinig wisselstukken :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet