USA

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

21 apr 2011, 15:51

Tja, wat kan men daarop zeggen, behalve We Want Don McLean...en Buddy en the Big Bopper en Richie Valens! :cry:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

inro
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
Locatie: @tlantis

21 apr 2011, 16:43

The Day the Music Died , -op nr5--- Songs of the Century
happiness is a good health and a .... bad memory

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

21 apr 2011, 18:48

:) Mooi lijstje. Bedankt.
en #1 Somewhere over the rainbow door Judy Garland vind ik op de juiste plaats staan.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

22 apr 2011, 09:34

Oh yes :

Voor mij was het " take the A train ". Lekker !

Ik geloof dat ik voor de eerste keer in de US was in 1954 , ik was toen 24 , was ik met een vriend in een bar in Miami , waar achter de toog op een verhoog een kleine ( 5 of 6 man ) formatie jazz muzikanten zaten waarvan de sax een ongelooflijke A train ten beste gaf .

Zoals al verteld heb ik af en aan ginder gewoond tot eind 89 en hoofdzakelijk van de schrik na de aardbeving in SF terug gekeerd naar Belgie .

Wat ik wil getuigen is dat er fantastisch goede echte muziek te beleven viel ( ik heb Chet Baker meegemaakt ,1965 ? , in een nachtclub in Sausalito ! ) . Frank live in dat ronde theater in Zuid SF 1985 of 86 ! Jongens/meisjes wat een tijd !

Wat mij op het laatst sterk opviel was de kwaliteitsvermindering van food en clothes en verbetering van alles technisch . Prijzen bleven laag , ik betaalde mid 89 tussen 90 cent en 1 dollar de gallon benzine !

De kleding was niet meer de echte Lee broek , Fruit of the loom T shirt, en Arrow shirts !

Het was er toch nog goed leven , geen werkloo sheid , en weinig ( lees geen ) water ! Wij woonden in en rond SF van 85 tot 90 en ik heb het NOOIT weten regenen ! Watergebruik werd
beperkt maar was geen probleem .
In 89 was er een oproep aan senior citizens om te gaan werken door gebrek aan ( goedkope ) werkkrachten ) .

Greetz :)

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 apr 2011, 09:47

Spiksin
De kleding was niet meer de echte Lee broek , Fruit of the loom T shirt, en Arrow shirts !
In 59-60 was er al felle kritiek op TV en in de superstores (bvb Macy's) op de importen uit Azië.Een gallon super (bijna 4.5 liter) kostte aan de pomp maar evenveel als 1 liter in België.Onze buren hadden drie grote auto's.
Wie bewaakt de bewakers.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

24 apr 2011, 08:41

:( :( :(

Mijn US buddies zouden beter hun drones naar Mexico sturen in plaats van 't zand te gaan omwoelen in Libby .

:oops:

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

24 apr 2011, 08:47

Clausewitz schreef:Spiksin
De kleding was niet meer de echte Lee broek , Fruit of the loom T shirt, en Arrow shirts !
In 59-60 was er al felle kritiek op TV en in de superstores (bvb Macy's) op de importen uit Azië.Een gallon super (bijna 4.5 liter) kostte aan de pomp maar evenveel als 1 liter in België.Onze buren hadden drie grote auto's.
Zeker juist !
Ik kocht toendertijd mijn jeans ( echte lee's ) T shirts en zeer fijne handschoenen , aan boord van US schepen .

Ps : een US gallon is maar 3,6 L .

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

24 apr 2011, 09:50

spiksin schreef:
Clausewitz schreef:Spiksin
De kleding was niet meer de echte Lee broek , Fruit of the loom T shirt, en Arrow shirts !
In 59-60 was er al felle kritiek op TV en in de superstores (bvb Macy's) op de importen uit Azië.Een gallon super (bijna 4.5 liter) kostte aan de pomp maar evenveel als 1 liter in België.Onze buren hadden drie grote auto's.
Zeker juist !
Ik kocht toendertijd mijn jeans ( echte lee's ) T shirts en zeer fijne handschoenen , aan boord van US schepen .
Ps : een US gallon is maar 3,6 L .
Ik koos voor de dry.Maakt meer indruk.:wink:
In United States customary units there are the liquid (≈ 3.79 L) and the lesser used dry (≈ 4.4 L) gallons
Wie bewaakt de bewakers.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

25 apr 2011, 08:20

:oops:

Ik ga snel van wijzenheimer naar die andere eimer , sorry :lol:

1 US Galon = 3,79 l

Greetz .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

06 jun 2011, 08:40

Het lijkt erop dat de Gop uit de startblokken komt .

Ik hoop voor mijn vrienden ginder dat het Amerika dat ons lief is , van de democratische dictatuur afgeraakt :!:

Nu nog de moed opbrengen om Sarah Palin te nomineren en de US krijgt de kans om herstellingen te beginnen .

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

06 jun 2011, 09:27

spiksin schreef:Nu nog de moed opbrengen om Sarah Palin te nomineren en de US krijgt de kans om herstellingen te beginnen .
Schenkt ze zelf de 'tea'...en die wordt nooit zo heet gedronken als die wordt geschonken. 8)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

07 jun 2011, 07:36

Ice tea babe :D

Greetz :wink:

inro
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:38
Locatie: @tlantis

07 jun 2011, 09:54

Deze opdracht moet veteranen van WO.II en terminaal zieke veteranen van andere oorlogen ,
hun gedenktekens in Washington D.C. laten zien voor het te laat is ,

FOR THOSE WHO DID RETURN -------video
happiness is a good health and a .... bad memory

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

07 jun 2011, 13:20

spiksin schreef:Het lijkt erop dat de Gop uit de startblokken komt .

Ik hoop voor mijn vrienden ginder dat het Amerika dat ons lief is , van de democratische dictatuur afgeraakt :!:

Nu nog de moed opbrengen om Sarah Palin te nomineren en de US krijgt de kans om herstellingen te beginnen .
Als ze dezelfde flater (wat ik eerlijk gezegd geen ogenblik betwijfel!) schikt te begaan zoals Hilary Clinton deed...
De Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppé heeft bij een bezoek in Washington maandag heel wat indruk gemaakt op zijn Amerikaanse collega Hillary Clinton. Voor de pers had ze het over premier en zelfs president Juppé. Het hoofd van de Franse diplomatie keek zichtbaar geamuseerd toe.
'De president, euh neen de premier, euh...Excuseer mij! Hij is alles geweest buiten die eerste functie
!
...dan zullen we weeral eens goed kunnen lachen!
8)
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

08 jun 2011, 10:14

Air , ik ben er van overtuigd dat Sarah nog lachwekkende uitspraken gaat doen ! En niet zo lachwekkende ook ! Te spontaan :?: Stel dat je zelf er wat je denkt ( en van overtuigd bent !!! )uitflapt , hoe zou je leven dan zijn :lol: .

Inro , ik word onwel als ik die slachtoffers zie , en die vele kruisen op de begraafplaatsen , ik draag een bittere haat tegen de verantwoordelijken en een oeverloos medelijden met de slachtoffers .
Het leed van allen die met oorlog ( meestal gedwongen !!! ) te maken hebben , nu en in 't verleden , is ONMENSELIJK en niet meetbaar :!: